Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1216
Hei!

Bor i utlandet. Men vil bli oppfattet som jeg er i hjemlandet, sett fra telefonnummer biten.

Den enkleste men ogsa dyreste losningen er aa bruke det norske simkortet.
Det blir for dyrt i lengden.

Det jeg onsker er en tjeneste som Google Voice for norge. Voice virker bare i statene.

Sette opp ett virituelt nummer som vidrekobler samtalen til den devicen jeg er logget inn paa.

Finnes mange sanne tjenester, men saa langt har jeg ikke funnet noen for norge.

line2.com gjor samme jobben for amerikanerne.

Be gamle gubber installere skype er for tungvindt ogsaa.

Noen som vet om en losning?
Tja, med Samordnet Kommunikasjon fra Telenor med Microsoft Lync og Mobilt Bedriftsnett, vil du kunne oppnå dette og ringe for norske IP-takster, er kun aktuelt om du er en bedriftskunde.
Om du har tilgang på Wi-Fi ville jeg tatt en titt på Sip Trunk eller lignende løsninger. Blir nesten som en VPN for mobilen i praksis, hvertfall for utgående samtaler.

Tvilling-Sip, Sip Trunk fra ventelo eller Mobil Ip fra Network Norway er tjenester som er verdt å sjekke om dette er noe som passer ditt behov.
Så ip-telefon funker ikke uten videre i utlandet?
Tok det for gitt, men selskapene kan naturligvis ha lagt inn sperre for ikke-norsk ip....?
IP telefoni fungerte kjempefint tidligere. For en del år siden så brukte jeg mitt IP telefonnummer når jeg reiste utenlands og kunne både foreta anrop og motta anrop når jeg var online utenlands. TA kontakt med noen som tilbyr IP telefoni og bruk feks sw ip så er du golden.