Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 753
Hei

Jeg skal oppgradere pcn min litt, tenkte jeg, og jeg har innsett at jeg må ha 64-bits OS. Nå kjører jeg Vista 32-bit, og siden det ikke er aktuelt å gå tilbake til XP så tenkte jeg at det sikkert er noen her som har erfaring med 64-bits vista. Jeg har hørt at den er ustabil osv, men jeg har også hørt at den fungerer veldig bra, etter SP1. Jeg skal bruke den mest til spill, så det jeg egentlig lurer på er hvordan Vista 64-bit fungerer sammen med spill, noen som har noen erferinger?

På forhånd takk
Ikke gå tilbake til XP? Jaja.

Det skal gå greit med 64-bit og de fleste spill. Du trenger ikke å bekymre deg for det.
Vista 64 takler alt en XP maskin takler for å si det på et generelt plan.

Og ang stabiliteten, så er den ikke mer stabil enn det du gjør den til selv. D.v.s rette drivere og slikt, så skal alt fungere helt greit. Skjer det noe utenom det vanlige, har du enten råten maskinvare eller så har du tukla noe til selv
Sist endret av catolh; 21. august 2008 kl. 17:15.
Har brukt vista 64 bit i snart et år og for meg har det vært utrolig stabilt, krasjer aldri, eneste gangene det har krasjet har vært mens jeg har holdt på med overklokking. Har også kjørt haugevis med både nye og gamle spill, og har enda ikke hatt et eneste problem med å kjøre noen av de.
Tusen takk for god hjelp!
Opplever dere det som et handikap at man ikke kan installere usignerte drivere?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=104703

Selv er jeg ganske fornøyd med Vista64 og kjører fint gamle spill som Diablo 2 og red alert 1.
Sitat av Geordie
Opplever dere det som et handikap at man ikke kan installere usignerte drivere?
Vis hele sitatet...
Har opplevd problemer med det én gang, da i sammenheng med et gratis brenneprogram. Fant erstatning på google innen ti sekunder, så var det problemet ut av verden. Den kritikken som blir rettet mot Vista 64 / Vista generelt er rimelig grunnløs nå for tiden. Bunnsolid operativsystem så fremt du ikke aktivt løker det til.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvis du går til siden http://www.microsoft.com/windowsvist...a/default.mspx slipper du å betale så mye.