Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2707
Hei. En venninne av meg klarte å helle litt øl over macen min, jeg fikk tørket det bort veldig kjapt men touchpaden er veldig vanskelig å ha med å gjøre. Regner vell med jeg må sende macen inn på rep for å få dette fikset. Noen som vet ca pris? Alt annet på macen fungerer.

Takk på forhånd!
Autoriserte verksteder tar ikke på seg reparasjoner av enheter som er væskeakdadet. Da det er umulig å si hvor mye de andre komponentene kan ha tatt skade. Mitt beste tips er å se på YouTube hvordan man kan prøve å rense macen, evt om det er mulig å kalibrere touchpaden
Skru av maskinen din og ta ut batteriet. Har det havnet ned i maskinen kan det skade den om det kommer i kontakt med aktive elektriske komponenter.

Om du er komfortabel med å skru opp din mac (noe du må om du tar ut batteriet) så er det mulig for deg å få tilgang til touchpadden din. dette vil la deg gjøre en evaluering av skaden, og kanskje mulighet for å rette den opp selv.

Link til hvordan du får tilgang til touchpadden din: https://www.youtube.com/watch?v=BdKwE9FOnrI

OBS: Dette kan gå utover garantien på maskinen din.
Sist endret av Erlpil; 8. august 2016 kl. 00:23.
Benjizz's Avatar
Trådstarter
28 0
Vet ikke om jeg formulerte meg rett men touchpadden fungerer! Den er bare veldig treg til tider, og veldig sensitiv noen ganger... Lar jeg macen ligge uten å bruke den i 2timer er alt som normalt, og etter 15minutters bruk begynner touchpadden og tulle igjen.

Takk for svar så langt!
Meget mulig touchpaden din vil fungere igjen om du skrur den ut og renser den. Prøv evt. Om det har kommet kliss ved justeringskruen under trackpad.
Rensa en macbook pro som hadde coca-cola i hovedkortet og som personen prøvde å vekke til live igjen flere ganger til cola'n ble til svidd caramell.

Brukte en flaske "blå rens" fra jernia (isopropanol-2) og vaska kortet.

Den funker fortsatt i dag.
Hvis du ikke klarer å fikse touchpadden kan du bare kjøpe en datamus