Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3103
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har googlet og lest og finner mange forskjellige svar.

Dersom jeg legger inn en bestilling på melatonin fra en amerikansk nettside, pakken blir stoppet i tollen. Hva skjer da?

Returnert? Destruert? Bot?

Erfaringer ønskes
det gikk fint ann å bestille melatonin for noen år siden, men det ble nylig mye strengere.

det siste 3 bestillingene mine er blitt stoppet , og får et brev om at jeg trenger spesial skriv fra lege for å få pakken min ... noe jeg vissnok måtte søke om på forhånd for å få
Sist endret av mirakelskap; 3. januar 2018 kl. 18:27.
Bestillte fra iHerb 2 ganger sist år, pakker som bla. inneholdt melatonin, glatt gjennom hver gang.
Pakkene ble levert på døren av DHL mener jeg å huske.
Litt søking her og du ville funnet mine mange tråder om dette

Jeg hadde en runde nå de siste to månedene før jul, og bestilte en "shit load" med Melatonin og div Aspirin og Allergimedisiner osv.
Fikk inn nokså mye fra USA uten at det ble stoppet. Men hadde vært så dum å bestille Melatonin både fra Polen og England, og der blir ting stoppet oftere, og når de først stoppet de to pakkene, begynte de å stoppe ting fra USA også.

Men fikk inn 15 av 22 pakker totalt (med alt mulig jeg hadde bestilt av legemidler).

Jeg har max bestilt 3 glass av 120stk per pakke.

Det skjer ikke noe annet enn at om det blir stoppet, får du etter en stund en "hentelapp" som er klart og tydelig merket Toll og Norsk Legemiddelverk. Så postmannen skjønner i alle fall hva du har prøvd på. I det brevet står det at du har prøvd å importere noe som ikke er lov, og pakken er merket for destruksjon. Så vil du at du skal svare innen 10 dager om du mener du har krav på innholdet, men det har du jo ikke, så bare dropp å svar. Og så skjer det ikke noe mer.

Eneste fordel ev ved å svare er at du kan be dem returnere varen til senderen slik at du kan få igjen pengene, men da har du jo innrømt at det er du som har bestilt osv. Melatonin er ikke straffbart, så skjer vel ikke noe, men likevel, er prinsippet ved å innrømme skyld.

Send meg gjerne en PM for selgere jeg har fått en eller flere pakker gjennom tollen, dog du er jo aldri sikker, skanner de den dagens post, så stopper de jo alt som ser ut som piller, ampuller osv osv.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar så langt.

Så man blir ikke straffet på noen måte? Jeg har forøvrig ikke brukt noe kryptert metode når jeg handlet så jeg tror ikke det er vanskelig å finne ut at det er jeg som har bestilt. Har til og med betalt med visa. Så dersom noen vil finne ut at jeg har gjort det er det sikkert en lett sak å finne ut.
Som sagt ingen problemer i det hele tatt med Melatonin, det er jo ikke et ulovlig produkt, utover at Norge har den sære reglen på at man ikke kan privatimportere medisiner og/eller helsekost som går som legemiddel her i Norge.
Jeg bestilte alt i mitt navn, med min adresse og betalte med min kort. Men om du bestiller Melatonin i type bulk, som pulver eller lignende fra mer tvilsomme kilder, så vet du jo ikke hva det kan inneholde, og da kan du jo slite om det inneholder noe ulovlig.

Ville f.eks aldri bestilt noe slikt fra Asia. Men kjøper du kjente merker som folk der borte bare plukker i butikken og sender deg, ja da er du helt trygg, og ingen ting vil noen gang skje deg om det blir stoppet.