Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4288
Nå har ikke jeg vært i nærheten av psykonautiske tilstander men har en del trips under armen, på mange typer psykedelika. Kom til å snakke med en venn om akkurat dette fenomenet, disse mønstrene som kan ha en tendens til å dukke opp, gjerne når man er på "peak" i varierende grad. Noen ganger utrolig tydelig og detaljerte, andre ganger en del svakere, men tegnene virker som kommer hyppigst ved tryptamin typene, i alle fall hos meg.

Så, er det noen som opplever/har opplevd å bevitnet disse illusjonene jeg snakker om? Og hvorfor ser man akkurat det man ser? Jeg har dratt en konklusjon om at akkurat disse tegnene og symbolene ligger i hjernen fra før, merkelig nok. Kan ikke si jeg har satt meg så dypt inn i de eldgamle indianerkulturene som eksisterte for århundrer siden i sør og mellom-Amerika. Så mange av disse mønstrene og symbolene har hjernen min aldri sett før, de kan ha trekk fra ting som minner om dyr, fugler, mennesker og strukturer som for eksempel pyramider. Er det noen logisk forklaring på hvorfor en del ser de samme symbolene, og isåfall hvorfor akkurat disse?
Jeg har også sett disse mønstrene, og har lurt på det samme. Utrolig fascinerende! Hvor kommer det fra?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Psykedelika "åpner sansene". Hjernen er ellers veldig flink til å filtrere ut urelevante ting, psykedelika fjerner disse filtrene, og nervene kommuniserer på høygir med hverandre.
Det andre hjernen vår er veldig flink til er gjenkjenning av mønster. Hjernen vår vil prøve å lage orden ut av kaos, dette er da grunnen til at man kan f.eks se Jesus i kaffegruten, en bamse i skyene eller Elvis på et ristet brød.

Så i kaoset av nerveimpulser vil hjernen forsøke å lage orden av alt og man vil "se" kjente ting.
Har nevnt det på forumet tidligere. På dmt (caapi) har jeg vært i et underjordisk kammer, der det var helt konkrete hieroglyfer som du snakker om. Det var også en autoritet der som sto over meg og kommuniserte at dette ikke var noe å leke med. Selve skikkelsen sto i mørket, så jeg kan ikke beskrive ham så godt, men han hadde noe svært på hodet. Der og da mistenkte jeg det kunne være hodet til anubis eller en sjakalmaske... men i retrospekt kunne det ha vært en slags fjærpryd ala indianerhøvdinger/aztec/inca
Sitat av Dodeca
Psykedelika "åpner sansene". Hjernen er ellers veldig flink til å filtrere ut urelevante ting, psykedelika fjerner disse filtrene, og nervene kommuniserer på høygir med hverandre.
Det andre hjernen vår er veldig flink til er gjenkjenning av mønster. Hjernen vår vil prøve å lage orden ut av kaos, dette er da grunnen til at man kan f.eks se Jesus i kaffegruten, en bamse i skyene eller Elvis på et ristet brød.

Så i kaoset av nerveimpulser vil hjernen forsøke å lage orden av alt og man vil "se" kjente ting.
Vis hele sitatet...
Ja du sier noe der, nervene kommuniserer på et langt annet nivå. Det at ting morpher inn til ting hjernen tror det er har jeg opplevd flere ganger. Men akkurat i dette tilfellet synes jeg det er merkelig at en sør amerikaner for 1000år siden ser nøyaktig de samme figurene jeg som nordmann ser i dag, altså miljø burde forme visjonene man får, noe det ikke gjør som er for meg ulogisk. At det er likheter, ja selvsagt, men figurene er påfallende identiske bilder som ble hakket i stegn eller tegnet ned for lenge siden.

Sitat av Fleinheim
Har nevnt det på forumet tidligere. På dmt (caapi) har jeg vært i et underjordisk kammer, der det var helt konkrete hieroglyfer som du snakker om. Det var også en autoritet der som sto over meg og kommuniserte at dette ikke var noe å leke med. Selve skikkelsen sto i mørket, så jeg kan ikke beskrive ham så godt, men han hadde noe svært på hodet. Der og da mistenkte jeg det kunne være hodet til anubis eller en sjakalmaske... men i retrospekt kunne det ha vært en slags fjærpryd ala indianerhøvdinger/aztec/inca
Vis hele sitatet...
Ja nettopp, er flere fenomener som er synonymt til det jeg snakker om. Du nevner anubis og egyptiske figurer samt shamanlignende. Akkurat de egyptiske kan jo forklares ut ifra noe du mest sansynligvis har sett opp igjennom historietimer på skolen eller dokumentarer. Poenget her er at jeg selv aldri har sett disse eldgamle indianer symbolene, og det virker som man nesten er født med en slags "print" i hjernen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Ja du sier noe der, nervene kommuniserer på et langt annet nivå. Det at ting morpher inn til ting hjernen tror det er har jeg opplevd flere ganger. Men akkurat i dette tilfellet synes jeg det er merkelig at en sør amerikaner for 1000år siden ser nøyaktig de samme figurene jeg som nordmann ser i dag, altså miljø burde forme visjonene man får, noe det ikke gjør som er for meg ulogisk. At det er likheter, ja selvsagt, men figurene er påfallende identiske bilder som ble hakket i stegn eller tegnet ned for lenge siden.
Vis hele sitatet...
Miljø former absolutt hva man ser eller konkluderer hva disse synene er. Det beste eksempelet er vel "Greys" eller Utenomjordiske vesener, Før i tiden ble søvnparalyser attribuert "Marer", onde ånder som red den sovende kroppen til offeret. De magiske kreftene til maren gjorde at offeret ikke klarte å bevege seg og kunne ikke gjøre annet enn å observere i skrekk.
Den moderne varianten er å bli bortført av utenomjordiske, og å bli eksperimentert på. Klart det er få søvnparalyser som er så intense at de resulterer i mareritt/alien proposjoner, men at kulturell bakgrunn har formet lokal mytologi er det masse bevis for.
Fra Chupacapra i Sør-Amerika til Nøkken og Troll i Norden.
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Så, er det noen som opplever/har opplevd å bevitnet disse illusjonene jeg snakker om? Og hvorfor ser man akkurat det man ser? Jeg har dratt en konklusjon om at akkurat disse tegnene og symbolene ligger i hjernen fra før, merkelig nok.
Vis hele sitatet...
Jeg har og opplevd de samme illusjonene du snakker om, da ofte i form av en slik: https://www.google.no/search?q=nativ...faS9rF99hWM%3A

Et spørsmål som dukket opp da jeg leste denne tråden og bla. av svarene til Dodecha, var om disse illusjonene er miljøbetinget, altså noe vi har observert tidligere, hvorfor deler vi ikke illusjoner av ting vi alle har sett tidligere? Feks noe så spesifikt som bokstaven H, eller en kaffekopp? Hvorfor akkurat eldgamle mønstre fra relativt spesifikke kulturer i Sør og Mellom - Amerika? Den eneste logiske forklaringen jeg drar fra dette er at urbefolkningen i Amerika har laget disse symbolene fordi de så dem under påvirkning av psykedelika, noe som støtter TS sin teori om at disse symbolene ligger i hjernen fra før.
Jeg ser stort sett mønstere over alt, nesten som elektrisitet som former opp og splitter fliser, legger seg i linjer på vegger, ser jeg på stjerner ser jeg ofte fysisk linjene imellom stjernetegn. Hjernen er veldig komplisert og når man tuller med den fra innsiden så kanskje noe merkelig skjer og en ser mønstre, disse mønstrene er ofte like og ble malt ned på fjellvegger i india tusen år siden, det er hva jeg tenker med det. Er det forresten andre som opplever slike linjer som meg? Og dersom jeg ser på noe lenge vil alt bli mørkt og det bølger og ting beveger på seg.
Nå er jo søramerikansk urbefolkning kjent for å ha oppsøkt og regelrett dyrket psykedeliske tilstander i hundrevis av år, om ikke mer. Kanskje ikke så rart at man derfor finner elementer i deres kultur som bærer likhetstrekk med ting vi kan oppleve i slike tilstander i dag.

Hjernen er som kjent også programmert til å finne mønstre i ting, også mønstre som egentlig ikke er der. Visse strukturer og overflater stimulerer til å se visse mønstre. Trær og blader i én retning, stein og fjell i en annen, osv. Kombinert med psykedeliske stoffer, så er det ikke rart at denne egenskapen gjør at vi finner mønstre som er gjenkjennelige for mange. Vi er jo tross alt ganske like. =)
Sist endret av mentalmelt; 4. november 2016 kl. 18:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av En deling
Et spørsmål som dukket opp da jeg leste denne tråden og bla. av svarene til Dodecha, var om disse illusjonene er miljøbetinget, altså noe vi har observert tidligere, hvorfor deler vi ikke illusjoner av ting vi alle har sett tidligere? Feks noe så spesifikt som bokstaven H, eller en kaffekopp? Hvorfor akkurat eldgamle mønstre fra relativt spesifikke kulturer i Sør og Mellom - Amerika? Den eneste logiske forklaringen jeg drar fra dette er at urbefolkningen i Amerika har laget disse symbolene fordi de så dem under påvirkning av psykedelika, noe som støtter TS sin teori om at disse symbolene ligger i hjernen fra før.
Vis hele sitatet...
Ja det er nettopp dette jeg snakker om, hvorfor akkurat disse figurene og symbolene. Det er veldig rart at disse på en måte er utvalgt, selvom man aldri har sett den før. Finner ikke noe stoff om det men tenk om en blind person faktisk ville ha sett noe av det samme om denne teorien stemmer Fordi symbolene kommer fra intet sted, selvom jeg tviler hadde det vært spennende å tatt et eksperiment.

Sitat av Relevant
Jeg ser stort sett mønstere over alt, nesten som elektrisitet som former opp og splitter fliser, legger seg i linjer på vegger, ser jeg på stjerner ser jeg ofte fysisk linjene imellom stjernetegn. Hjernen er veldig komplisert og når man tuller med den fra innsiden så kanskje noe merkelig skjer og en ser mønstre, disse mønstrene er ofte like og ble malt ned på fjellvegger i india tusen år siden, det er hva jeg tenker med det. Er det forresten andre som opplever slike linjer som meg? Og dersom jeg ser på noe lenge vil alt bli mørkt og det bølger og ting beveger på seg.
Vis hele sitatet...
Kjenner meg definitivt igjen, noe av det drøyeste for min del å observere er enten himmelen eller flisene på badegulvet. Desto lenger du konsentrerer deg jo mer komplekst blir det.[/quote]

Sitat av mentalmelt
Nå er jo søramerikansk urbefolkning kjent for å ha oppsøkt og regelrett dyrket psykedeliske tilstander i hundrevis av år, om ikke mer. Kanskje ikke så rart at man derfor finner elementer i deres kultur som bærer likhetstrekk med ting vi kan oppleve i slike tilstander i dag.

Hjernen er som kjent også programmert til å finne mønstre i ting, også mønstre som egentlig ikke er der. Visse strukturer og overflater stimulerer til å se visse mønstre. Trær og blader i én retning, stein og fjell i en annen, osv. Kombinert med psykedeliske stoffer, så er det ikke rart at denne egenskapen gjør at vi finner mønstre som er gjenkjennelige for mange. Vi er jo tross alt ganske like. =)
Vis hele sitatet...
Ja det må dem ha gjort, det er det ingen tvil om. Selvom man skulle tro at bildene var deres oppfattelse av omgivelser og dyr. Det å kjenne igjen mønstre er ikke noe nytt, noe jeg opplever så og si hver tur, elementene overlapper hverandre. Men det at hjernen kjenner igjen noe den aldri har vært eksponert for synes jeg er merkelig, og at det er det samme som går igjen den dag i dag, som for 1000 år siden. Hadde vært gøy å få en vitenskapelig forklaring
Sist endret av Ellipsis; 4. november 2016 kl. 19:12.
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Men det at hjernen kjenner igjen noe den aldri har vært eksponert for synes jeg er merkelig, og at det er det samme som går igjen den dag i dag, som for 1000 år siden. Hadde vært gøy å få en vitenskapelig forklaring
Vis hele sitatet...
Det virker som du har en pussig måte å tenke på dette på. Du kjenner jo ikke igjen noe du aldri har vært eksponert for. Det er ikke det som skjer. Hjernen din produserer jo disse mønstrene selv. Det er en effekt som oppstår når den mønstersøkende hjernen din blir stimulert av visse stoffer. Menneskehjernen har ikke endret seg siden indianerne tegnet ned disse mønstrene, så det er ikke spesielt rart at vi ser mye av det samme som dem. Vi er jo biologisk sett nesten prikk like. Det samme vil jo gjelde for en haug med andre ting også. Hvis man har lavt blodtrykk og reiser seg for fort, så kan man se ildfluer som spinner rundt for eksempel. Hvis man er for lenge våken, så kan man begynne å høre stemmer osv. Det er ikke noen grunn til å tro at dette er fenomener som ikke eksisterte for noen hundre år siden, og da er det heller ikke spesielt rart at noen fenomener ble dokumentert på den tiden som vi kan kjenne igjen i dag.
Sist endret av mentalmelt; 4. november 2016 kl. 19:31.
Sitat av mentalmelt
Det virker som du har en pussig måte å tenke på dette på. Du kjenner jo ikke igjen noe du aldri har vært eksponert for.
Vis hele sitatet...
Nei absolutt ikke, da er det heller jeg som forklarer og ordlegger meg dårlig. Fordi det er nettopp det jeg og mange flere tydeligvis gjør, og det virker ikke være uvanlig. Her snakker jeg om utvalgte figurer, mønstre og symboler jeg aldri noen gang har sett før, som er identiske de jeg i ettertid har sett bilder av.

Sitat av mentalmelt
Menneskehjernen har ikke endret seg siden indianerne tegnet ned disse mønstrene
Vis hele sitatet...
Nei nettopp, det styrker igjen bare min teori om at dette er en print, og ikke noe som har med omgivelsene å gjøre.

Sitat av mentalmelt
Hvis man har lavt blodtrykk og reiser seg for fort, så kan man se ildfluer som spinner rundt for eksempel
Vis hele sitatet...
Merkelig sammenligning

Sitat av mentalmelt
Det er ikke noen grunn til å tro at dette er fenomener som ikke eksisterte for noen hundre år siden, og da er det heller ikke spesielt rart at noen fenomener ble dokumentert på den tiden som vi kan kjenne igjen i dag.
Vis hele sitatet...
Nei er ikke det jeg mener heller, jeg lurer bare på opprinnelsen til dette fenomenet. Si du tar et menneske som lever i isolat fra fødsel, som aldri får sett noe dyr eller lignende symboler, bli utsatt for flere psykedeliske forsøk, og da fortsatt ville sett det samme som jeg nevner, hva ville da vært forklaringen?
Det som ikke er nevnt er at dette fenomen kan være en indikator på at den kollektive underbevissthet eksisterer, skjønt bevis er noe annet.

De sier det er kulturrelativt hva men ser/opplever av mystisk art. Men jeg tror muligens at mange ikke vet/skjønner hva det er for noe rart de opplever.
Sist endret av [protus]; 4. november 2016 kl. 21:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Merkelig sammenligning
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det en merkelig sammenligning? Det er kanskje et "enklere" fenomen, men det går jo ut på det samme. Under visse tilstander/påvirkninger produserer hjernen veldig spesifikke reaksjoner som går igjen hos nesten alle, og ikke sjelden kommer disse i form av sanseinntrykk. Men hvis du forklarer hvorfor du synes det er merkelig, så kanskje vi vil forstå hverandre litt bedre. =)

Sitat av Ambryo Vis innlegg
Nei er ikke det jeg mener heller, jeg lurer bare på opprinnelsen til dette fenomenet. Si du tar et menneske som lever i isolat fra fødsel, som aldri får sett noe dyr eller lignende symboler, bli utsatt for flere psykedeliske forsøk, og da fortsatt ville sett det samme som jeg nevner, hva ville da vært forklaringen?
Vis hele sitatet...
Du har jo sett mange av de samme tingene i ditt liv som indianerne som levde for noen hundre år siden. Dyr, planter, skyer, andre mennesker osv. Grunnlaget for din hjerne til å danne mønstre er neppe så ekstremt ulikt en indianerhjerne sitt.

Hadde du vokst opp som blind derimot, eller levd i totalt mørke, så skal jeg si meg enig i at det hadde vært veldig merkelig.

Forøvrig helt enig i at dette er fascinerende og spennende. Ikke meningen å skulle forsøke å ta fra deg det. =)
Sist endret av mentalmelt; 4. november 2016 kl. 21:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mentalmelt
Hvorfor er det en merkelig sammenligning? Det er kanskje et "enklere" fenomen, men det går jo ut på det samme. Under visse tilstander/påvirkninger produserer hjernen veldig spesifikke reaksjoner som går igjen hos nesten alle, og ikke sjelden kommer disse i form av sanseinntrykk. Men hvis du forklarer hvorfor du synes det er merkelig, så kanskje vi vil forstå hverandre litt bedre. =)
Vis hele sitatet...
Nei det går jo absolutt ikke ut på det samme? Jøss, trodde du kunne mer. Sammeligner du virkelig blodtrykksfall med psykedeliske opplevelser?

Sitat av mentalmelt
Du har jo sett mange av de samme tingene i ditt liv som indianerne som levde for noen hundre år siden. Dyr, planter, skyer, andre mennesker osv. Grunnlaget for din hjerne til å danne mønstre er neppe så ekstremt ulikt en indianerhjerne sitt.

Hadde du vokst opp som blind derimot, eller levd i totalt mørke, så skal jeg si meg enig i at det hadde vært veldig merkelig.
Vis hele sitatet...
Igjen så mistenker jeg at vi diskuterer litt over hverandre, eller egentlig forskjellige emner. Ja, jeg har sett fugl, fisk, storfe og gris. Det er her du misforstår litt, og jeg kan ikke være mer tydelig enn jeg allerede har vært. Det er likheten som er så slående, hvor på en måte perfekte figurene/dyrene/symbolene er bygd opp, der er opp mot prosentdelen nøyakig.

Om du ikke kjenner deg igjen i det jeg snakker om har du vært uheldig, og helst spar meg for sarkasmen(:=)
Sitat av Ambryo Vis innlegg
Nei det går jo absolutt ikke ut på det samme? Jøss, trodde du kunne mer. Sammeligner du virkelig blodtrykksfall med psykedeliske opplevelser?
Vis hele sitatet...
Jeg er jo klar over at blodtrykksfall og psykedelisk opplevelser er to forskjellige ting. Det er ikke en total sammenligning. Men det går jo allikevel ut på det samme. Hjernens evne til å generere gitte sanseopplevelser under visse forutsetninger. Veldig konkrete og spesifikke sanseinntrykk, som ikke har noen intuitivt åpenbar kobling til det som forårsaker opplevelsen. Istedenfor å være nedlatende, kan du ikke heller forklare hvorfor sammenligningen ikke er gyldig?

Jeg mistenker at du ikke har sett disse ildfluene selv. Isåfall ville du neppe være så rask med å avfeie sammenligningen. De har en ekstremt spesifikk "adferd" i måten de beveger seg på. Det er ikke bare snakk om no fuzzy tåke. Det er skarpe og klare bilder, med veldig klart definerte bevegelsesmønstre. Det er faktisk en ganske god sammenligning, når man først skal finne noe annet enn psykedelika å sammenligne det med. Og det er jo litt av poenget med en sammenligning, Å sammenligne med noe annet for å illustrere et poeng. Å sammenligne med det samme sier jo ingenting.

Sier forøvrig ikke at mekanismen som forårsaker disse ildfluene er den samme som forårsaker mønstrene.

Sitat av Ambryo Vis innlegg
Igjen så mistenker jeg at vi diskuterer litt over hverandre, eller egentlig forskjellige emner. Ja, jeg har sett fugl, fisk, storfe og gris. Det er her du misforstår litt, og jeg kan ikke være mer tydelig enn jeg allerede har vært. Det er likheten som er så slående, hvor på en måte perfekte figurene/dyrene/symbolene er bygd opp, der er opp mot prosentdelen nøyakig.
Vis hele sitatet...
Ja, og igjen, hvorfor er dette så rart? Hjernen lager jo sine egne mønstre og figurer. Arketyper om du vil. Selv om man ikke har sett nøyaktig de samme dyrene og plantene, så er de mest grunnleggende inntrykkene på plass. Jeg har da sett slike figurer og mønstre selv flere hundre ganger, men jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor det er så veldig rart.

Sitat av Ambryo Vis innlegg
Om du ikke kjenner deg igjen i det jeg snakker om har du vært uheldig, og helst spar meg for sarkasmen(:=)
Vis hele sitatet...
Hvilken sarkasme?

Nå virker det som at hjernen din leter etter ting som ikke finnes her...

For å si det hele på en annen måte: Ja, det er fantastisk hva hjernen er i stand til å simulere, og jeg blir stadig vekk forbløffet hvor hvor klare bilder og definerte lyder jeg kan produsere selv, bare hver natt rett før jeg sovner. Så det er imponerende som bare f, men at vi produserer mye av de samme greiene synes jeg ikke er spesielt rart, uansett hvilken tilstand vi er i. Noen tilstander stimulerer til visse inntrykk, andre stimulerer til annet. Det er ikke i nærheten av å være det mest bemerkelsesverdige med slike fenomener i mine øyne.
Sist endret av mentalmelt; 5. november 2016 kl. 00:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vil også legge til fenomenet fosfener, som oppstår når man lukker øynene og trykker på dem over tid. Også rimelig universalt.
Tenkte å qoute deg mentalmelt men det hadde blitt mye, og til ingen nytte da vi åpenbart diskuterer to forskjellige ting, tydeligvis har du ikke opplevd det jeg snakker om, så skjønner frustrasjonen.

Det å trekke inn
Sitat av kallisti
Vil også legge til fenomenet fosfener, som oppstår når man lukker øynene og trykker på dem over tid. Også rimelig universalt.
Vis hele sitatet...
Du er helt ute å kjører, random prikker når man reiser seg for raskt har overhode ingen ting å gjøre med det jeg forklarer.

Er jeg virkelig så uklar? At jeg blir sammenlignet med random psykedeliske mønstre og opplevelser til noe konktrete symptomer som har gått igjen hundrevis, tusenvis av år. Dette er ingen tilfeldighet, det jeg nevner er bemerkelsesverdig. Skulle gjerne ønske jeg hadde en psient X som aldri hadde vært utsatt for fugl, fisk, sky eller farge for å styrke min påstand
Jeg tror nok heller det er du som misforstår litt hva sammenligningen går ut på ambryo. Er som sagt fullt klar over at det er to helt forskjellige fenomener. Det må sees i et litt større perspektiv for å gi mening. Men samme kan det være. Det var ikke noe viktig poeng uansett. =)

Forøvrig savner jeg litt faktisk argumentasjon for hvorfor det er så utrolig at man ser de samme figurene og mønstrene. Du henviser til et teoretisk tilfelle om en isolert person, og antar at det ville støttet din påstand om at fenomenet er uforklarlig. Det er ikke veldig overbevisende. Hvorfor tror du dette så sterkt?

Mener du virkelig at en person som aldri har sett farger og former vil kunne se det samme som deg bare de inntar psykedelika? Jeg er enig i at det hadde vært fantastisk kult om det var sånn, men hva er argumentet for å tro at det er tilfellet?

Og jeg pirker bare fordi jeg synes det er interessant. Bare så det er sagt.
Sist endret av mentalmelt; 6. november 2016 kl. 03:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Random prikker? Har du trykket lenge nok? Anbefaler for øvrig å lese: http://tripzine.com/listing.php?id=dmt_pickover
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Bumper en gammel tråd.

Har hatt en lengre pause fra psykedelika. Det jeg helt glemte å legge til er at disse mønstrene er evigvarende hos meg, hver gang jeg lukker øynene, når det er helt mørk er disse geometriske, flytende og spesielle symbolene noen ganger tilstede. Det kan minne om dette:

http://pre13.deviantart.net/9fc9/th/pre/f/2013/199/f/2/soap_bubble_386_by_knold-d6e2jtr.jpg

Jeg tåler heller ikke å se på en type dyp blåfarge, en spesiell dybde i det blå fargespekteret, får faktisk vondt i øynene, men det er sjelden jeg finner akkurat den nøyaktige fargen.

Det virker også som synet mitt blir bedre mellom hver gang, er usikker på hvorfor. Når det gjelder de visuelle fenomenene kan 25i-nbome være synderen. Siden jeg gikk på en 25i smell tilbake i 2011/12 har farger og teksturer blitt permanent enhanced.
Sist endret av Ellipsis; 4. oktober 2017 kl. 09:26.