Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2725
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lurer på hva svarene her blir om jeg spør dere om jeg er i noen form for fare etter kveldens kombinasjon.

Mistenker at noen vil påstå jeg leker med livet selv om jeg mener noe annet selv. Dagens inntak, 80mg dolc iv 45mg oxy oralt 4mg xanor 35mg nitrazepam og 40mg diazepam. 4-5 enheter alkohol og 90mg elvanse.

Jeg tar opiater maks 20gang i året så har ingen spesiell toleranse, når jeg ser andre spør så er det mange rare tilbakemeldinger, jeg er forøvrig helt fin i formen, tok dolc å oxy for 6 timer siden, tenker og ta 120mg dolc til når hjemmehjelpen har vært her med xanor og diazepam.

Selv er jeg ikke noe bekymret over denne komboen, kanskje noen her kan få meg til og tenke bedre?

Jeg har ikke lyst til og dø men ser at mitt rusbruk er relativt høyt med tanke på doser. Er 65-70kg
Sist endret av Jonta; 2. november 2019 kl. 22:07. Grunn: Avsnitt og noen av skrivefeilene
Relativt høyt ja, gi deg for dagen kompis. Du sier selv du ikke har et ønske om å dø, da regner jeg med det gjelder idag og på sikt. Om det går bra idag senker du bare terskelen for høyere og dødeligere cocktail comboer neste gang. Mye vil ha mer, man blir aldri 100% tilfredsstilt, men tror alltid at vi blir fornøyd bare med litt mer eller noe ekstra. Men det siste inntaket for dagen klarer aldri måle seg med det første, og belønningen det gir, snakker generelt nå uavhengig av rusmiddel. Så hvorfor riske og waste det? Spar det til en ny dag, så har du mer å kose deg med en annen gang. Ikke lek med helsen, verken psykisk eller fysisk, og iverfall ikke livet. Du skriver jo denne tråden for en grunn, og avslutter med at kanskje noen kan få deg på bedre tanker. Jeg håper jeg bidrar til det, for det er viktig at vi tar vare på både hverandre og oss selv.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har ingen ønske om og dø, problemet mitt er bare at jeg ikke som ser på det som reelt etter doser som dette. Og mye vil ha mer, du trekker frem gode poenger som jeg absolutt burde tatt hensyn til. Vanskelig og forklare, men det finnes jo alltid mer. Og når jeg har noe tilgjengelig tenker jeg at når like godt har tatt en en god dose og allerede er i form kan jeg like godt spe på med det jeg har og få en enda bedre form.. Men jeg kan jo ikke fortsette sånn, men hva gjør man når man ikke har viljestyrke til og la være og samtidig har konstant tilgang på dette?.. Er sikkert helt sykt for utenforstående og lese det jeg skriver, ikke at det gir noen mening.. Men når man er for frisk til og skjønne at det man gjør ikke er bra men for syk til ikke og la være, hva gjør man da liksom? jeg kan jo ikke bli lagt inn på tvang, det er jeg alt for frisk til.. Ingen som kan svare meg på dette, men finnes det noen håp eller veg videre for meg?
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Av ren nysgjerrighet har du notat/kokebok for å huske disse kombinasjonene du lager eller ligger alle i hodet?

Når jeg har rusmiddler liggenes men vet jeg ikke burde ta det/tenker på de så hiver jeg på meg øreklokkene og går meg en tur i en times tid eller 2 med god musikk.

Også er ikke rart du blir gal i hodet hvis du sitter hjemme alene å tenker på rus og russug hele tiden.

Nå har jeg ikke prøvd noen av de rusmiddlene du holder på med men jeg har hatt/har et amfetamin problem. Men det er en kamp du kjempe hver dag.

Kan sende meg privat melding om du føler for det dele litt historier
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har ingen ønske om og dø, problemet mitt er bare at jeg ikke som ser på det som reelt etter doser som dette. Og mye vil ha mer, du trekker frem gode poenger som jeg absolutt burde tatt hensyn til. Vanskelig og forklare, men det finnes jo alltid mer. Og når jeg har noe tilgjengelig tenker jeg at når like godt har tatt en en god dose og allerede er i form kan jeg like godt spe på med det jeg har og få en enda bedre form.. Men jeg kan jo ikke fortsette sånn, men hva gjør man når man ikke har viljestyrke til og la være og samtidig har konstant tilgang på dette?.. Er sikkert helt sykt for utenforstående og lese det jeg skriver, ikke at det gir noen mening.. Men når man er for frisk til og skjønne at det man gjør ikke er bra men for syk til ikke og la være, hva gjør man da liksom? jeg kan jo ikke bli lagt inn på tvang, det er jeg alt for frisk til.. Ingen som kan svare meg på dette, men finnes det noen håp eller veg videre for meg?
Vis hele sitatet...
Forstår at man kan føle at dødelig overdose ikke er reelt når man blir vant til å ta høyere og høyere doser og cocktails, selvom du klarer å skjønne det rent teoretisk. Er vanskelig å koble egne tanker og forstand oppimot hvilken virkelighetsoppfatning følelsene våre skaper for oss, da tanker og følelser er to forskjellige ting. Forstår også ønske om å fortsette når tilgjengeligheten er så stor som du beskriver, man velger belønning i øyeblikket (følelser) fremfor fornuft (rasjonelle tanker), og ignorer røde flagg som mengde og kombinasjoner fordi man føler jo seg bra her og nå, kroppen føles bra og er vandt så litt mer vil alltid gå fint. En farlig løgn.

Og ja, selvsagt finnes det håp for deg, som hos flere andre. Jeg er ingen terapeut, og kan ikke gi deg et mirakel svar på problemstillingen. Det sagt: Er det en måte du kan redusere tilgjengeligheten? Viljestyrke er selvsagt nøkkelen her, men redusert tilgang vil selvsagt også gjøre folk flest mer sparsom. Uavhengig av det, så er ikke viljestyrke av stål noe som kommer over natten, eller måneden for den saks skyld. Og selv den sterkeste vilje kan sprekke i ny og ne, det er menneskelig, og ikke et nederlag. Men du må rett og slett bare jobbe med å la rasjonelle tanker trumfere midlertidige følelser du opplever i nuet. Man feiler aldri, så lenge man ikke stopper å prøve!

Et steg av gangen, en avgjørelse om gangen. Før du tar et valg - revurder det to ganger til oppi hode ditt, forsøk å la forstanden styre avgjørelsen fremfor impulsive følelser i øyeblikket. Det er lov å kose seg, men når du innerst inne forstår når du nærmer deg en for stor dose i teorien, eller bad combo, se bortifra følelser og erfaringer fra tidligere - stopp opp å prøv å rasjonalisere istedet. En avgjørelse om gangen, så bygger man sakte men sikkert mer viljestyrke og selvkontroll over tid. Tålmodighet, ting tar tid, men du kan klare å regulere det bedre - andre som har vært i lignende situasjoner har klart det også.

Lykke til, heier på deg, og håper du med tiden vil få det bedre.

Sitat av Cocktail Vis innlegg
Forstår at man kan føle at dødelig overdose ikke er reelt når man blir vant til å ta høyere og høyere doser og cocktails, selvom du klarer å skjønne det rent teoretisk. Er vanskelig å koble egne tanker og forstand oppimot hvilken virkelighetsoppfatning følelsene våre skaper for oss, da tanker og følelser er to forskjellige ting. Forstår også ønske om å fortsette når tilgjengeligheten er så stor som du beskriver, man velger belønning i øyeblikket (følelser) fremfor fornuft (rasjonelle tanker), og ignorer røde flagg som mengde og kombinasjoner fordi man føler jo seg bra her og nå, kroppen føles bra og er vandt så litt mer vil alltid gå fint. En farlig løgn.

Og ja, selvsagt finnes det håp for deg, som hos flere andre. Jeg er ingen terapeut, og kan ikke gi deg et mirakel svar på problemstillingen. Det sagt: Er det en måte du kan redusere tilgjengeligheten? Viljestyrke er selvsagt nøkkelen her, men redusert tilgang vil selvsagt også gjøre folk flest mer sparsom. Uavhengig av det, så er ikke viljestyrke av stål noe som kommer over natten, eller måneden for den saks skyld. Og selv den sterkeste vilje kan sprekke i ny og ne, det er menneskelig, og ikke et nederlag. Men du må rett og slett bare jobbe med å la rasjonelle tanker trumfere midlertidige følelser du opplever i nuet. Man feiler aldri, så lenge man ikke stopper å prøve!

Et steg av gangen, en avgjørelse om gangen. Før du tar et valg - revurder det to ganger til oppi hode ditt, forsøk å la forstanden styre avgjørelsen fremfor impulsive følelser i øyeblikket. Det er lov å kose seg, men når du innerst inne forstår når du nærmer deg en for stor dose i teorien, eller bad combo, se bortifra følelser og erfaringer fra tidligere - stopp opp å prøv å rasjonalisere istedet. En avgjørelse om gangen, så bygger man sakte men sikkert mer viljestyrke og selvkontroll over tid. Tålmodighet, ting tar tid, men du kan klare å regulere det bedre - andre som har vært i lignende situasjoner har klart det også.

Lykke til, heier på deg, og håper du med tiden vil få det bedre.
Vis hele sitatet...
Vil også understreke at jeg prøver ikke å få det til å høres lett ut, for det meste er lett i teorien, og det jeg skriver kan for deg føles som en "umulig" utvikling, men husk at det igjen kun er en emosjonell respons og irrasjonell tanke. Ting tar tid, og ting er vanskelig, men det er gjennomførbart. Jeg gjentar meg selv: Du har ikke feilet, så lenge du ikke slutter å forsøke på nytt. - Så håper jeg at jeg ikke fremstår som en mentaliserings guru, men alt ligger i hode vårt, så mentalisering er også nøkkelen.
Sist endret av Cocktail; 2. november 2019 kl. 14:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Virker mer som du ønsker å skryte av hvor mye du har inntatt.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skryte? Beklager om det virket sånn men hadde ingen annen hensikt en og få et klarere svar angående det. Om du er avhengig av tabbiser i 10 år så kan det være greit og høre andre synspunkt angående temaet, det er bare folk som har erfaring eller som har en lignende bakgrunn som kan sette seg inn i problemet med og gå på flere medisiner som du ikke føler du blir mer en halv veis frisk av, etter noen dager der jeg bare får medisin som ikke blir mer stabil en at jeg klarer og komme meg på jobb.. men er alltid et jævla slit...
Sitat av Cobra1 Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet har du notat/kokebok for å huske disse kombinasjonene du lager eller ligger alle i hodet?

Når jeg har rusmiddler liggenes men vet jeg ikke burde ta det/tenker på de så hiver jeg på meg øreklokkene og går meg en tur i en times tid eller 2 med god musikk.

Også er ikke rart du blir gal i hodet hvis du sitter hjemme alene å tenker på rus og russug hele tiden.

Nå har jeg ikke prøvd noen av de rusmiddlene du holder på med men jeg har hatt/har et amfetamin problem. Men det er en kamp du kjempe hver dag.

Kan sende meg privat melding om du føler for det dele litt historier
Vis hele sitatet...
Kjenner meg igjen i det du sier, amfetamin har vært et problem her også i en del år, jeg kommer til og sende deg en melding, fint og prate med folk som vet hva det dreier seg om.




Sitat av Cocktail Vis innlegg
Forstår at man kan føle at dødelig overdose ikke er reelt når man blir vant til å ta høyere og høyere doser og cocktails, selvom du klarer å skjønne det rent teoretisk. Er vanskelig å koble egne tanker og forstand oppimot hvilken virkelighetsoppfatning følelsene våre skaper for oss, da tanker og følelser er to forskjellige ting. Forstår også ønske om å fortsette når tilgjengeligheten er så stor som du beskriver, man velger belønning i øyeblikket (følelser) fremfor fornuft (rasjonelle tanker), og ignorer røde flagg som mengde og kombinasjoner fordi man føler jo seg bra her og nå, kroppen føles bra og er vandt så litt mer vil alltid gå fint. En farlig løgn.

Og ja, selvsagt finnes det håp for deg, som hos flere andre. Jeg er ingen terapeut, og kan ikke gi deg et mirakel svar på problemstillingen. Det sagt: Er det en måte du kan redusere tilgjengeligheten? Viljestyrke er selvsagt nøkkelen her, men redusert tilgang vil selvsagt også gjøre folk flest mer sparsom. Uavhengig av det, så er ikke viljestyrke av stål noe som kommer over natten, eller måneden for den saks skyld. Og selv den sterkeste vilje kan sprekke i ny og ne, det er menneskelig, og ikke et nederlag. Men du må rett og slett bare jobbe med å la rasjonelle tanker trumfere midlertidige følelser du opplever i nuet. Man feiler aldri, så lenge man ikke stopper å prøve!

Et steg av gangen, en avgjørelse om gangen. Før du tar et valg - revurder det to ganger til oppi hode ditt, forsøk å la forstanden styre avgjørelsen fremfor impulsive følelser i øyeblikket. Det er lov å kose seg, men når du innerst inne forstår når du nærmer deg en for stor dose i teorien, eller bad combo, se bortifra følelser og erfaringer fra tidligere - stopp opp å prøv å rasjonalisere istedet. En avgjørelse om gangen, så bygger man sakte men sikkert mer viljestyrke og selvkontroll over tid. Tålmodighet, ting tar tid, men du kan klare å regulere det bedre - andre som har vært i lignende situasjoner har klart det også.

Lykke til, heier på deg, og håper du med tiden vil få det bedre.



Vil også understreke at jeg prøver ikke å få det til å høres lett ut, for det meste er lett i teorien, og det jeg skriver kan for deg føles som en "umulig" utvikling, men husk at det igjen kun er en emosjonell respons og irrasjonell tanke. Ting tar tid, og ting er vanskelig, men det er gjennomførbart. Jeg gjentar meg selv: Du har ikke feilet, så lenge du ikke slutter å forsøke på nytt. - Så håper jeg at jeg ikke fremstår som en mentaliserings guru, men alt ligger i hode vårt, så mentalisering er også nøkkelen.
Vis hele sitatet...
Tusen takk til deg Coktail som tok deg tid til og skrive alt dette til meg, det setter jeg pris på. Godt det er fine folk der ute som bryr seg om andre. Jeg tar med meg det du har skrevet og leser det som en repetasjon, jeg vet innerst inne at om jeg skal klare og slutte er det kun det du siier som gjelder. men jeg er bare der at jeg vil slutte litt... på benxo i allefall. Tusen takk igjen <3
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei! Hvorfor får du hjemmehjelp om jeg får lov å spørre? Smerter?