Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1742
Hei,

Jeg tenkte å kjøpe meg enten en ASUS Eee eller Acer One for nettsurfing + spotify/vlc o.l småting og lurte på hvilken distro jeg evt bør velge for en slik liten duppeditt, og selvfølgelig hvilken av maskinene som fungerer best mtp distroen.

Om det er brukervennlig eller ikke spiller ikke den aller største rollen, men med hvilken vil jeg få best ytelse?
Asus Eee, helt klart.
Acer One har bedre batteritid, bedre prosessor og flere utganger. Go for it.
Er aceren jeg har tenkt mest på ja, pga prosessoren og batteritiden. Ser ut til at denne fungerer utmerket med Mint. Er det noen som har forslag til en evt annen distro som ville passet mitt bruk?
Windows 7...
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Jeg stiller meg bak Asusen. Har hatt 2 Acer-laptops tidligere, og kjøpte for et par uker siden Asus EEE 1215B. Byggekvaliteten er etter min mening langt bedre. Den kjennes mer robust og solid, samtidig som ytelsen er upåklagelig, iallfall etter jeg bytta ut W7 med PinguyOS.

Har brukt PinguyOS nå i en ukes tid, og syns det er helt topp. Et bra alternativ dersom man er ute etter et ferdigkonfigurert OS som ikke behøver særlig tweeking. Aner ikke hvordan det er i forhold til lignende OS, men jeg trives iallfall godt med det.
jeg har den eeepcen, og jeg har hatt ubuntu, mint og fedora. det er lettest å installere ting i ubuntu, men synes fedora er penest, så nå kjører jeg det.
Har erfaring med installering i ubuntu, fedora, centos og rhel, er ikke noe stress egentlig uansett, bare til å google. Det er mest ytelsen jeg tenker på.

Men PinguyOS kunne jo vært gøy og prøvd!
Sist endret av Mangooz; 24. oktober 2011 kl. 11:47.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Begge funker utmerket. Har Acer One med Debian Squeeze selv. Veldig fornøyd.