Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 4719
Leieboeren min fikk en tøff liten test i mailen nå nettopp:

http://www.xrite.com/custom_page.aspx?PageID=77

Både nyttig og morsom - spesielt siden han også jobber med denne typen ting, bare veldig spesialisert inn mot fargedelen, og mens han fikk 15 feil, så fikk jeg faktisk 0.

Kjekt å vite

Dette ikke har noe som helst med "å være flink med farger" å gjøre, men rett og slett hvor bra SYN man har, og hvor gode øynene dine er til å oppfatte nyanser. Så - heller noe som kan være greit å vite enn noe å egentlig "skryte av", med mindre man også ville skryte av å kunne lese den nederste linja hos øyelegen.
Sist endret av meitemark; 15. september 2008 kl. 23:33.
Argh- jeg scorte 19
fikk 15 poeng
Artig test. Jeg fikk 23.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Jeg fikk 8! 8====D~~~
Elleve her.
Slettes ikke dum den testen. 14 poeng
Kjedelig test. Jeg fikk 8.
Bah, 18. Jeg som trodde det gikk så bra.
Det var faktisk overraskende vanskelig å gjøre, men jeg lurer på akkurat hva det er de måler.
Fikk 8, forresten.
20 "poeng" på denna karen. Ouch
Fin liten test Fikk 15. Du har ikke noe tabeller\tall på hvor man "bør" ligge osv.?
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Sitat av Lunicks
Det var faktisk overraskende vanskelig å gjøre, men jeg lurer på akkurat hva det er de måler.
Fikk 8, forresten.
Vis hele sitatet...
Testen måler folks evner til å se valør- eller farvetoneforskjeller fra patch til patch. Er helt vanlig innenfor kolorimetri, har selv tatt flere av disse hvor man skulle sortere klosser malt i pantonefarver, munsellfarver og andre lignende farvesystemer.
Sitat av Dibsent
Du har ikke noe tabeller\tall på hvor man "bør" ligge osv.?
Vis hele sitatet...
Du bør ligge på minus-siden.
Sist endret av Butchern; 13. september 2008 kl. 16:46.
Score på 3 her

Sitat av Butcher'n
Du bør ligge på minus-siden.
Vis hele sitatet...
Nå er det vel vanskelig å få noe særlig bedre enn 0.
Sist endret av Glykose; 13. september 2008 kl. 16:47.
# Your score: 32
# Gender: Male
# Age range: 20-29

Morsom test!
Sist endret av s1gh; 13. september 2008 kl. 16:46.
3, dybdesyn har jeg ikke, men bra fargesyn, score
Your score: 8

Nesten perfekt. Jeg scorte 9/9 på farvesynstesten da jeg var på sesjon for et par år siden.

For en gangs skyld - en seriøs test..
Goddamnit, 7. Må prøve igjen, SKAL få 0!
229 poeng. Noen må jo få det og.

Kan legge til at jeg er delvis fargeblind, ikke at det er noe trøst.
Sist endret av Hardcore; 13. september 2008 kl. 16:50.
Fekk 35.. Var overraskande dårleg :P
You have perfect color vision! (Altså 0 feil)

Er det meningen at jeg skal juble nå? :P
Reklamehore
atomet's Avatar
Trådstarter
Sitat av nitrous
Fikk 0.
Vis hele sitatet...
Grattis og velkommen i klubben

En ting folk må huske på, er at det også er veldig viktig å ha en bra kalibrert monitor for sånt som dette, spesielt for å få med seg de aller fineste forskjellene.

Til deg som lurte på hva man "bør" ligge på, og deg som svarte at man bør ligge på minus:

0 er perfekt, og selv 15 er veldig bra (godt over gjennomsnittet)

Sitat av The Freak
You have perfect color vision! (Altså 0 feil)

Er det meningen at jeg skal juble nå? :P
Vis hele sitatet...
Tja, det er ihvertfall greit å vite hvis man jobber med denne typen ting

Sitat av Hardcore
229 poeng. Noen må jo få det og.

Kan legge til at jeg er delvis fargeblind, ikke at det er noe trøst.
Vis hele sitatet...
Er du delvis fargeblind, så er det jo ikke noe rart i det hele tatt at du får mye feil. Trøst og trøst, det er ihvertfall en god grunn/forklaring.
Fikk 0. Dog med hodet noe nermere skjermen enn normalt. Bruker CRT Skjerm, noe som sikkert gjør testen lettere enn noe billige LCD skjermer.
Fikk 20, men så glemte jeg også å snu pannekaka jeg hadde i stekepanna pga testen. Ikke verdt det >:(
Sist endret av Zahremar; 13. september 2008 kl. 17:11.
Your score: 109
Gender: Male
Age range: 16-19

For å komme med en dårlig unnskyldning, sitter med en bærbar med døende baklys, og jeg trodde jeg hadde 12min på å rekke bussen, men i det øyeblikket jeg sa meg ferdig så jeg på klokken og fant ut at det er 2t og 12min

denne testen må prøves med crt skjerm
Fikk 3 med en LCD skjerm.
Tho, jeg var 100% sikker på at jeg hadde fått allt riktig

Jaja, sånn kan det gå
Your score: 4!
Woho!
serious test is serious
Fikk 2 (i den nederste) på laptopen, fornøyd med det.. Aldri sett på meg selv som flink med farger, så jeg forventa ikke mye.
16 xD var artig test dette da!
3! Kunne sikkert gjort det bedre, men fikk sånn plutselig lyst på cola så måtte skynte meg. :3
You have perfect color vision!
På laptopen.
Your score: 16
0 her. Gikk bedre enn forventet.
Fikk 3.
Er rimelig fornøyd med den jeg.
Your score: 9

Hoho. Var morsom den. Følte virkelig at jeg konsentrerte meg til jeg fikk vondt i både øyne og hodet. :P
Mistenker at det hadde vært lettere på en crtskjerm enn på en lcdskjerm, men det blir vanskelig å teste. 8.