Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  796 502911
Dette må ha vært en tung dag, Tøffetom.

Vil du sette deg en smell nå?
Heroin?
Amfetamin?
Begge deler i samme skudd?

Om du fortsetter sånn vil du dø som en narkoman med utallige urealiserte håp og drømmer. Ta et valg nå, for helsike.

For noen dager siden var du av Heroin "Like a baws", som du selv sa.
Nå sier du at du må ha en liten buzz, så nei du er ikke av Heroinen som en baws.

Det er nå eller aldri. Bli clean og få et liv du kan være komfortabel og lykkelig med.
Eller dø som Tøffetom, narkissen som alltid hadde unnskyldninger, og null selvinnsikt i forhold til sine evner.
Ja dette ble en altfor lang dag.

Men jeg likte forslaget til han som er et eller annet nykter på forrige side.

Jeg ringer ned til AFR i morgen kl 8 og ber om at de får fingen ut og får meg i gang med opptrappinhg relativt umiddelbart. Det betyr at vin må treffes før det, om det er noen som vil ha en innføring i prosjektets resterende utfordringer og dermed innsikt i kapabilititer og markedspotensiale.

Siden vi ikke skal kjøre prototype nå første treff har jeg ingen påskudd for å være noe annet enn minimalt friskemeldt når vi møtes. Vil være sikker på at jeg kan presentere prosjektet på en så effektiv måte at vi kan ferdigstile forberedelsene gjennom online samarbeid mens jeg er på frivillig trang og opptrapping (2 uker).

Har lenge tenkt at det å involvere open source bidrag er en forutsetning for å knne være helt i spydspissen mtp softwar. Men jeg er ikke dreven på github sin API, jeg er nok en skikkelileecg h å regne. Koden jeg skriver er ikke i nærheten av kvaliteten til koden jeg bruker, så jeg trenger kun å kunne "git clone ....".

Så vi kunne begynt med å få noen freakere til å se på koden. Hvis dette er halvparten av hva jeg påstår at det er, er dette en reell jobbmulighet for mange her inne. Og dere som ikke tror jeg klarer dette - bli med og gjør det selv da.

'Sender ut tid og sted når jeg har det. Og dere som trpr jeg er så ute ta jeg ikke kan fungere, kom og møt meg. Jeg er ferdig med å diskutere min sinnstilstand med folk på internett, herregud, at jeg i det hele tatt har blitt en som gjør det er faen like sløkket som at jeg er blitt en som skyter nark hver dag. Nå slutter jeg med begge deler.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Venter på podcast jeg, føler jeg blir mer klok av det.
Ja sorry, problemet er at det er en ung dame med på klippet som jeg ikke ønsker å be om å kunne identifiseres. Vil være utfordrende for mange å si nei til, Sendte det til en annen her inne som ville maintaine lydredigeringsskillls Det kommer nok en i morgen. Skal snakke med en som både er interessert i å involvere seg og har sted vi både kan kjøre gjennomgaang av prosjekt og o

......Husker ikke hva jeg tenkte der. Sikkertm ikke noe jeg burde si høyt.

(Men serist, dere vil ikke møte den dere forenter å møte. Det igjen kan jo fort bli grunn for en liten feiring., Er altfir kenge siden jeg har vært ute med mennesker jeg har hatt særlig interesse for.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Venter på podcast jeg, føler jeg blir mer klok av det.
Vis hele sitatet...
Podcast i morgen.,

VIl du virkelig oppleve mening så er det live som er tingen.
Sist endret av Tøffetom; 6. januar 2020 kl. 22:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Herregud dette var stress. Prøvde å bruke gtk-recordmydesktop, men de koinverterte ogv filene funkerr jo faen ikke. Faen så sykt stress det er å gjøre noe som helst på en PC uten speed.

Siste forsøk (prosesseres enda av youtube så gi det noen min) https://youtu.be/QX5sdjUAYbM
Sist endret av Veggen; 8. januar 2020 kl. 14:10. Grunn: Samme lenke 2x
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du er ikke en kjip kis!

Du er en kis med et narkotikaproblem, som på grunn av narkotika gjør mye dumme ting, slik jeg tolker det? Igjen, vær så snill og sett deg selv først, og la dette prosjektet ligge til du har fått samlet deg.

Du kan utrette masse, og du kan komme deg forbi vonde minner og traumatiske opplevelser uten selvmedisinering. Om du må inn å sone, skjønner jeg at det virker dritt. Men jeg tror det kan være en fin ting for deg nå, og livsnødvendig. Da får du mat, rutiner og helsehjelp.

Ta vare på deg selv.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Eyy! tøffetom, klarer ikke helt snappe tak i hva denne idéen din går ut på? Må vel kanskje se filmene du har lagt ut, men ser for meg att eg ikke blir klokere da heller.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om dette er noe autonyme undervannsdrone greier, så er du vel over 10år for seint ute her i Norge. Hør med russerne dem er noen år bak i utvikling av slike system.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du er ikke en kjip kis!

Du er en kis med et narkotikaproblem, som på grunn av narkotika gjør mye dumme ting, slik jeg tolker det? Igjen, vær så snill og sett deg selv først, og la dette prosjektet ligge til du har fått samlet deg.

Du kan utrette masse, og du kan komme deg forbi vonde minner og traumatiske opplevelser uten selvmedisinering. Om du må inn å sone, skjønner jeg at det virker dritt. Men jeg tror det kan være en fin ting for deg nå, og livsnødvendig. Da får du mat, rutiner og helsehjelp.

Ta vare på deg selv.
Vis hele sitatet...
Takk for velmente ord og omtanke. Jeg tror også det kan være bra for meg.

Men tiden for å la prosjektet ligge er forbi. Mitt mål fremover er å finne noen som kan ta over styringen mens jeg samler meg. Teknologien er så langt foran alt det forretningsmessige at jeg uansett tilstand hadde måttet vente lenge før det hadde vært hensiktsmessig å gi gass på det tekniske utviklingsarbeidet.

Var hos behandler i dag, har fått innvilget LAR. Prøver å få på plass behandling i tide til å sone under paragraf §12, få på plass ADHD-medisinering og komme i gang med urinprøver og strukturert tilværelse.

Håper bare jeg rekker å vise frem teknologien for det den er verdt før tiden er ute.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eyy! tøffetom, klarer ikke helt snappe tak i hva denne idéen din går ut på? Må vel kanskje se filmene du har lagt ut, men ser for meg att eg ikke blir klokere da heller.
Vis hele sitatet...
De filmene forklarer ikke mye. Det er bare dokumentasjon av teknisk progresjon. Er ikke mange som har noen forutsetning for å vurdere forretningsmessig relevans av noe sånt.

Men det er en resultat av markedsavklaring i samarbeid med profesjonelle rådgivere opp mot aktuell industri.

Det forbauser meg at folk faktisk tror jeg bare har fått en fiks idé som jeg tviholder ved som en annen idiot. Altså hallo. Jeg har ti tusen realiteter jeg heller ville fornektet enn livsretten til dette prosjektet.
Sist endret av Tøffetom; 11. januar 2020 kl. 02:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har fulgt tråden din en god stund, men jeg skjønner ikke helt hva prosjektet ditt går ut på. Mulig du har skrevet om det og jeg bare ikke har fått det med meg, men kan jeg spørre hva dronen din gjør?

Uten at du trenger å gå så dypt inn på hvordan den fungerer sånn teknisk så lurer jeg bare på hva det faktisk er for noe og hva den gjør? Og hvem vil få bruk for det?
Sist endret av Alge; 11. januar 2020 kl. 09:07.
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De filmene forklarer ikke mye. Det er bare dokumentasjon av teknisk progresjon. Er ikke mange som har noen forutsetning for å vurdere forretningsmessig relevans av noe sånt.

Men det er en resultat av markedsavklaring i samarbeid med profesjonelle rådgivere opp mot aktuell industri.

Det forbauser meg at folk faktisk tror jeg bare har fått en fiks idé som jeg tviholder ved som en annen idiot. Altså hallo. Jeg har ti tusen realiteter jeg heller ville fornektet enn livsretten til dette prosjektet.[/quote]

Du svarer bare unnvikende og bekrefter gjentatte ganger hvor genial ideen er,
Litt som de andre 100.000 oppfinnere her i landet. Freak av alle steder så prøver du deg, men hva med å overbevise dem som faktisk kan hjelpe deg? Hadde du hatt noen som overhode ser noe potensiale så hadde vel ideen vært snappa opp av produsent for lenge siden. Kor mange tusen sånne udokumenterte henvendelser tro du dem får? Videoen din ser mer ut som du har lekt deg med ett eller annet simuleringsverktøy.
Du fremstår omtrent like troverdig som han "kompisen" min på kjøret , som lover på tro og ære betale tilbake de 200kr han lånte innen kort tid,( men som aldri kan svare på når han får "lønn")
Gi oss mer info om hva du mener du har funnet opp, om du har noe som helst å komme med uten om svada jada manjana.

Forøvrig stor tommel opp for att du prøver ta tak i livet ditt nå, det er er sterkt gjort. forsett sånn.
Sitat av Alge Vis innlegg
Har fulgt tråden din en god stund, men jeg skjønner ikke helt hva prosjektet ditt går ut på. Mulig du har skrevet om det og jeg bare ikke har fått det med meg, men kan jeg spørre hva dronen din gjør?

Uten at du trenger å gå så dypt inn på hvordan den fungerer sånn teknisk så lurer jeg bare på hva det faktisk er for noe og hva den gjør? Og hvem vil få bruk for det?
Vis hele sitatet...
Takk for ordentlig og konkret tilbakemelding!

Jeg tror jeg prøver meg på å ta det muntlig. Må bare komme meg hjem.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
De filmene forklarer ikke mye. Det er bare dokumentasjon av teknisk progresjon. Er ikke mange som har noen forutsetning for å vurdere forretningsmessig relevans av noe sånt.

Men det er en resultat av markedsavklaring i samarbeid med profesjonelle rådgivere opp mot aktuell industri.

Det forbauser meg at folk faktisk tror jeg bare har fått en fiks idé som jeg tviholder ved som en annen idiot. Altså hallo. Jeg har ti tusen realiteter jeg heller ville fornektet enn livsretten til dette prosjektet.

Du svarer bare unnvikende og bekrefter gjentatte ganger hvor genial ideen er,
Litt som de andre 100.000 oppfinnere her i landet. Freak av alle steder så prøver du deg, men hva med å overbevise dem som faktisk kan hjelpe deg? Hadde du hatt noen som overhode ser noe potensiale så hadde vel ideen vært snappa opp av produsent for lenge siden. Kor mange tusen sånne udokumenterte henvendelser tro du dem får? Videoen din ser mer ut som du har lekt deg med ett eller annet simuleringsverktøy.
Du fremstår omtrent like troverdig som han "kompisen" min på kjøret , som lover på tro og ære betale tilbake de 200kr han lånte innen kort tid,( men som aldri kan svare på når han får "lønn")
Gi oss mer info om hva du mener du har funnet opp, om du har noe som helst å komme med uten om svada jada manjana.

Forøvrig stor tommel opp for att du prøver ta tak i livet ditt nå, det er er sterkt gjort. forsett sånn.
Vis hele sitatet...
Hva i all videste verden skulle jeg tjene på å lure dere ved å påstå ting som umulig kunne vært tilfellet uten at konkret dokumentasjon var tilgjengelig?

Her er video av playback av sensordata ved Småpudden. Der er det en hevebro som senkes akkurat under testing. Å lage en simulering med statisk kart med et slikt detaljnivå ville vært umulig for meg i seg selv, å faktisk legge inn dette elementet villle doblet utfordringen uten noen som helst hensikt.

https://www.youtube.com/watch?v=GpUt...ature=youtu.be

Alt jeg påstår som ville kunne dokumenteres, kan dokumenteres. Naturligvis vil ikke dette tilsi at jeg legger alt ut som "TøffeTom". Hvis noen av relevant grunn er mer enn halvveis nysgjerrig er det bare å ta kontakt for å få oversendt dokuemntasjon.

Forøvrig så "prøver" jeg meg ikke, jeg "øver" Formålet mitt er ikke å komme noen vei via Freak, jeg lodder bare stemningen og prøver å bli flinkere til å kommunisere essensen av prosjektet effektivt. Som vi ser så er dette noe jeg er jævlig dårlig til.
Sist endret av Myoxocephalus; 12. januar 2020 kl. 23:52. Grunn: quotefix
Sitat av Alge Vis innlegg
Har fulgt tråden din en god stund, men jeg skjønner ikke helt hva prosjektet ditt går ut på. Mulig du har skrevet om det og jeg bare ikke har fått det med meg, men kan jeg spørre hva dronen din gjør?

Uten at du trenger å gå så dypt inn på hvordan den fungerer sånn teknisk så lurer jeg bare på hva det faktisk er for noe og hva den gjør? Og hvem vil få bruk for det?
Vis hele sitatet...
https://youtu.be/35Uiq0kova4
Alvorlig spørsmål: Var det verdt det?
Sitat av fyrsteledd Vis innlegg
Alvorlig spørsmål: Var det verdt det?
Vis hele sitatet...
Han har ikke gitt opp eller avsluttet prosjekte. Helt alvorlig, spørsmålet er dårlig
Sitat av why_not Vis innlegg
Han har ikke gitt opp eller avsluttet prosjekte. Helt alvorlig, spørsmålet er dårlig
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er muligens ikke helt heldig formulert, men den er ikke dårlig. Var heroinrusen virkelig verdt all den smerte som han påførte seg selv og (antagelig) sine nærmeste?
Sitat av fyrsteledd Vis innlegg
Spørsmålet er muligens ikke helt heldig formulert, men den er ikke dårlig. Var heroinrusen virkelig verdt all den smerte som han påførte seg selv og (antagelig) sine nærmeste?
Vis hele sitatet...
Fortsatt et ræva spørsmål. Såklart det ikke er verdt det. Tror samtlige nåværende og forhenværende heroinjunkies kan stemme i det. Heroinavhengighet bidrar med bunnløs gjeld, avstand til familie og venner, dårlig psykisk og fysisk helse, fengsel og en hel annen masse dritt. Du trenger ikke lese mange sider i denne tråden for å forstå det
Tror egget kom før høna her fyrsteledd. Var Det virkelig verdt å reise med Titanic når den sank til bunns?
Sitat av sth Vis innlegg
Fortsatt et ræva spørsmål. Såklart det ikke er verdt det. Tror samtlige nåværende og forhenværende heroinjunkies kan stemme i det. Heroinavhengighet bidrar med bunnløs gjeld, avstand til familie og venner, dårlig psykisk og fysisk helse, fengsel og en hel annen masse dritt. Du trenger ikke lese mange sider i denne tråden for å forstå det
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke rævva spørsmål, selv om svaret på mitt spørsmål er mer opplagt enn ikke. Men jeg vil også at folk som ennå ikke har tatt tunge rusmidler, skal reflektere over det. Tydeligvis folk ikke stiller seg dette spørsmål når de gang på gang bestemmer for å ruse seg, og da snakker jeg ikke bare om heroin, men også andre "mindre alvorlige" rusmidler. Et stort antall av innlegg på Freak handler jo om dop. Det er klart at mange ikke tenker over konsekvensene av sine handlinger. Det har jo til og med vært innlegg her hvor folk spurte hvordan de skal skyte heroin, noe de faktisk fikk svar på! Du syns vel ikke dette er greit? Skjønner at enkelte vil prøve å trekke frem moral-kortet ved å si at man ikke skal være "moraliserende" og la folk gjøre hva de vil. Dette er jeg ikke enig i. Jeg mener at det må være grenser for enkelte ting. Frihet blandet med vankundighet fører til kaos.
Begrenset Utgave.
SpeedBenzo's Avatar
Sitat av fyrsteledd Vis innlegg
Nei det er ikke rævva spørsmål, selv om svaret på mitt spørsmål er mer opplagt enn ikke. Men jeg vil også at folk som ennå ikke har tatt tunge rusmidler, skal reflektere over det. Tydeligvis folk ikke stiller seg dette spørsmål når de gang på gang bestemmer for å ruse seg, og da snakker jeg ikke bare om heroin, men også andre "mindre alvorlige" rusmidler. Et stort antall av innlegg på Freak handler jo om dop. Det er klart at mange ikke tenker over konsekvensene av sine handlinger. Det har jo til og med vært innlegg her hvor folk spurte hvordan de skal skyte heroin, noe de faktisk fikk svar på! Du syns vel ikke dette er greit? Skjønner at enkelte vil prøve å trekke frem moral-kortet ved å si at man ikke skal være "moraliserende" og la folk gjøre hva de vil. Dette er jeg ikke enig i. Jeg mener at det må være grenser for enkelte ting. Frihet blandet med vankundighet fører til kaos.
Vis hele sitatet...
Det er absolutt helt i orden at folk skal få info om hvordan best mulig skyte heroin her. Det sier seg selv at det lønner seg å lære riktig fremgangsmåte først som sist isteden for å stuke ødelegge seg med feilaktig info. Selv mener jeg det er jævlig bra at folk kan få vite ved ett søk at å bruke sigg-filter er et stort NEI med tre utropstegn. Skadereduksjon.
Sitat av SpeedBenzo Vis innlegg
Det er absolutt helt i orden at folk skal få info om hvordan best mulig skyte heroin her. Det sier seg selv at det lønner seg å lære riktig fremgangsmåte først som sist isteden for å stuke ødelegge seg med feilaktig info. Selv mener jeg det er jævlig bra at folk kan få vite ved ett søk at å bruke sigg-filter er et stort NEI med tre utropstegn. Skadereduksjon.
Vis hele sitatet...
Det som lønner seg er ikke ta denne forferdelige herointuren, hvor sjansene for å komme tilbake minker hver gang du tar ny dose. Folk skal heller fraråde de som er nysgjerrige i heroin i det hele tatt å røre den dritten. Men jeg skjønner at dessverre finnes det onde mennesker som får en nytelse av å se at andre ødelegger sine liv, eller har økonomiske interesser fordi de selv dealer stoff. Eller rett og slett gir blaffen.
Sist endret av fyrsteledd; 16. januar 2020 kl. 11:23.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av fyrsteledd Vis innlegg
Det som lønner seg er ikke ta denne forferdelige herointuren, hvor sjansene for å komme tilbake minker hver gang du tar ny dose. Folk skal heller fraråde de som er nysgjerrige i heroin i det hele tatt å røre den dritten. Men jeg skjønner at dessverre finnes det onde mennesker som får en nytelse av å se at andre ødelegger sine liv, eller har økonomiske interesser fordi de selv dealer stoff. Eller rett og slett gir blaffen.
Vis hele sitatet...
Herre fred for et synspunkt. Tror du noen som har bestemt seg for å ta heroin kommer til å høre på noen som moraliserer? Da burde det skjedd lenge før de tok avgjørelsen, og ikke engang da er det sikkert at de tar det til etterretning. Verden er ikke sort og hvit. Tror neppe det er så mange her inne som får nytelse av å se andre ødelegge livet sitt. Mange som ryker på heroin kommer ikke akkurat fra en rosemalt hverdag heller.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Herre fred for et synspunkt. Tror du noen som har bestemt seg for å ta heroin kommer til å høre på noen som moraliserer? Da burde det skjedd lenge før de tok avgjørelsen, og ikke engang da er det sikkert at de tar det til etterretning. Verden er ikke sort og hvit. Tror neppe det er så mange her inne som får nytelse av å se andre ødelegge livet sitt. Mange som ryker på heroin kommer ikke akkurat fra en rosemalt hverdag heller.
Vis hele sitatet...
Skjønner vel at antagelig mange av de som bestemmer seg for å skyte heroin, allerede er i et mørkt sted. Men å skyte heroin vil ikke akkurat gjøre det bedre? Og dette argumentet er likevel altfor tynt med tanke på at vi lever i en av de beste landene i verden. Attpåtil vil disse heroinfolka også påvirke andre i negativt retning ettersom de ikke ruser seg i et "vakuum" avskåret fra omverdenen. Og ja jeg forstår fult at verden er ikke sort og hvit. Men å lære folk hvordan man på en "riktig" måte skyter heroin mener jeg er, i beste fall, en bjørnetjeneste.
Sist endret av fyrsteledd; 16. januar 2020 kl. 14:19.
Fyrsteledd, det kan virke som om du mener at når man først har bestemt seg for å ta heroin, så vil det å bli frarådet på et forum ha en effekt. Jeg tror ikke det er tilfellet, og det er sannelig ikke mangel på råd og informasjon om hvorfor man _ikke_ skal ruse seg.

Når man da uansett er kommet til det stedet, er det ikke da bedre å få informasjon som i verste/beste fall redder livet? Til tross for at det er en person som er så lavt nede i kjelleren.

Leser man tråden her så er det nok av grunner til å ikke velge å ruse seg. Hadde dog verden bare vært så enkel.
Først tenkte jeg som andre her; for et idiotisk spørsmål. Selvfølgelig er det ikke verdt det, all den jævla elendigheten - for hva?

Men så begynte jeg å tenke over det faktum at jeg aldri har fått meg selv til å fordømme alle mine "første" på veien fra nysgjerrig prøvende til full blown sprøytesmackis.

Tingen er den at uten heroin så hadde jeg aldri endt opp der hvor jeg er nå, og enda det stedet er et helt forjævlig sted å være så har det gitt meg mye som er helt unikt - og som i motsetning til tilstanden min er permanente.

Den naturlige antaktelsen er at jeg har utrettet ting til tross for, ikke takket være, heroinmissbruket mitt. Hvis det ikke hadde vært heroin i bildet så ville tilfeldighetene ført meg ned tilsvarende livsløp. Det tror jeg ikke er tilfellet. Jeg har alltid manglet noe, jeg har aldri funnet min rolle og jeg slet skikkelig med å bare følge første semester på ingeniørhøyskolen. Master var het uaktuelt - jeg skulle finne meg en chill og stabil gig som skulle forsørge fritidssysslene som skulle gi livet mitt mening. Problemet var bare at jeg ikke ante hva disse var. Jeg hadde BSU, kredittkort, bil, lappen - tilogmed en liten familie.

Men jeg hadde virkelig store demoner i meg, jeg var full i steroider, vrangforestillinger, sjalusi, usikkerhet, humørsvingninger og raseri. Når jeg virkelig endte opp på tulltur kunne jeg ende opp med å gjøre ting jeg virkelig ikke kan stå inne for. Det gjør jeg jo selvfølgelig enda, men utelukkende på bekostning av meg selv. Den gang kunne jeg være utagerende og farlig. Uten narkoman-handikappet var det ingen som kunne fortelle meg en dritt og selvinnsikten manglet helt på visse områder.

Vet dette høres dumt ut for alle andre enn meg, men jeg prøver på ingen måte å overbevise meg selv om at det å bli den junkien jeg er nå var en god plan jeg ville gjort igjen. Jeg filosoferer bare litt høyt her; jeg er oppriktig nysgjerrig på mitt eget standpunkt i denne saken. Jeg klarer rett og slett ikke å konkludere for eller imot hvorvidt jeg ville valgt heroin helt ut av hele livsløpet mitt om jeg kunne. Samtidig så er jo dette kun uavklart mtp min spesifikke situasjon og fortid.

Dette ble rot, jeg er bare rett innom og henter PC'er etc. Skjedde det feteste i går; en jævlig deilig dame som jeg hadde siklet etter for noen år siden, men den gang var gift og helt out of range, ville plutselig ha meg over. Viser seg at hun har dumpet typen og mer enn gjerne ville ha meg til å pakke en bag og komme over med gullpikken. Har vært med på dette før; damer som dumper typen og utnytter meg for å forsikre seg om at x'en ikkke bare kan presse seg på "in person", slik de ustabile hjerteknuste gjerne er troendes til å gjøre. Funker fett for min del. Så ja, nå skal jeg bare røske med meg pc'er, fyre meg en god justering og returnere til den trangeste fitten i manns minne. Seriøst, hun gjør et eller annet, seriemester i "kegel"-motions eller hva faen PC-muskeltrening heter.

Det korte svaret er nei, det har ikke vært verdt det. Samtidig så er jeg overbevist om at det vil bli det.

Slår meg akkurat at dette her ble omtalt i en artikkel om flyktningleiren på den greske øyen; Lesbos eller noe sånt. Psykolog(?) eller noe sånt der forklarte hvordan det å engang vurdere tanken på å reise tilbake igjen - og dermed de facto erklære hele prosjektet for nyttesløst - var nær sagt mental russisk rulett. Det kan jo være det er akkurat den mekanismen som korrumperer vurderingsevnen min; underbevisstheten min vet at jeg ikke ville taklet å se dette med objektive øyne
Sist endret av Tøffetom; 16. januar 2020 kl. 15:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Først tenkte jeg som andre her; for et idiotisk spørsmål. Selvfølgelig er det ikke verdt det, all den jævla elendigheten - for hva?

Men så begynte jeg å tenke over det faktum at jeg aldri har fått meg selv til å fordømme alle mine "første" på veien fra nysgjerrig prøvende til full blown sprøytesmackis.

Tingen er den at uten heroin så hadde jeg aldri endt opp der hvor jeg er nå, og enda det stedet er et helt forjævlig sted å være så har det gitt meg mye som er helt unikt - og som i motsetning til tilstanden min er permanente.

Den naturlige antaktelsen er at jeg har utrettet ting til tross for, ikke takket være, heroinmissbruket mitt. Hvis det ikke hadde vært heroin i bildet så ville tilfeldighetene ført meg ned tilsvarende livsløp. Det tror jeg ikke er tilfellet. Jeg har alltid manglet noe, jeg har aldri funnet min rolle og jeg slet skikkelig med å bare følge første semester på ingeniørhøyskolen. Master var het uaktuelt - jeg skulle finne meg en chill og stabil gig som skulle forsørge fritidssysslene som skulle gi livet mitt mening. Problemet var bare at jeg ikke ante hva disse var. Jeg hadde BSU, kredittkort, bil, lappen - tilogmed en liten familie.

Men jeg hadde virkelig store demoner i meg, jeg var full i steroider, vrangforestillinger, sjalusi, usikkerhet, humørsvingninger og raseri. Når jeg virkelig endte opp på tulltur kunne jeg ende opp med å gjøre ting jeg virkelig ikke kan stå inne for. Det gjør jeg jo selvfølgelig enda, men utelukkende på bekostning av meg selv. Den gang kunne jeg være utagerende og farlig. Uten narkoman-handikappet var det ingen som kunne fortelle meg en dritt og selvinnsikten manglet helt på visse områder.

Vet dette høres dumt ut for alle andre enn meg, men jeg prøver på ingen måte å overbevise meg selv om at det å bli den junkien jeg er nå var en god plan jeg ville gjort igjen. Jeg filosoferer bare litt høyt her; jeg er oppriktig nysgjerrig på mitt eget standpunkt i denne saken. Jeg klarer rett og slett ikke å konkludere for eller imot hvorvidt jeg ville valgt heroin helt ut av hele livsløpet mitt om jeg kunne. Samtidig så er jo dette kun uavklart mtp min spesifikke situasjon og fortid.
Vis hele sitatet...
Som man sier, ingenting er så ille at det ikke er godt for noe... Kan alltids dra noe positivt ut av alt uansett hvor lite eller stort det måtte være
Sist endret av Alge; 16. januar 2020 kl. 15:54.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Kort oppdatering:

Har kjempet en tapende kamp siste ukene. Med en ny lagidrett å prestere i, daglig trening, jobbfokus og mer sosial aktivitet har heroin blitt nedprioritert. Jeg har faktisk spist endel fleinsopp i det siste, og jeg føler virkelig at jeg har ryddet opp i prioriteringene mine. Nå sitter jeg ihvertfall nøktern, og jeg tar med noen på ferie neste helg. Det er langt ifra første gangen jeg sier dette, men denne gangen er det annerledes, og denne gangen skal det gå. En geniun tiltro til egen viljestyrke tror jeg en kan definere som en absolutt forutsetning for å lykkes.

Så, jeg regner med å kunne fortelle dere hvordan det blir å enbdelig bli nøktern til neste uke
Vis hele sitatet...
Ønsker deg masse lykke til!
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av fyrsteledd Vis innlegg
Skjønner vel at antagelig mange av de som bestemmer seg for å skyte heroin, allerede er i et mørkt sted. Men å skyte heroin vil ikke akkurat gjøre det bedre? Og dette argumentet er likevel altfor tynt med tanke på at vi lever i en av de beste landene i verden. Attpåtil vil disse heroinfolka også påvirke andre i negativt retning ettersom de ikke ruser seg i et "vakuum" avskåret fra omverdenen. Og ja jeg forstår fult at verden er ikke sort og hvit. Men å lære folk hvordan man på en "riktig" måte skyter heroin mener jeg er, i beste fall, en bjørnetjeneste.
Vis hele sitatet...
Mot for at de bare gyver løs på det selv og ender med noe verre??
Stå på med prosjektet og det andre. Vi ror jo i samme båt
Sitat av Alge Vis innlegg
Som man sier, ingenting er så ille at det ikke er godt for noe... Kan alltids dra noe positivt ut av alt uansett hvor lite eller stort det måtte være
Vis hele sitatet...
Nettopp.

Sitat av fyrsteledd Vis innlegg
Ønsker deg masse lykke til!
Vis hele sitatet...
Tusen takk

Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Stå på med prosjektet og det andre. Vi ror jo i samme båt
Vis hele sitatet...
Ja, det er det jeg har prøvd å si ganske lenge.

Var å snakket med behandler i dag. Hun som prøver å få meg behandling i 3 mnd på paragraf 12 godkjent sted. Men problemet er at jeg har fått omgjort vedtak om elektronisk soning, etter en, eh, liten mail-episode. Så det er et race mot klokken; jeg vet ikke hvilket fengsel eller hvor lenge det er til jeg skal begynne å sone.

Hvordan finner jeg ut av dette?

Og får første LAR-medisin på mandag. Det blir digg. Blir pisseprøver fremover uansett hvilken vei ting går, så nå blir det clean machine. Så lenge jeg er i behandling, og ikke i fengsel, kan jeg i teorien jobbe hele døgnet om jeg føler for det og har krefter til det etterhvert. Og det er jo dødschill i behandling, masse søte damer som får betalt for å være hyggelig med deg.

Teorien bak det hele er at enda jeg ikke kommer til å kunne jobbe som jeg kan på speeden så er det mer hensiktsmessig å sikre at jeg er stabil hele tiden; ingen opp- og nedjusteringer definert av tilgang og "lyst på". Så lenge jeg holder meg profesjonell, rasjonell og "nøktern" vil alt det andre falle på plass.
Sist endret av Tøffetom; 16. januar 2020 kl. 21:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Smart valg Tom. Også er det helt greit å subbe i fengsel, ikke ta det som noe nederlag, du har jo mål om å trappe ned subben etterhvert uansett når rutiner og utmelding vil skje. Skal snart inn selv, men ta å hør med Kriminalomsorgen, de har all info om hvor og når du skal sone. De kan også få fortgang på prosessen om du vil ha det fort overstått, om ikke så ikke kontakt dem. Da er det en ganske lang delay tid som regel hvis man ikke maser på dem selv. Så litt alfa omega etter hva som passer deg best akkurat nå
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
Smart valg Tom. Også er det helt greit å subbe i fengsel, ikke ta det som noe nederlag, du har jo mål om å trappe ned subben etterhvert uansett når rutiner og utmelding vil skje. Skal snart inn selv, men ta å hør med Kriminalomsorgen, de har all info om hvor og når du skal sone. De kan også få fortgang på prosessen om du vil ha det fort overstått, om ikke så ikke kontakt dem. Da er det en ganske lang delay tid som regel hvis man ikke maser på dem selv. Så litt alfa omega etter hva som passer deg best akkurat nå
Vis hele sitatet...
Chill. Satser på behandling, så da "forsvinner" jo hele soningen så lenge tingene skjer i riktig rekkefølge. Litt nederlag å krype til korset etter alle de skråsikre uttalelsene mine av typen "jeg VET at jeg ikke trenger mer enn en runde i rebab" og maksimal-fornektelsen "vi får se det an, jeg tror ærlig talt ikke jeg trenger noe behandling lenger".

Men jeg har nå sagt at "denne gangen blir det annerledes" så mange ganger nå at det umulig kan skade med én til. Nå VIL jeg faktisk bli "clean" (stabil), det har jeg aldri gjort før
Driver å går over hardwaren jeg hentet på kontoret i dag. Det virker som om det er noe galt med del#2. og det er uanesett en håndfull minutter til opplasting er feridig

https://youtu.be/K8dNwVoEp-E
https://youtu.be/IcGocC8CVc8
https://youtu.be/l4zCuXFSge0

Ikke skutt noe siden søndag

Ikke skutt noe siden søndag

(Har skutt ett eller annet minst en gang hver dag så lenge jeg kan huske.. Om det så er brødsmuler kokt opp i appelsinjuice i håp om at det er smack
Sist endret av Tøffetom; 21. januar 2020 kl. 01:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har lest mye av de siste 20-30 innleggene dine, som omhandler dette prosjektet ditt til at du nå er i LAR og skal i behandling(?) Du vil i behandling fordi «du kan chille og søte jenter blir betalt for å være hyggelig med deg», med den innstillingen er du tilbake på kjøret etter behandling. Tidsmessig avstand fra dop gjør ikke noe mirakel, om tankegangen og ditt syn på rusmisbruk vs rusfrihet forandrer seg.

Kommer fra en som har vært i Norges tøffeste behandling, både fysisk, psykisk og emosjonelt.
Så da er humor ikke lov?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har lest mye av de siste 20-30 innleggene dine, som omhandler dette prosjektet ditt til at du nå er i LAR og skal i behandling(?) Du vil i behandling fordi «du kan chille og søte jenter blir betalt for å være hyggelig med deg», med den innstillingen er du tilbake på kjøret etter behandling. Tidsmessig avstand fra dop gjør ikke noe mirakel, om tankegangen og ditt syn på rusmisbruk vs rusfrihet forandrer seg.

Kommer fra en som har vært i Norges tøffeste behandling, både fysisk, psykisk og emosjonelt.
Vis hele sitatet...
Jeg har møtt deg og en håndfull av brødrene dine. Var minst en av dere på hver plass behandlingen tok meg sist. Var det "veksthusete" dere snakket om, eller hørte jeg feil?

....Teknsik sett hørte jeg vel ikke etter, jeg heller. Ingenting mer patetisk enn folk somhar hatt klippekort på rehab de siste par tiårene og sitter å belemrer grønnskollingene.

Skullle gjerne fortatt på superspurven sin kommentar, men jeg vet at humor og andre vagt EQ-betingete egenskaper er for lengst forsvunnet.

Du sitter vel på rehab nå og titter såvidt innom Freak i pausen fra et eller annet hjernedødt mobilspill. Enda du er for erfaren til å menge deg med de andre og enda de andre bare teller ned til du forsvinner insisterer du på å bedrive solo-aktiviteten dine i TV-stuen. Du følger ikke med, men hvis noen vil se noe annet enn et eller annet elendig gjettespillprogram så blr det månelyst. Nesten like månelyst som når du mimrer om tiden da det var revelje og narkiser ble mannflolk.

Det jeg egentlig skulle si var at det nå er 4 edager siden siste skudd med noe som helst. I dag har jeg fatkisk ikke rust meg på noe som helst utover 30 mg metadon (som er veldig lite). Men røykte en del crystal meth natt til i går, så må nokm ha en dag til under beltet før jeg følermeg klar for å laste ned CLash of Champions og planlegge første sprekk etter rehab.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har lest mye av de siste 20-30 innleggene dine, som omhandler dette prosjektet ditt til at du nå er i LAR og skal i behandling(?) Du vil i behandling fordi «du kan chille og søte jenter blir betalt for å være hyggelig med deg», med den innstillingen er du tilbake på kjøret etter behandling. Tidsmessig avstand fra dop gjør ikke noe mirakel, om tankegangen og ditt syn på rusmisbruk vs rusfrihet forandrer seg.

Kommer fra en som har vært i Norges tøffeste behandling, både fysisk, psykisk og emosjonelt.
Vis hele sitatet...
Sånn FYI; jeg gikk ikke en dag under 20.000 skritt, gikk å trene med 80 i benk og ikke trne mark til å ta 130x4 og dra 200 i mark på 4 mnd. Kondissjonsmessig slo jeg formen jeg var i umder førstegangstjenesten for frøste gang. Jeg begynte å spille fotball, prøvde Yoga, var med på alle turer, alle isbad, så ja; fuck you. Er så lei av å høre folk forsikre meg om at jeg vil feile i bådet det ene og det adnre hvsi jeg ikke innretter meg.

Jeg skal naile dette, jeg skla gjøre det på min måte, og jeg skal skrive historie. Hvor er din?

Sorry det var sjofelt og teit av memg.
Sist endret av Tøffetom; 21. januar 2020 kl. 22:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du har ingenting å unnskylde deg for han over her..
Da er første uke i LAR unnagjort. Ikke kommet lenger enn til 40 mg. Skjønner ikke hvorfor jeg må på helt særeget regime med 2 timers observasjon og kun 10 mg økning annenhver dag. Muligens fordi jeg oppdrapper utenfor institusjon uten å ha vært i LAR tidligere. Også muligens fordi jeg laget et lite helvete sist jeg prøvde å komme meg i LAR, på dønn samme sted. En annen mulighet er at de er skeptisk til historikken min; jeg ser ikke på langt nær så preget ut som heroinavhengige på sjette eller syvende året pleier å gjøre. Vil faktisk påstå at jeg ikke er synlig preget overhodet, så lenge jeg har på meg lange ermer

Tatt meg 1 smell hele siste uken, noe som ikke er så dårlig, tatt i betraktning at jeg ikke har gått én dag på mange mnd uten å stikke hull på meg selv. Tatt tester for det som er av sykdommer, så vi får se om jeg virkelig er så smart som jeg tenker at jeg er når jeg hevder at bare idioter pådrar seg hepatitt. Har brukt masse gammalt styr, kokt andre sitt og funnet mine egne leftovers i søppla når jeg har "måttet".
Sist endret av Tøffetom; 25. januar 2020 kl. 21:26.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Da er første uke i LAR unnagjort. Ikke kommet lenger enn til 40 mg. Skjønner ikke hvorfor jeg må på helt særeget regime med 2 timers observasjon og kun 10 mg økning annenhver dag. Muligens fordi jeg oppdrapper utenfor institusjon uten å ha vært i LAR tidligere. Også muligens fordi jeg laget et lite helvete sist jeg prøvde å komme meg i LAR, på dønn samme sted. En annen mulighet er at de er skeptisk til historikken min; jeg ser ikke på langt nær så preget ut som heroinavhengige på sjette eller syvende året pleier å gjøre. Vil faktisk påstå at jeg ikke er synlig preget overhodet, så lenge jeg har på meg lange ermer

Tatt meg 1 smell hele siste uken, noe som ikke er så dårlig, tatt i betraktning at jeg ikke har gått én dag på mange mnd uten å stikke hull på meg selv. Tatt tester for det som er av sykdommer, så vi får se om jeg virkelig er så smart som jeg tenker at jeg er når jeg hevder at bare idioter pådrar seg hepatitt. Har brukt masse gammalt styr, kokt andre sitt og funnet mine egne leftovers i søppla når jeg har "måttet".
Vis hele sitatet...

Jeg bare elsker at du etter så mange år på kjøret og uendelige forsøk på å bli rusfri fremdeles klarer å overbevise deg selv om at du er så jævlig mye bedre og smartere enn alle andre junkier.

Selvbedraget ditt er bare helt fascinerende å være vitne til, men heller ikke det er særlig unikt blant junkier desverre.

Hilsen X-junkie
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
1: Det er ikke mulig å bli rusfri for alle. Tom kan være en av de. Dere har heitet på det aller vanskeligste målet.

2: Hvis man er lei av å heie på 1), så kan man heie på at han får en jobb med minst 50% stillingsprosent, så vil livet
hans bli bedre.

Det er antageligvis, gitt problematikken med å bli rusfri, et mye bedre mål enn noe annet.

jeg utfordrer enhver i denne tråden til å komme med et forslag, til hva som kunne endret livskvaliteten hans
til det bedre, mer enn å ha en fast 50% stilling med betalt arbeide, og alle de andre fordeler deltagelse i arbeidslivet gjør.

Min vurdering er at det er for sent å skulle endre hans liv 100%. Han har gravd seg ned i sin identitet,
og den kan bare han selv fjerne. Kjeft fra oss vil bare virke kortvarig, før en liten opptur
gjør at han får full tro på at han kan klare dette.

Få deg en 50% jobb Tom - ikke fordi jeg syns du skal jobbe, men fordi er det noe som sikrer et godt liv i Norge,
så er det å ha en jobb. Og man trenger ikke være rusfri for å jobbe i Norge - man trenger bare å ha skille mellom
jobb og fritid, og å ta jobben sin seriøst nok til at man får fortsette i den.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
1: Det er ikke mulig å bli rusfri for alle. Tom kan være en av de. Dere har heitet på det aller vanskeligste målet.

2: Hvis man er lei av å heie på 1), så kan man heie på at han får en jobb med minst 50% stillingsprosent, så vil livet
hans bli bedre.

Det er antageligvis, gitt problematikken med å bli rusfri, et mye bedre mål enn noe annet.

jeg utfordrer enhver i denne tråden til å komme med et forslag, til hva som kunne endret livskvaliteten hans
til det bedre, mer enn å ha en fast 50% stilling med betalt arbeide, og alle de andre fordeler deltagelse i arbeidslivet gjør.

Min vurdering er at det er for sent å skulle endre hans liv 100%. Han har gravd seg ned i sin identitet,
og den kan bare han selv fjerne. Kjeft fra oss vil bare virke kortvarig, før en liten opptur
gjør at han får full tro på at han kan klare dette.

Få deg en 50% jobb Tom - ikke fordi jeg syns du skal jobbe, men fordi er det noe som sikrer et godt liv i Norge,
så er det å ha en jobb. Og man trenger ikke være rusfri for å jobbe i Norge - man trenger bare å ha skille mellom
jobb og fritid, og å ta jobben sin seriøst nok til at man får fortsette i den.
Vis hele sitatet...
Du har nok helt rett i dette med rusfrihet, 100% avholds er ikke noen realistisk målsetning i overskuelig fremtid. Og liker forslaget ditt om at folk skal komme med forslag, jeg har noen selv, men de er konstant i utskifting.

Når det gjelder jobb så er dette noe jeg må vurdere, nå er jeg så heldig at jeg har utdannelse og en ganske så imponerende portefølje innen ingeniørteknisk resultatoppnåelse. Så det vil nok ikke være veldig vanskelig å ikke bare finne seg en jobb, men en langt over gjennomsnittlig en.

Før jeg gjør det, skal jeg få testet prototypen min én gang. Prototypen har blitt testet en håndfull ganger, men testene har aldri hatt demonstrasjon av funksjonalitet som mål - det har kun vært spesifikke tester som jeg har kjørt for å komme videre i utviklkingen., Det jeg snakker om nå er en test som kun skal vise hva det er systemet fatksik er i stand til.Dette jobber jeg mot nå, og regner med å dra østover og få unnagjort den "endelige testen" så fort jeg er ferdig oppdrappet i LAR og kan få reise med medisiner. Skulle egentlig teste ila januar, men i tillegg til opptrappingen så har hovedcomputeren ombord svikitet - denne sendte jeg i dag tilbake til Komplett for reklamasjon.

Når jeg får kjørt denne testen så ser jeg om det enten blir som jeg håper - at kapital og ressurspersoner involveres og jeg får realisert ambisjonene mine - eller at jeg innser at det kun var i fantasien min at resulater kunne la en narkoman realisere noe slikt. I sistnevnte fall vil jeg bruke det jeg har utrettet til å sikre meg en god jobb med nødvendige tilpasninger ifht stillingsprosent og flexitid. Uansett så tror jeg at 2020 blir det beste året i livet mitt, ikke at konkurransen er så hard om den statusen

Så en liten oppdatering:
Er nå inne i uke#2 med LAR. Siden jeg begynner direkte på metadon uten tidligere LAR og uten innleggelse for oppstart, er opptrappingen treg. Ikke kommet lenger enn til 50 mg, men merker at nå føler jeg meg "riktig". Skal ikke lenger opp enn til 70, ønsker ikke å være stein hele dagen. ("Standard" dose er vel 80-120 mg, men tatt i betraktning kroppsvekten min er det lavere enn hva noen jeg har snakket med er staiblisert på).

Merker jeg har fått gjort unna mye og begynner å få livslyst og glede igjen. Mamma har virkelig kommet på banen og forholdet vårt er bedre enn det har vært på mange år. Det er veldig kjekt for en mammagutt som meg. Hun har tilogmed foreslått teamsang til oss; https://www.youtube.com/watch?v=HQuWM6zgXUg

Så ja. Ting går veien. Skal i sånn fellesmøte med diverse på torsdag, da får vi forhåpentligvis til en innleggelse over 3 mnd. Hadde vært digg å sementere forandirngen skikkelig. Så hvem vet; kanskje 100% rusfrihet kunne vært innen rekkevidde på andre enden av et sånt løp. Har noen her hørt om naltrekson? Er visst et stoff som gjør at en blir "immun" mot opiater i en måneds tid etter inntak. Må være helt jævlig å få det i seg og så få kalde føtter og virkelig ønske seg å bli stein, men om man er på rett plass så er det jo nærmest en suksess-garanti.

Har tatt meg 1 smell på 0.25 med amfetamin, utover det og metadonen er jeg helt rusfri og har vært det siden oppstart. Digg å snart kunne gå med t-skjorte igjen, er velt noen år siden sist nå., Begynner på urinprøver på onsdag, så da er det faktisk bare 1 år til vi snakker om å få lappen igjen

*1 smell på lørdag altså. Ikke i dag.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg bare elsker at du etter så mange år på kjøret og uendelige forsøk på å bli rusfri fremdeles klarer å overbevise deg selv om at du er så jævlig mye bedre og smartere enn alle andre junkier.

Selvbedraget ditt er bare helt fascinerende å være vitne til, men heller ikke det er særlig unikt blant junkier desverre.

Hilsen X-junkie
Vis hele sitatet...
Det er mer fascinerende at du leser denne tråden og ikke klarer å se at jeg er smartere og har utrettet mer enn de fleste- både målt mot junkier og ikke-junkier

Noen damer som er med på date eller? Tror det hadde vært bra for meg nå.

ASL?

Liker å gå turer i skog og mark, drøye diskusjoner og politisk ukorrekte refleksjoner. Lager ofte pinlige scener i enkle sosiale settinger som butikken - eller når jeg, som jeg ofte gjør, blir tatt i kontroll på bybanen. Økonomien min er en tragedie uten sidestykke, men jeg bor enn så lenge for meg selv. Er alltid ærlig, så ærlig at det fort blir problematisk. Er f.eks elendig med konservative svigerforeldre. Har litt over middels stor penis, men ordet på gaten er at jeg er et ganske så bra ligg. Får svar ila uken på om jeg er sykdomsfri, vet jeg har klamydia, men hallo, hvem har ikke det i disse dager.

Send PM om interessert; kun seriøse henvendelser.
Sist endret av Tøffetom; 27. januar 2020 kl. 22:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg bare elsker at du etter så mange år på kjøret og uendelige forsøk på å bli rusfri fremdeles klarer å overbevise deg selv om at du er så jævlig mye bedre og smartere enn alle andre junkier.

Selvbedraget ditt er bare helt fascinerende å være vitne til, men heller ikke det er særlig unikt blant junkier desverre.

Hilsen X-junkie
Vis hele sitatet...
Dette er noe som helt klart burde vært forsket på. Selv tror jeg at det er noe av de samme mekanismene som konspirasjonsteoretikere lider av. Hjernen vår vil blåse opp vårt eget ego som en slags overlevelsesstrategi.

- Overvektige som belønner seg selv for å ha vært sunn et par dager med å hive innpå en skikkelig kaloribombe.
- Tapende pokerspiller som beskylder pokernettstedet for å være rigget.
- Konspirasjonsteoretikere som tror at kun de har avslørt den store konspirasjonen.

Alle lurer seg selv.

Hilsen X-junkie
Sitat av BAN Vis innlegg
Dette er noe som helt klart burde vært forsket på. Selv tror jeg at det er noe av de samme mekanismene som konspirasjonsteoretikere lider av. Hjernen vår vil blåse opp vårt eget ego som en slags overlevelsesstrategi.

- Overvektige som belønner seg selv for å ha vært sunn et par dager med å hive innpå en skikkelig kaloribombe.
- Tapende pokerspiller som beskylder pokernettstedet for å være rigget.
- Konspirasjonsteoretikere som tror at kun de har avslørt den store konspirasjonen.

Alle lurer seg selv.

Hilsen X-junkie
Vis hele sitatet...
Men jeg tror ikke jeg er noe fantastisk begavet hva det å bli rusfri angår. Tvert imot så har jeg for lengst erkjent at jeg er særlig svak ovenfor avhengighet og jeg har jo virkelig forstått at jeg ikke evner det så mange har evnet før meg. Med det sagt så er det jo andre kvaliteter en kan innehan enn evnen til rusmestring. Håper vi kan la den delen der ligge nå, jeg tror ikke det er så mye verdi for noen å diskutere det videre.

Jeg vet at jeg er en av de få som faktisk klarer å rote til livet sitt pga avhengighet, og jeg vet at jeg har måttet ty til den svake løsningegn som LAR tross alt er. Det forandrer ikke det faktum at jeg har andre kvaliteter som om noe blir mer, ikke mindre, ekstraordinære sett i lys av ovennevnte svakhet

EDIT: Siden dette tydeligvis er den nye greien; Hilsen junkie.

For dem som vil lese mer om denne svært utbredte og veldokumenterte mekanismen som er veldig definerende for alle våres realitetsforståelser; Google "Kognitiv Dissonans". Det koker ned til at psyken vår takler dårlig det å ha mostridende sannheter å forholde seg til., Eksempelvis "jeg røyker mye" og "røyking er svært usunt"; enten reduseres "jeg røyker mye" til "jeg røyker ikke så mye", eller så neglisjeres konsekvensene. Veldig fascinerende, egentlgi.

Kognitiv dissonans, bedre eksempel:

Sannhet#1; "Narkiser kan ikke utrette noe".

Sannhet#2: "Tøffetom kan utrette noe".

Én av sannhetene må gå, naturligvis er sannhet#1 langt mer sementert hos folk flest. Derfror er halvparten av innleggene her angrep på min realitetsoppfattelse og mine påstander rundt resultatoppnåelse

Håper vi kan gjøre en felles innsats for å hindre disse konstante avsporingene til helt meningsløse diskusjoner der det hevdes at jeg enten er psykotisk, delerisk eller ganske enkelt en patologisk løgner. Som sagt før så kan behov for dokumentasjon på konkrete påstander jeg kommer med oppdrives. Jeg er ikke lenger helt anonym å regne og tar gjerne utfordringen om noen har konkrete "løgner" som ønskes avklart. Sånn ellers håper jeg vi kan få slutt på de generelle kommentarene av typen "du må ikke tro du er bedre enn andre" og "du driver bare med selvfornektelse". Jeg har, i stor grad takket være freak, fått alle elementer av min virkelighetsforståelse utfordret i større grad enn hva folk flest noensinne får. Og jeg tar virkelig ting til meg og jeg gjør så godt jeg kan for å forstå hvor andres synspunkter kommer fra. Men i senere tid så oppleves disse stadig mer utvannet for substans, og det som en gang var en øvelse i selvinnsikt er nå blitt ren prøvelse i tålmodighet.

Jeg er lykkelig nå. Det er digg, jævlig lenge siden.
Sist endret av Tøffetom; 28. januar 2020 kl. 16:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Håper Lar er veien ut! Godt å høre at du er lykkelig, og jeg håper virkelig det vedvarer, det fortjener du.

Hva er planen videre nå? Er relasjoner ordnet? Hvordan ser økonomien ut etter snart et tiår på kjøret? Hva er planen for å ordne opp? Gjeldssanering?
Hva med bosituasjonen? Bor du trygt og godt der du er?

Ønsker meg en skikkelig oppdatering, om deg og planene for å få det livet du ønsker, og hvordan du skal gjennomføre det. Syntes og det er mye avsporing, og håper tråden kan handle mer om deg og veien tilbake til livet.

Nå er du i gang, lykke til!
Dama og jeg er på 4 måneder rusfri nå etter noen år med heroin og bup-avhengighet. Ikke at det er en veldig stor prestasjon, men føler det er en god vei. Hjalp veldig mye for livets fristelser å komme seg i en jobb med faste døgnrutiner (9-16 arbeidstid) og ikke minst det å jobbe innenfor et felt jeg synes er interessant. Flott tråd å lese, har fulgt med store deler av veien. Kjenner meg mye igjen i det du skriver, føles kjipt godt å ikke være alene - håper Lar blir en god vei for deg videre. Stå på!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Håper Lar er veien ut! Godt å høre at du er lykkelig, og jeg håper virkelig det vedvarer, det fortjener du.

Hva er planen videre nå? Er relasjoner ordnet? Hvordan ser økonomien ut etter snart et tiår på kjøret? Hva er planen for å ordne opp? Gjeldssanering?
Hva med bosituasjonen? Bor du trygt og godt der du er?

Ønsker meg en skikkelig oppdatering, om deg og planene for å få det livet du ønsker, og hvordan du skal gjennomføre det. Syntes og det er mye avsporing, og håper tråden kan handle mer om deg og veien tilbake til livet.

Nå er du i gang, lykke til!
Vis hele sitatet...
Bor trygt og godt.

Økonomien var god til jeg begynte å jobbe, så er bare 2 år med gjeld som må betales. Var ikke før 2016 jeg knakk BSU'en, kokain var det gode penger i. H4. Er noen hundre tusen i utlegg på firma som går på meg personlig dog, så er litt penger etterhvert. Tipper jeg har en liten million i gjeld.

Gjeldssanering blir ikke nødvendig. Har veldig verdifull kompetanse, både formell og praktisk (utdannet ingeniør, klassisk mekanisk ingeniør og bred kompetanse innen robotikk både på hardware og software siden.) Så om jeg må bite i det sure eplet og ta til takke med en "vanlig" jobb så vil jeg enda ligge i det øvre lønnssjiktet. Og til alle som er så ivrig etter å påpeke at jeg ikke er i stand til det nå - det er bare en håndfull år siden jeg var mer heroinavhengig enn nå og hadde fulltidsstilling som ingeniør.

Men ja, en skikkelig oppdatering skal jeg komme med. Vet mer om kort tid, skal ta meg en runde i tenkeboksen og snakke litt med folk osv - så kommer jeg tilbake med noe mer gjennomtenkt. Dette er bare å anse som et preliminært svarr, leggetid for junkier nå

Sitat av Not Normal Vis innlegg
Dama og jeg er på 4 måneder rusfri nå etter noen år med heroin og bup-avhengighet. Ikke at det er en veldig stor prestasjon, men føler det er en god vei. Hjalp veldig mye for livets fristelser å komme seg i en jobb med faste døgnrutiner (9-16 arbeidstid) og ikke minst det å jobbe innenfor et felt jeg synes er interessant. Flott tråd å lese, har fulgt med store deler av veien. Kjenner meg mye igjen i det du skriver, føles kjipt godt å ikke være alene - håper Lar blir en god vei for deg videre. Stå på!
Vis hele sitatet...
Takker for gode ord, kjekt å ikke være alene ja. Enda det føles litt ekstra badass å tro at man er
Sist endret av Tøffetom; 29. januar 2020 kl. 00:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sprekk i dag, første ordentlige siden LAR oppstart.

Siden jeg ikke har tenkt å gjøre dette igjen, gjør jeg som jeg lenge har prokastinert - deler oppskriften til Nirvana:

https://www.youtube.com/watch?v=WP9P...ature=youtu.be
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her går det bra jammen bra mann.
Får jo ikke til å spille inn en enkel liten film engang jo? Føles som 1932 når eg prøvde å se de greiene.. Kanskje på tide å bare ta en enkel butikkjobb å faktisk komme igang med noe snart?
Langt ifra frekt ment, men virker egentlig som du satser aaltfor høyt med det here prosjekter ditt tom. Har følgt med deg hele veien og ønsker deg virkelig lykke til videre...
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Sprekk i dag, første ordentlige siden LAR oppstart.

Siden jeg ikke har tenkt å gjøre dette igjen, gjør jeg som jeg lenge har prokastinert - deler oppskriften til Nirvana:

https://www.youtube.com/watch?v=WP9P...ature=youtu.be
Vis hele sitatet...
Sprekk på hvilket stoff? Dumt allikevel..

Hold det til denne ene kvelden og gjør som normalt de neste dagene.
Man er ikke tilbake på 0 selv om det føles sånn og man bare vil gi faen!

Hva med en langsom joggetur i 30 minutter som straff i morra? Eller høyere intensitet om formen tillater det

Lykke til mand!
Sist endret av krystallkongen; 30. januar 2020 kl. 03:10.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Her går det bra jammen bra mann.
Får jo ikke til å spille inn en enkel liten film engang jo? Føles som 1932 når eg prøvde å se de greiene.. Kanskje på tide å bare ta en enkel butikkjobb å faktisk komme igang med noe snart?
Langt ifra frekt ment, men virker egentlig som du satser aaltfor høyt med det here prosjekter ditt tom. Har følgt med deg hele veien og ønsker deg virkelig lykke til videre...
Vis hele sitatet...
Det virker ikke som om du har fått med deg taktskiftet den siste tiden.

Jeg er nå åpen for tanken om at det er nettopp som du sier - utenfor rekkevidde. I så fall er det, også som du sier, tid for å komme seg i arbeid.

Men uansett hvor sant det vil vise seg å være så er det neste steget akkurat det samme: Jeg skal kjøre en fullverdig demonstrasjon av prototypen.

Dette vil ikke bare avklare om prosjektet har livets rett i seg selv; det vil i motsatt fall være verdt mer enn en doktorgrad når jeg eventuelt skal søke jobb. Ettersom at fagfeltet jeg er ekspert i ikke eksisterer i Norge blir jeg gjerne nødt til å se til utlandet; eksempelvis NASA og Intel leter kloden rundt på jakt etter folk som kan det jeg kan. Den kompetansen prototypen min beviser vil gjøre meg verdifull nok til at jeg ikke bare vil kunne finne meg en toppjobb - jeg vil også kunne sikre meg fleksitid, varierende stillingsprosent etter kapasitet og øvrige tilpassninger for å sikre bærekraftig arbeidshverdag.

Så bare kjør på med å erklære meg stormannsgal og speedet fra sans og samling; hvis noen vil gjøre det interessant og kjøre et lide veddemål så kan jeg se om jeg finner en hensiktsmessig måte å spørre på noen internasjonale forum om påstanden holder vann.

Igjen; kompetansen finnes ikke i Norge, så her på berget vil nok alle være enig i at jeg burfe tvangsinnlegges til jeg forstår min plass og inretter meg etter janteloven

Angående filmen; den står på 1 FPS fordi jeg sitter på så dårlig hardware at jeg ikke har plass til å spille inn filmer på flere GB. Harn vveldig lite med min kompetanse å gjøre

Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Sprekk på hvilket stoff? Dumt allikevel..

Hold det til denne ene kvelden og gjør som normalt de neste dagene.
Man er ikke tilbake på 0 selv om det føles sånn og man bare vil gi faen!

Hva med en langsom joggetur i 30 minutter som straff i morra? Eller høyere intensitet om formen tillater det

Lykke til mand!
Vis hele sitatet...
Først var det speed, en kvarting. Siden jeg uansett ikke ville få sove, bestemte jeg meg for å ta en jobbnatt - så jeg fikset meg en kvarting med heroin og en kvarting med crystal meth. Ble overjustert og altfor svidd til å jobbe. Skikkelig idiotisk, men ja, jeg gjør som du sier: I morgen blir det treningsstraff. Må aktivere brikken min på treningsstudioet jeg er medlem av, så skal jeg komme i gang med litt pumpoing igjen - for ikke å snakke om Gatefotballen. Den gjorde underverker når jeg var i behandling.
Sist endret av Tøffetom; 30. januar 2020 kl. 03:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.