Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2530
Hei. Jeg skal starte en egen bedrift i Oslo, har gjort all forarbeid, laget forretningsplan, vært på noen møter med forskjellige folk, skal på noen møter med andre folk snart, har en presentasjon klar osv. Alt er tilrette lagt for det neste steger, som da er å få sponsing/folk som er villig til å satse penger i bedriften. Spm jeg stiller da er, er det noen her inne som vet hvem jeg kan/bør ringe for å få i stand ett møte med de riktige folkene innenfor komplett, sony, philips, spaceworld, rockstar, expert etc? Vis det er noen som jobber i noen av de nevte bedriftene som vet hvem jeg bør snakke med vis jeg skal holde en presentasjon osv, så gjerne post noe her, eller send med en PM vis det skal være litt med diskre. Har en del nummere allerede, men vil helst ha tak i de riktige personene. Eller vis det er noen andre som har en oversikt over de riktige personene og kontakte i henhold til sponsing, gjerne del. Skulle gjerne fortalt hva forretnings ideen gikk ut på, men er foreløpig hemmlig På forhånd, takk for hjelpen....
Sist endret av davinci; 12. september 2010 kl. 22:30.
lån fra en bank?!
Tviler på at noen føler for å sponse en bedrift...
http://www.innovasjonnorge.no/default.aspx

Sponsor nr 1 i Norge til nye bedrifter og videreutvikling av bedrifter =)
Han tenker kanskje på at de skal investere (ikke sponse altså) i hans forretningside?
Det nærmeste man vil komme da, er å selge ideen til de. Så da vil det være lurt å ta patent på den først.
Du kan også spørre kommunen du bor i om å sponse deg med litt penger.
De gjør det ganske ofte. Har du en ekstra god ide kan det hende du får en del også.
Jeg gjorde det ved oppstart av mitt første firma. Fikk innvilget en liten sum også, ikke allverden, men den hjalp godt i starten.
Først må du spørre deg hvorfor disse bedriftene skulle investere i prosjektet ditt? Hva vil de tjene på det? Ellers så vil du nok heller ha tak i de som driver disse bedriftene enn bedriftene i seg selv. En del av kjedene du nevner der drives vel etter franchisekonseptet og da tviler jeg på at en franchiseinnehaver av en expertbutikk har noen som helst mulighet til å legge expert sine penger i ditt prosjekt. Sine egne derimot(om han har noen). Ellers så tror jeg du bør drite i hvem som investerer i prosjektet ditt, da det viktigste er å finne noen som gir deg gode vilkår.

Ellers så kan du jo vurderer å snakke med en bank om du har klokketro på prosjektet ditt? Går det bra så vil du isåfall sitte igjen med alle penga istedet for å måtte dele dem med investorer.
Takk for svar. Møtet med invasjon norge er allerede under utvikling. Banken kommer nok til å være den siste jeg kommer til, grundet at jeg gjerne vil ha noen inn som har trua på prosjektet før jeg går inn til dem. Lettere og overtale dem vis de ser at andre har trua på prosjektet. Jeg er også i dialog med kommunen. Så har jobbet en del med det her allerede. Og i forhold til sponsing/investering så er det vel sponsing som er det jeg er på jakt etter. Dette var bare for å se om det var noen her inne som jobbet/hadde tilgang (til de riktige personene) til noen av de nevte bedriftene. Vis jeg treffer de riktige personene, og får lagt frem presentasjonen min, så vet jeg at de kommer til å sponse, garantert.

Btw, patent trengs ikke i mitt tilfelle

Noen som har de riktige kontaktene?
Alle disse selskapene som du nevner her, OP, har en fellesnevner; de er ute etter å tjene penger, som resten av verden. Så det du må tenke på da, må være hvordan du skal kunne gjøre deg attraktiv for dem, friste med lukten av penger, ha en god businessplan og en manglende brikke (eller flere) som de kan føle at de kan passe til å være.

Hva som er attraktivt og profitabelt med å gi bort penger til en tigger med en god idé, klarer jeg ikke å skjønne, det tror jeg neppe at noen andre kommer til å gjøre, ihvertfall ikke bedrifter med et ønske om å gå i pluss. Du har nok bedre sjanser med interesseorganisasjoner, private donasjoner og/eller en rik onkel fra Amerika.
Får vi lese forretningsplanen?
Ehapuz, hva mener du om "vi får lese forretningsplanen"? Hvis du mener at jeg skal legge ut forettningsplanen her, så nei, vil holde dette litt hemmelig forløpig, men vis du mener om dere får se forettnings planen for det firmaet jeg skal legge det frem for så ja, selfølgelig..

Og mister surrr, ja, det er meningen at de selskapene som skal sponse oss eller investerer penger skal få noen igjen, det er bare rett og rimlig det...
Da er ordet du er ute etter en investor.