Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3485
God kveld alle sammen!

I går prøvde jeg LSD for første gang, og fikk litt av en opplevelse. Det var både noe av det skumleste og det morsomste jeg har vært med på. Jeg kan nevne på forhånd at jeg sliter med deprisjon og mild angst, så det var kanskje ikke den lureste avgjørelsen jeg har tatt. Men jeg hadde hatt en veldig bra dag og følte meg ganske happy, så jeg tenkte at dette var dagen til å prøve.

Dosen var en halv tab på rett under 100µg (i følge selger), og jeg la lappen på tunga rundt 17:00. Så fort jeg hadde lagt den på, gikk jeg ned på butikken for å kjøpe meg en ananas. Jeg var hjemme en halvtime senere, og ble sittende i sofaen og høre på musikk og skrive med folk på facebook.

Ca. kl 18:00 lukket jeg ned pcen, reiste meg opp og spyttet ut lappen. Til nå hadde jeg ikke merket noen ting, men så fort jeg fjernet lappen og reiste meg, merket jeg det med en gang. Jeg følte meg nesten høy, var i godt humør og gikk å fniste for meg selv. Jeg husker jeg syns det var morsomt at jeg prøvde å oppføre meg så normalt som mulig (selv om jeg var alene). Den neste halvtimen/timen brukte jeg på å bare gå rundt i huset, og fnise og le av meg selv. Jeg syntes det var spennende hvordan tankene endret seg bare jeg gikk inn i et nytt rom. Jeg husker at jeg på et tidspunkt ble stående i sikkert 10 min med ansiktet 10 cm fra veggen, fordi den bevegte på seg

Til nå følte jeg fremdeles ikke at jeg trippa skikkelig, jeg følte meg fremdeles bare ruset/høy. Så jeg satte meg ned igjen, og satte på en episode med Rick and Morty. Det var da det skikkelig slo inn. Jeg levde meg skikkelig inn handlingen (selv om jeg glemte hva som hadde skjedd rett etter det hadde skjedd) og lo høyt av hver minste morsomme ting noen sa. Mot slutten av episoden begynte jeg å føle meg litt uggen, jeg tror det var litt pga. et monster de møtte på i serien, så jeg skrudde av tven. Jeg fant en two hours mix med "uplifting music" på youtube, og la meg ned på sengen og lukket øynene. Dette var helt magisk, og noe av det stiligste jeg har opplevd. Jeg lå i ca. 30-40 på ryggen med øynene igjen og bare levde meg inn i musikken. Det føltes som om jeg ble en del av musikken og jeg husker jeg holdt mobilen helt oppi tryne mitt for å prøve å komme så nærme musikken som mulig.

Klokken må nå ha vært rundt 20:00-20:30, og det var nå det gikk til helvette. Mobilen gikk tom for strøm, og musikken stoppet. Dette gjorde at jeg "våknet" brått og følte meg dårlig. Jeg reiste meg opp, og prøvde å gå til et annet rom for å få tankene over på noe annet. Av en eller annen grunn valgte jeg å gå inn på badet, noe jeg aldri burde gjort, for her var det et stort speil. Jeg gikk inn døra, og det første som møtte meg var mitt eget speilbilde. Med en gang jeg så meg selv, begynte ansiktet mitt å smelte. Huden rant av meg og "tørket bort", og jeg begynte å se skjelett lignedne ut. Ikke bare så det slik ut i speilet, men mens jeg sto der kunne jeg "føle" at jeg smeltet. I tillegg til ansiktet føltes det også som om alle leddene i kroppen forsvant, og jeg sank sammen og følte meg helt merkelig i hele kroppen. Som om hele kroppsoppbyggningen endret seg. Jeg hadde en telefonsitter som jeg ville ringe, men jeg hadde jo ikke strøm på mobilen så fikk ikke tak i henne. Panikken vokste og vokste og jeg følte jeg smeltet mer og mer. Jeg fant frem laptopen, men klarte ikke gjøre noe ettersom alle knappene smeltet sammen og jeg ikke klarte å tenke hvor jeg skulle få tak i henne. (Jeg sjekket loggen på pcen istad, og ser at jeg har googlet fornavnet på tripsitteren i et febrilsk forsøk på å få tak i henne )

I et siste forsøk på å ikke smelte bort, hev jeg på meg sko og løp ut for å få meg frisk luft. Med en gang jeg kom ut sluttet jeg å smelte, men her skjedde det noe nytt som var ganske ekkelt. Jeg nevnte tidligere at jeg følte at alle leddene i kroppen forsvant, og at kroppsoppbyggningen endret seg. Så fort jeg sluttet å smelte, så stivnet kroppen igjen. Men den stivnet i den posisjonen jeg følte kroppen var bygget opp på. Jeg følte at ryggen bøyde seg innover på en måte, og jeg følte også at kjeven var helt merkelig. Den føltes skikkelig anspent. Denne følelsen gikk forøvrig ikke bort før jeg våknet i dag. Når jeg kom meg bort fra byggefeltet, og til en park som ligger rett borti her, så begynte ting å gå litt bedre. Veldig mye bedre. Følelsen jeg fikk nå er noe av det beste jeg har følt, mye bedre enn tidligere når jeg ble ett med musikken. Jeg gikk langs en sti og bare pustet inn naturen og hørte fuglene synge. Etterhvert kom jeg til en benk hvor jeg ble sittende å bare slappe av og kikke på vannet og svanene som svømte frem og tilbake. Utrolig deilig følelse. Her ble jeg sittende en stund, og etterhvert gikk jeg hjem og hentet mobilen (som nå var ladet) og gikk tilbake til benken igjen og hørte på musikk. Jeg følte nå at jeg hadde mer kontroll over rusen, og tørde å hørre på musikk jeg hører på til vanlig, og ikke bare "uplifting" og "motivational". Dette er trolig fordi jeg på dette tidspunktet begynte å lande.

Etter dette skjedde det ikke så mye mer spennende. Ca. kl. 00:00 trodde jeg at jeg hadde landet helt, og gikk for å legge meg. Men så fort jeg la meg ned og lukket øynene, begynte jeg å se farger og mønster igjen, og hodet mitt var stappfullt av tanker og "lyder". Til slutt ga jeg opp og sto opp igjen, ringte venninna mi på skype og gikk rundt å ryddet og vasket litt for å få noe gjort. Kl.03:44 fikk jeg endelig sove, og når jeg våknet i 13:00-tiden i dag følte jeg meg helt normal igjen. Kjeven var på plass og kroppsbyggningen var normal igjen.

Det var en vill opplevelse fra start til slutt for å si det slik, og selv om jeg meste sansynlig ikke kommer til å prøvde LSD igjen med det første, så vil jeg nok prøve det igjen en eller annen gang. Jeg anbefaler absolutt ikke folk med psykiske problemer å prøve dette slik jeg gjort, men om du absolutt skal så vær så snill og ikke gjør det alene, ikke sitt inne og alltid ha noe "happy" musikk klar i tilfelle du skulle freake ut.

Ble lengre enn jeg hadde planlagt, men håper dere likte rapporten min og ønsker dere alle en flott helg videre!

Edit1: Glemte å nevne det, men alle 3 boksene med ananas ble spist opp og smakte helt himmelsk.
Edit2: Jeg måtte på do å tisse hele tiden under trippen, var sikkert på do minst 6-7 ganger i løpet av kvelden, og tisset mitt var blått?? Var det bare jeg som så syner, eller blir urinen faktisk blå?
Sist endret av Stekesmør; 23. april 2016 kl. 19:10.
Hørtes ut som en fin introduksjon til psykadelika, du fikk føle mye av kjærligheten det har å dele samt du ble påmint at du skal respektere stoffet og ikke undervurdere det. Flirte godt når du googlet fornavnet til tripsitteren din =)
Morsom rapport dette, og velkommen skal du være til den psykedeliske verden Ikke for å høres kritisk ut på noen måte, heller litt mer misunnelse hvis du vil kalle det det, men sikker på at de lappene var 100ug? Er ikke utrolig godt kjent med LSD selv, men prøvd et par ganger (da fra 50-150ug), og aldri fått noen ordentlig fysiske visuals som når ansiktet ditt smelter, kun fisheye effekt, totaltap av dybdesyn og mye dimmende lys rundt meg.
Høres ut som du hadde en veldig fin første-date med Lucy after all, tross at du fikk litt noia Takk for en artig les
Sitat av -mdmAzing- Vis innlegg
..sikker på at de lappene var 100ug?..
Vis hele sitatet...
Ikke helt sikker nei. Det sto at lappen skulle være på 185µg, og jeg tok en halv. Om det har spredt seg helt likt over hele lappen, så har jeg fått i meg ca. 92µg. Men det kan jo være at mesteparten av syra lå på den halvdelen jeg tok, så litt usikker på nøyaktig hvor mye jeg fikk i meg.
Folk reagerer sinnsykt forskjellig på LSD. Første gang jeg tok det tok jeg mellom 300-400µg. Kameraten min tok 200µg av samme greia og fikk syke visuals av ting som ikke fantes og var helt lost i nesten 24 timer. Jeg synes veggen bølget og det var morsomt. Jeg tror det har mye å gjøre med at Stekesmør tok det alene, la veldig mye merke til ting, og fokuserte mye på at "dette er en ny rus" - jeg var med folk og var sosial og hadde ikke så mye tid til å tenke over hva som skjedde. Kameraten min som tok samme syre var med en annen venn, men de drev med hvert sitt og var helt lost i hver sin verden.

PS: Veldig fin rapport, da! Hørtes ut som om det var kjempemoro. Som SoppVandrerne sa, veldig fin introduksjon som lærte deg det negative og det positive på en gang.

Måtte du ha en fin reise videre!
Sist endret av JanitorScruffy; 24. april 2016 kl. 12:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Stekesmør Vis innlegg
God kveld alle sammen!
Edit2: Jeg måtte på do å tisse hele tiden under trippen, var sikkert på do minst 6-7 ganger i løpet av kvelden, og tisset mitt var blått?? Var det bare jeg som så syner, eller blir urinen faktisk blå?
Vis hele sitatet...
Jeg føler som regel at jeg må tisse gjennom hele turen. Har vært noen ganger hvor jeg har sittet (fordi jeg ikke orker å stå) og presset ut noen små dråper for å så prøve å gå på do igjen bare noen minutter etterpå.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Sitat av Venteboller Vis innlegg
Jeg føler som regel at jeg må tisse gjennom hele turen. Har vært noen ganger hvor jeg har sittet (fordi jeg ikke orker å stå) og presset ut noen små dråper for å så prøve å gå på do igjen bare noen minutter etterpå.
Vis hele sitatet...
Samme her, blir fort noen turer inn og ut fra toalett.
Morsom rapport, lettlest og interessant for folk som har tenkt å prøve hallusinogener for første gang.
Godt du kom deg inn i rett bane igjen etter du hadde begynt å smelte.

Kanskje ikke det smarteste å debutere alene. En tripsitter som må
kontaktes pr. telefon er det ikke så mye hjelp i hvis det bærer dithen
at du ikke klarer å bruke telefonen. I det hele tatt å skulle
benytte seg av tekniske kommunikasjonsmidler under en trip kan
gjerne bli til et "hår i suppen" som kan gjøre ting vanskelig.
Ikke minst plutselig å bli oppringt av "feil" person, eller at trippen
havarerer fordi tripsitteren din ikke tar telefonen eller ringer opp igjen.

Ellers er det jo interessant om (og evt. hvordan) denne
opplevelsen virker inn på problemene du har med angst og
depresjon.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Morsom rapport!
Angående do-flying, så sier han fyren på psycedsubstances at før det kicker inn, så må han drite som faen.
Akkurat som kroppen gjør seg klar for trippen.

Er dette vanlig? Kan være kjekt å vite hvis man skal trippe utendørs eller.no
Sist endret av ID-Brikke; 12. mai 2016 kl. 20:19.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Anbefaler på det sterkeste å legge seg på sofaen, og hive på noe lignende som https://www.youtube.com/watch?v=aX2P3TtJTyk og NYTE den deilige formen!!

Ligge og trippe på denne type musikk er FANTASTISK.