Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1207
Startet nylig med fotografering, ikke noe særriøst.

Eneste bildet jeg er litt fornøyd med sålangt, kritikk til hva jeg kan gjøre bedre?
http://imageshack.us/f/163/ssssmh.jpg/
http://imageshack.us/f/163/ssssmh.jpg/
Sist endret av 1234haha; 22. mai 2011 kl. 23:39.
Savner noe som er i fokus. for meg blir det litt sånn veksling av hvilken måse jeg vil se på.
aka Heisenberg
Walter White's Avatar
Jeg likte bildet veldig godt.
Det eneste jeg ønske å poengtere er at du kunne kanskje gjort
bildet litt mer spennende med tanke på fargekorrigering. Ellers
mener jeg også at bildet er en smule ubalansert. Dette kan du løse ved å gi bildet mer luft på venstre siden eller mindre luft på høyresiden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Jeg likte det første av de tre siste bildene svært godt. Veldig behagelig å se på, og spennende med uklar måke bak!
Jeg liker bildet. men jeg hater fuglene... HATER de! av den grunn at jeg har blitt bæsjet på av en midt i sentrum og jeg ikke hadde noen mulighet for å vaske det bort! :@
Synes at bildet var veldig fint Det var ikke noe spesielt med det, men rett og slett et bra bilde!
Først av alt, gratulerer med en svært givende hobby, du kommer garantert til å ha det kjempegøy ettersom du utvikler deg som fotograf.

01: Jeg synes at det hadde gjort seg med litt mer rom under den nederste fuglen. Slik det er nå ville kanskje en god andreløsning vært å skjært bort noe av toppen på bildet for å gi det litt mer balanse. Ellers synes jeg det gjør seg godt med de naturlige fargene og bildet sett under ett synes jeg er godt. Skarpheten kan jeg ikke si noe om da jeg sitter på skrap-pc.

02: Forstyrrelse som tiltrekker oppmerksomheten nederst i det høyre hjørnet. Få det bort. Hadde også gjort seg å jevnet ut himmelen øverst da det er litt distraherende med den skimtende blåe himmelen der. Ellers, perfekt etter min mening.

03: Det hadde gjort seg om man hadde skåret til bildet nedenunder og på venstre side. Et alternativ hadde vært å tatt med mer av strukturene nedentil på bildet, det lille som er der nå virker bare irriterende.

04: Det beste etter min mening. Fin balanse mellom forgrunn og bakgrunn (ihvertfall på den pcn her, man kan jo aldri vite,) men igjen synes jeg at du gir bildet for lite rom, hadde gjort seg å bikket kamerat litt ned idet bildet ble tatt siden blikket mitt nå automatisk søker opp mot den sorte flekken øverst i venstre hjørnet, samtidig som det blir trangt under (foten?) til måka.

Når det er sagt, så er ikke fuglbilder helt min greie, så hva jeg skal si utenom min egen amatørmessige mening når det kommer til det tekniske vet jeg ikke, men håper det var litt til hjelp ihvertfall.
Sist endret av Scipio; 4. juni 2011 kl. 23:25.
det hadde ver 10917456076% bedre hvis det hadde vert tatt med mer zoom og av en måse så du haded EN ting å se på det er dette jeg mene http://imageshack.us/f/62/fsd33.jpg/ dette er kjempebra