Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 15256
Hei

Er en selvlært bruker av brunt og liker best å røyke dette i joint. Liker ikke tobakk og røyker ikke det til vanlig.

Fint om dere vil fortelle litt om hvordan dere mekker, røyker og om det finnest andre ting å blande brunt med enn vanlig røyk som f.eks. Marlboro..
Jeg og de aller fleste jeg kjenner bruker utelukkende Kent white HD da jeg vil ha minst mulig nikotin og tjære. Den har 1/10 av hva Marlboro/Lucky osv har av dritt i seg. Bruker jerngrinder til å blanda upp, så slipper ujevnhet og store klumper som blir liggende å ryke. Men funker best til pipe da det blir veldig fint.
1. Ta en tom halvliter plastflaske å skjær et hull på størrelse med ei krone.
2. Ta en "klump" brunt på størrelse me et fyrstikkhode,klem den så flat du kan.
3. Tenn en ferdig sigarett og pump litt liv i den -> legg den flate klumpen oppå glo'a og før sigaretten inn i hullet i flaska.
4. La flasken fylle seg me røyk -> skru av kork og svelg!
Sitat av Hoiler Vis innlegg
1. Ta en tom halvliter plastflaske å skjær et hull på størrelse med ei krone.
2. Ta en "klump" brunt på størrelse me et fyrstikkhode,klem den så flat du kan.
3. Tenn en ferdig sigarett og pump litt liv i den -> legg den flate klumpen oppå glo'a og før sigaretten inn i hullet i flaska.
4. La flasken fylle seg me røyk -> skru av kork og svelg!
Vis hele sitatet...
Hehe, er det vi kaller palestinatrekk, fy faen så fjern man blir på det, men brenner jo i halsen. Ikke så godt å trekke ned den røyken som kommer ut av fronten på siggen akkurat.

Til TS, vist du ikke liker tobakk så anbefaler jeg at du kjøper deg en liten pipe (og rister så klart) og lager så små klumper som mulig og bare røyke det rent. Det er litt hardt å trekke på i starten, men etter et par dager så har du vendt deg til det. Blir litt som første gangen man skulle røyke en sigg, hostet de første dagene, men så kjenner man ikke noe til det.

Syntes også at highen blir litt mer "clean" på en måte når man røyker uten tobakken
Sist endret av Alge; 1. november 2016 kl. 16:37.
Bruker ikke "sigg" lenger grunnet all dritten som er tilsatt der.
Pleier kjøpe pose-tobakk i Sverige. Enten av typen raw eller manitou. Tror man får disse i Norge også. Mye mindre kjemikalier og smaker mye bedre.
Mekker ved å ta ønsket mengde tobakk i skål, roaste til den er fri for fuktighet, varme klemme ut klumpen så flat som mulig og legge den på tobakken. Varmes med lighter jevnt over i noen få' sekunder før alt bakes sammen raskt.
jeg bruker glass bong, og røyker det jeg kommer over av sigg tobakk bønne og grønt
Har en knust og ghetto fixed spoonpipe jeg putter både grønt og brunt i. Ta klumpen, varm den litt opp og rull mellom fingra til den blir tynn. riv den opp i biter og putt i pipa og prøv å ikke host ut thc'n. Er ikke noe særlig tilhenger av tobakk jeg heller. Om jeg hadde dyrka så hadde jeg nok tatt vare på fan leaves for å blande med hasj men så hadde jeg allikevel ikke trengt å røyke kjøpehasj sånn sett.
Som regel ren hasj/weed i pipe/bong. Bøttetrekk når jeg skal bli helt fucked. Joint når jeg skal chille/gå en tur i skogen/byen/parken.
har røyka på bøtte å maiser i 8 år nå.. har en roor stående i skapet
Ingen som bruker vaporizer her? Går i joints med tobakk for øyeblikket, men vurderer å investere i en vape
Sist endret av stepry; 1. november 2016 kl. 23:00.
Det var en stund jeg bare brukte vaporizer for hasj og cannabis. Om du ikke har lyst på tobakk kan du enkelt bare hive nedi noen små klumper og trekke i vei. Finnes noen jævlig billige vaporizere på ebay.

Funket fett med vaporizer. Du får i deg alt du bruker, nesten ingenting går til spille. Smoothere å trekke er det også, og du trenger egentlig ikke blande med tobakk. Let litt rundt på internett TS, så finner du deg noe bra.
Sist endret av slappegodt; 1. november 2016 kl. 23:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
blander bønne med tobakk som jeg først klipper i og tar ut "øyene" og røyker på shob(maisepipe og rullet avis) stort sett den måten jeg har gjort det på de siste tre årene
Grand Masseuse
Avion's Avatar
River det opp i små klumper og legger det i rist på bong/pipe. Joint om jeg har grønt. Veldig enig i det som ble nevnt over her; foretrekker den "clean" highen man får uten tobakk.
Vaporizer! Har en arizer solo som er en av de mer kraftige portable vaporizerne, slik jeg har forstått det. Laget en liten rist i form av en skål/bowl som jeg bruker til brunt, slik at jeg slipper å grise til varmeplaten.

En av de bedre investeringene jeg har gjort da jeg slipper å tenke på papes og tobakk, pluss at jeg kan vape innendørs uten at det lukter no særlig.
Sist endret av Gelémannen; 2. november 2016 kl. 00:36.
Gull verdt! Takk til alle stoners for gode tips og råd, det setter jeg stor pris på!
Ren bruning i bong
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Bruker joint og liten minipipe av og til :P

Ellers i jointen har jeg erstattet tobakk med urtetobakk som kjøpes enkelt fra ebay - Herbal smoking mix, anbefales!
Enkelt og tynn røyk, lukter heller ikke vondt (Brukes også på coffee shops i Amsterdam). Også mye billigere enn å kjøpe en 20-pakning med sigaretter.

Et enkelt søk på ebay får du ulike typer

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from...oking&_sacat=0
Her går det kun i j's uansett om det er weed eller hasj #smokinpapers

Kent White HD til hasj, også roaster jeg det godt.
Bong var favoritten i årevis, men har sluttet med tobakk så det er uaktuelt. Nå bruker jeg e-juice lagd fra olje. Det blir mye likt en vaporizer men jeg foretrekker dette de få gangene jeg ''røyker''
om det er tips og triks du er ute etter har jeg ett : )
tror det er 15 eller 16 mm koppen fra ett pipesett som passer perfekt i flasketuten.
Så putter man rist oppi koppen så har du en fin mekanisme.
Røyker ikke særlig lengre, men..
Med kompiser: Nesten utelukkende joints. Brunt eller grønt blandet med tobakk. Et par ganger jeg har tydd til "city joints" ved nødvendigheter. Røyket bong én gang med en gjeng.
Alene: Rent brunt på bong, desidert beste metoden etter min erfaring. Sparer veldig mye med denne metoden. Har også brukt litt "bøtte", noe som funker bra i seg selv. Er bare litt styr med å ordne flaske, fylle bøtter, skjære hull og metallstang for aluminiumsfolien (med mindre man ønsker å røyke forferdelige brent-plastikk gasser).
Røyker helst i en joint. Uansett hva jeg har tilgang på så handler det om den mest effektive måten å få i seg røyken på. En hver stoner er ingeniører når det gjelder.. Spesielt stonere.
Skjønner ikke hvordan folk med stort forbruk holder seg til joints. Føler jeg sparer minst 1/3 av å bruke bong/bøtte/pipe. Med mindre man veier nytelsen av en joint i hånden veldig høyt og har nok gryn i lommeboka da.
Sist endret av Lacertosus; 2. november 2016 kl. 14:46.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Er bare litt styr med å ordne flaske, fylle bøtter, skjære hull og metallstang for aluminiumsfolien (med mindre man ønsker å røyke forferdelige brent-plastikk gasser).
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke aluminiumsfolie om du har en sån hær

mye bedre å varer lenger.
Røyker for det meste i joint, river hasjen i veldig veldig små biter og blander den ut i tobakken. Bruker selv Prince 1mg ( om jeg ikke tar feil er dette basically den samme som Kent HD White )

Ofte røyker jeg ofte i bong, og her røyker jeg kun rent enten brunt eller grønt. Har tobakksforbud i bongen min
Sist endret av Tripstil; 2. november 2016 kl. 18:23.
Røyker ikke fast, kan vel egentlig si at jeg ikke røyker i det hele tatt, men får jeg muligheten så tar jeg den ofte. Men har hverken penger eller kontakter til å oppsøke det. Problemet er vel også at jeg ikke liker hasj i det hele tatt, men elsker weed.

Studerte 1 år i Sør Afrika hvor jeg røyka så si hver dag. Mye fordi det kosta meg 20kr baggen til 100-150 for den beste weeden. Også tilgjengeligheten var mye større, du får kjøpt det overalt hele tiden. Skulle gjerne ønske jeg få tak i god grønt uten å måtte betale gull og grønneskoger for det her hjemme..
Røyker kun joints. Både grønt og brunt blandet med en tobakk med ekstremt lite "dritt" i. Funker fjell, men bruker heller ikke mer enn 50 kr på et gram her jeg bor

Grunnen er lett, etter jeg slutta med bong(og forsåvidt marlboro osv) så slutta jeg med den kvalme gugga som satt seg fast i halsen som jeg nesten måtte spy ut hver gang jeg tok meg et hit. Mye bedre nå
Når jeg røyket gikk det i de tidlige tennåra med tobakk og hasj/weed i bongen, men etterhvert som årene gikk og jeg begynte å tenke på kroppen endte jeg opp med å kun røyke rent i bongen. Fant fort ut at å dele opp hasjen i små biter ikke gjør annet enn å drøye ut tiden din da hasjen smelter sammen og blir en stor klump uansett og man må holde flammen på hasjen lenge uansett. Et triks jeg lærte meg var å trekke hardt de første sekundene til jeg så at hasjklumpen (Uansett størrelse, kastet bare oppi en hel slant jeg følte var nok) begynte å glø for å så bare kose meg med vanlige trekk frem til det kun var igjen aske.
Når jeg røyket med flere gikk det for det meste i joints, men vi dro frem bøtta en sjelden gang i blant, eller Hjørdis som vi kalte det =) De få gangene jeg røyker p.d.d. går det kun i vaporizer.


Off-Topic:
Sitat av Chromatics Vis innlegg
Ellers i jointen har jeg erstattet tobakk med urtetobakk som kjøpes enkelt fra ebay - Herbal smoking mix, anbefales! Enkelt og tynn røyk, lukter heller ikke vondt (Brukes også på coffee shops i Amsterdam).
Vis hele sitatet...
Opplevde av svært mange av de lokale i Nederland misslikte disse urte-miksene da ingen visste hva de bestod av (Hverken de i smokeshopsene eller de som røykte det). Dette var etter jeg og en kompis allerede hadde blitt ganske glad i det, men vi tok oss en runde og høre på forskjellige shops i både Alkmaar, Haarlem og Amsterdam, og ingen visste eksakt hva det var utenom en form for urte-miks.
Røyker med pipe og avis, foretrekker det over gurgle. Klemmer hasjen så flat jeg kan og brenner øæ den ene siden, legger den i tobakken og brenner andre siden før keg gnir det skikkelig inn.

Angående kvalme og smerter når man trekker ved slikt er ofte bare bongen sur generelt, jeg personlig renser pipa et par ganger i uka og bytter vel avis en gang i uken også, varierer fra hvor mye jeg røyker uansett. Men prøv å hit på noe nyrensket og gammelt så merker du fort ikke det er så galt.

Joint er i grunn det beste å røyke, en slipper hvert fall å bli så innrøykt. Røyker en pipe eller bong hver dag går en fort ganske lei.
Sist endret av sondriz; 3. november 2016 kl. 01:24.
De siste mnd har det stort sett vært å toaste en lucky og varme en 0.4 i hånden, slikke den med lighter, kjenne den er passe varm og gni den/knipe den ut. Så ruller jeg en lang en.

Når jeg er flink, bruker jeg en ego pen ( vapepen ) dvs, det blir bare aske igjen av piecen så blir vel egentlig røyking da, men slipper tobakk. Kan dele en grammer i 40-50 deler og blir skev hver gang, veldig økonomisk.

Har kjøpt et kraftigere batteri til pennen da, ileaf30w og bestface50w. Blir mere gløding på coilen da, hold den på ca 4,5 - 4,7 volt. Mere kan ødelegge coilen. De kan det gå noen av, billig på eBay. Bare klem en 0.02 f.eks til en flat runding, legg på glødetråden, hold knappen inne et sekund eller to og sug i vei ( ikke for hardt ).

Blir mange gode trekk :-)
Sist endret av Bobben79; 3. november 2016 kl. 08:42. Grunn: Glemte noe
Sitat av Bobben79 Vis innlegg

Når jeg er flink, bruker jeg en ego pen ( vapepen ) dvs, det blir bare aske igjen av piecen så blir vel egentlig røyking da, men slipper tobakk. Kan dele en grammer i 40-50 deler og blir skev hver gang, veldig økonomisk.
Vis hele sitatet...
Hvilken bruker du?
Ego G5 bruker jeg, men som sagt kjøpt bedre/større batteri. Vil anbefale å kjøpe bestFace 50w, og en pakke med 3 coiler får du for rundt 50 kr på eBay. (Rundt 200,- for batteriet).

Sånne coiler bruker jeg. (Atomizer)

http://www.ebay.com/itm/Multi-color-...9S271KwpfBYG7A
Sist endret av Bobben79; 4. november 2016 kl. 11:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Skjønner ikke hvordan folk med stort forbruk holder seg til joints. Føler jeg sparer minst 1/3 av å bruke bong/bøtte/pipe. Med mindre man veier nytelsen av en joint i hånden veldig høyt og har nok gryn i lommeboka da.
Vis hele sitatet...
Jeg tenkte det samme før, fra jeg begynte å røyke var det omtrent bare maispiper og avisen eller "Maiser og shubb" som det ble kalt.

Etterhvert som jeg ble eldre så ble jointen mer og mer brukt, og selv om man ikke får det panserklasket i panna som ofte følger et bongtrekk så har jointen sin egen sjarm.
Man koser seg med den, går seg en tur, se på naturen eller stjernene og effektene blir kraftigere og kraftigere, den fortsetter å stige etter man er ferdig med jointen også.

Jeg har faktisk gått ned i forbruk over tid, selv om jeg også hadde synet på at joints var å "kaste bort gode varer".
Det brukes vel ca 0.25g pot i en joint på det meste, ofte får jeg vel en ca 6 jointer av et gram.

Men, jeg vurderer sterkt å se på å lage noe THC-Juice, joint lukter, og det er jo en idè å være litt stealth når man er ute. Har hittil ikke vært borti at noen reagerer på lukta uten at de er interessert i å smake selv, oftest holder jeg meg unna folk og går i skogen.

Jeg har dreadlocks, relativt lange nå og har faktisk vært borti flere tilfeller der jeg har tent meg en vanlig rullings (i festsammenheng) der folk spør om å få et trekk, litt morsomt å skuffe de håpefulle folka.
Har røyket tilnærmet daglig de siste 2-3 årene, inntil for en liten stund siden der jeg innså at det kanskje er på tide med en god og lang pause. Det har for det aller meste gått i bruning. Tenker å ta opp røykingen igjen etter pausen og sette av en helg i måneden hvor jeg fyrer fra fredag etter jobb til søndag kveld Denne tiden skal da helst fylles med diverse aktiviteter og ikke sofalok.

Siden begynnelsen har det definitivt gått mest i jointer! OCB Premium. IKKE de brune, friksjonen mellom fingrene og papiret når jeg prøver å rulle er ALLTID off

Er kjempeglad i blunts, men gidder sjelden å kjøpe. Dessuten er det vanskelig å nyte en feit sigar som stinker fyrings og varer i 30 minutter i et land hvor sauene skyr hasj som pesten. Har litt noia
psst til deg som er glad i smak da du finner alt fra Cola til blåbær til rips til whiskey. Du finner sikker noen enda mer eksotiske smaker på noen halvshady headshops på nett.

Har vært borti alt av improviserte bonger og er ikke en fremmed når det kommer til flasketuten på både tørrbonger og fallskjermer. Fallskjerm er drøyt når man klarer å lage sånn tykk melkehvit røyk og røsker hele trekket på en gang!

Glassbong ble jeg først eksponert for og fan av sent i min daglige røykeperiode. ELSKER den følelsen når man våkner, tar seg en kaffe, driter, for så ta en 0.6 med brunt + en toastet sigg og lage 3-4 feite trekk. Dagens første er himmelsk <3 MÅ ha tobakk i mekket ettersom "panserklasket" (takk, Dodecha) som ble referert til over, er obligatorisk.
Sist endret av krystallkongen; 4. november 2016 kl. 13:12. Grunn: omformulering
▼ ... over en måned senere ... ▼
Du kan også bestille blå lotus, dette fungerer fint å mekke med. Smaken eg god men du må bli litt vandt med det. Det smaker definitivt best med grønt
Røyker som regel bong, har en liten kose/reisebong (15-20 cm), og en stor glassbong som er 40 cm, 9mm tykt glass, skal tåle et hardt fall i bakken, har ikke testet da.

Når jeg har god råd/mye røyk går det i joints, liker egentlig helst at rusen kommer sigende istedenfor at den smeller.
bruker følgende metode:

1. Åpner sigaretten oppi en skål eller en flate og renser den for øyer, harde stilker og andre ulumskheter.
2. tar hasjen (0.3g-0.6g) og klemmer den så flat som mulig og varmer den opp til den bobler (om den ikke bobler så varmer jeg den til det tar fyr forså å blåse ut flammen med engang)
3. Blander godt sammen, deler opp alt av klumper forså å legge i papir med filter og rulle eller i en bong.

I det siste har jeg brukt flaskebong siden det ikke er så lett å skaffe papir her.
1. Ta en flaske, 0,5l eller 1,5l og brenn et hull ca litt lavere enn midt på flasken.
2. brenn ett mindre hull helt i bånn av flasken som fungerer som choke.
3. finn frem alufolie (jada, det er ikke sunt og blablabla) og brett den 2-3 ganger.
4. Legg alufolien over det hullet som er ca midt på flasken og press litt ned med en finger eller noe annet for å lage en brønn.
5. Stikk så små hull i folien (bruk noe veldig tynt ettersom du vil ha minst mulig hull for at mekket ikke skal bli sugd inn)
6. teip fast folien så det er tett og den sitter.
7. fyll på mekk og trekk i vei.

Når det kommer til alternativer til tobakk så har du jo urtetobakk med og uten nikotin eller weed
I bong kan du også bare smuldre opp hasjen uten tobakk om du foretrekker det.
Maispipe og avis - tobakk og tjall det går i her i gården.

Men kan noen fortelle meg hvor helseskadelig dette er i lengden? Får jo i meg ufiltrert tobakk og hasj. Gjort det i nærmere 7 år nå flere ganger om dagen. Har blitt unormalt tynn de siste årene selv om jeg spiser kanskje 4-5 måltider om dagen.
Magic flight launch box vaporizer.. Funker veldig bra til å være en kompaktmodell, holder med 0.1g grønt i den for en ok nattings for min del
Sist endret av aberratus; 15. desember 2016 kl. 00:44.
Kan røyke brunt i den og kan jeg legge til, i siggpapir. Men det er nok ikke å anbefale i lengden, den blir clogga etter hvert.
Sitat av aberratus Vis innlegg
Kan røyke brunt i den og kan jeg legge til, i siggpapir. Men det er nok ikke å anbefale i lengden, den blir clogga etter hvert.
Vis hele sitatet...
Damn, ble glad når jeg begynte å lese posten din, så gikk det bare nedover... Er jævla hypp på å gå over til vaporizer, men her går det 100% i brunt...
Vet ikke hva metoden egentlig heter, kaller den bare "nål": En nål eller lignende festet i bunn av et glass, tre på en avlang bit med oljete brunt og røyk gloen fra biten. Du holder et objekt over glasset for å kontrolere røyken og tar det litt til siden for å trekke. Null tobakk, og kan gjøres uten at andre i rommet lukter noe.
Valgfri brukertittel
KingofSpades's Avatar
52 8
Kjenner en som bruker brennenestle te istedenfor tobakk. Smaker ikke vondt, er ikke vondt i halsen, ingen nikotin eller farlige stoffer sånn som det er i tobakk. Kjenner en annen som bruker catnip, og det smaker heller ikke vondt, og er ikke vondt i halsen.
Sitat av Alge Vis innlegg
Hehe, er det vi kaller palestinatrekk, fy faen så fjern man blir på det, men brenner jo i halsen. Ikke så godt å trekke ned den røyken som kommer ut av fronten på siggen akkurat.

Til TS, vist du ikke liker tobakk så anbefaler jeg at du kjøper deg en liten pipe (og rister så klart) og lager så små klumper som mulig og bare røyke det rent. Det er litt hardt å trekke på i starten, men etter et par dager så har du vendt deg til det. Blir litt som første gangen man skulle røyke en sigg, hostet de første dagene, men så kjenner man ikke noe til det.

Syntes også at highen blir litt mer "clean" på en måte når man røyker uten tobakken
Vis hele sitatet...
Enig! liten pipe å røyke en liten klump på ett trekk, det kan være nok for å få godfølelsen og billig blir det og da nesten ingenting ryker bort..
Sitat av Fleinheim Vis innlegg
Damn, ble glad når jeg begynte å lese posten din, så gikk det bare nedover... Er jævla hypp på å gå over til vaporizer, men her går det 100% i brunt...
Vis hele sitatet...
Altså, det fungerer helt greit, i hvert fall hvis det er en type hasj som er litt seig i konsistensen. Min launch box fungerer fortsatt fint, hvis man er flink til å rense den så ser jeg for meg at man kan bruke den lenge uten problemer. Men den er jo relativt dyr, så i lengden er det sikkert bedre å bruke et produkt som er beregnet for den slags.
Jeg pleide å lage en 'hasjpinne' av ønsket lengde som passa i hullet på et kronestykke, putta det i en hårvoksboks og drikkeglass på toppen av det igjen. Det blir synlig oljete belegg med en gang, er bare å vaske med organisk løsemiddel om du skal spare på det belegget for å putte rett i noe mat da det er dekarboksylerte greier.
Sist endret av Kloroplast; 17. desember 2016 kl. 01:59.
Jeg har løsningen for deg!

På ebay kan du bestille noe som heter Real Leaf. Ingen tobakk, nøytral smak og brenner perfekt. Jeg kommer aldri til å røre tobakk igjen. Merket det etter få dager at dette er bedre for halsen og lunger.
Bare meg som bruker grønn te som erstatning for tobakk i joints? Det funker fjell, og kan da umulig være like skadelig som tobakk
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå på vinterstid blir det brunt, maispipe og avis. Er for kaldt ute til å kunne kose seg med en joint. Om våren/sommeren derimot, er det gjerne jointer fullproppa med grønt.

Sitat av Röyksopp Vis innlegg
Maispipe og avis - tobakk og tjall det går i her i gården. Men kan noen fortelle meg hvor helseskadelig dette er i lengden? Får jo i meg ufiltrert tobakk og hasj.
Vis hele sitatet...
Lurer litt på det samme selv ..
Hvor skadelig er det, i forhold til feks en jonas?