Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1362
Ja, veit det er et oppbrukt motiv, men ønsker kritikk (bilde er uredigert i etterkant)
Sist endret av 9ko; 7. april 2008 kl. 23:49.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
For de som lurer på EXIF:

Camera Make: NIKON CORPORATION
Camera Model: NIKON D80
Image Date: 2008:03:02 18:52:08
Flash Used: No
Focal Length: 52.0mm (35mm equivalent: 78mm)
Exposure Time: 17.500 s
Aperture: f/11.0
ISO equiv: 100
White Balance: Auto
Metering Mode: Matrix
Exposure: Manual
Exposure Mode: Manual

Edit: Kommentar: tja, brukt stativ? Synes taggingen på broa ser litt uskarp ut.

Croppe litt? Eventuelt speile... Er et svart hull på høyre side. Prøve å glore ned lampene litt for å framheve bevegelsen på veien.
Sist endret av Jonta; 7. april 2008 kl. 23:56.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Jonfa: prøv 17.5s uten stativ. Om det er tatt uten stativ så er vedkommande ekstremt stødig.
Et ubehandlet bilde er et bilde med urealisert potensiale. Det finnes ingen gode grunner til å legge ut slikt for kritikk, og dette bildet er intet unntak. Inn i Photoshop og trekk i spaker, avslutt med oppskarping. Sistnevnte trenges sårt.

Og dropp "copyright"-teksten, ingen kommer til å stjele bildene dine allikevel.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av slashdot
Jonfa: prøv 17.5s uten stativ. Om det er tatt uten stativ så er vedkommande ekstremt stødig.
Vis hele sitatet...
Skiftet tilbake til slashdot?

Mulig han/hun brukte et improvisert stativ (railing elns.), kan også være han/hun kom borti kamera da vedkommende trykte på utløseren (næh, rørte 9ko kamera for å gjøre dette? OMG!)

(Jonfa er kanskje et passende kallenavn for fremtiden, da jeg planlegger kjøp av tonfa.)
Godt å se at noen har skjønt at det ikke må være helt mørkt for å ta nattbilder. synes at du har fanget 'den blå timen' godt

Ellers det som er nevnt over, ingen vits i å nevne det igjen.
Føler ikke at den lange lukkeren ga noe annet en et bilde av noe som ser ut som røde og hvite lyskabler som er lagt ut på veien.

Vel, egentlig så ser det ut som om det røde lyset er tegna på bildet i ettertid.

For lang lukkertid.
Bra start. Det er gøy å leke med kamera når det skumrer og utover, og det syns jeg du skal fortsette med. Du har jo tydeligvis skjønt basiskonseptet, men bilde i seg selv er jo ikke noe kunstverk. Likevel ligger alt til rette for at du kan begynne å leke med lys på en helt ny måte.

Kom deg ned fra broa. Drit i biler, og fortsett å leke med lys om natten, så tror jeg du legger ut langt mer spennende bilder om en uke eller to..

Et tips: Bruk selvutløser, sett den på to sekunder, så slipper du bevegelsesuskarphet. Uansett hvor forsiktig du er vil du bevege litt på kameraet når du trykker på knappen manuelt.
Jeg ville sett mer himmel, og hatt kun med brua, og det lille av veien som vil bli med da. Bildet ville nok blitt mye bedre da.
Vær vennlig å ta vekk den copyrighten a? Folk skal alltid ha det på alle bildenene sine, og de færreste av de færreste blir brukt av andre mennesker. Når du tar bilde av et så oppbrukt motiv, så skal det ligge veldig høyt i kvalitet for at det skal bli brukt av noen. Dette bildet var litt uklart i mine øyne, kjedelig, og det fins hundre forskjellig andre som er ganske like men enda bedre. Så du kan trygt fjerne den copyrighten.
At det står copyright Nikolai sier heller ikke veldig mye. Det er et ganske stort antall av mennesker i Norge(og verden) som heter det. Har alle disse opphavsretten til bildet ditt da?

Skal du først ha det, må du ha hele navnet
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dette er et knallbilde - som panorama. Crop vekk veien, og behold fra litt unedr brua og opp, og voila! Høy blinkskuddfaktor med en gang.
sjekk dette med lang lukkertid.

laget av meg og to kammerater.