Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2309
Hei.

Opplevde å bli ransaket.. - Ble tatt med 4 enkle rivotriler, og jeg fikk et forelegg på kroner 4000..

Finnes det måter å unngå betale dette på? Kan man nekte? Jeg kan ikke huske når dette skjedde engang, og venner har fortalt at politiet avhørte meg på stedet, og finnes det ikke noen regler for at det ikke er lov å foreta avhør av personer som er 'ruset', eller ved sine fulle fem... ??

kan man i det hele tatt gi så høye bøter for så lite? hvor langt ville jeg ha kommet hvis jeg hadde klaget, eller nektet? .. Det ville ikke stoppet de, selv om de hadde fått litt ekstra papirarbeid vel?
Sist endret av junkiebum; 8. februar 2016 kl. 19:05.
Du kan trekke tilbake aksepten av forelegget, og så kan du jo gi en forklaring på hvorfor du ikke er skyldig og hvorfor du aksepterte forelegget. Kanskje du var dritings og ikke skjønte hva som skjedde? Kanskje disse tablettene ikke var dine? Så er det opp til politiet og vurdere om de har nok bevis på at du er skyldig, og om de skal innkaller deg til rettsak. Skjer dette, så kan det hende at boten økes noe om du skulle bli dømt. Risikoen er imidlertid verdt å løpe, mener nå jeg. 4000 kroner er ikke en spesielt stor bot - jeg hadde vært mer bekymret for en anmerkning på rullebladet.
Sist endret av caperno; 8. februar 2016 kl. 20:25.
Nå tror jeg ikke du kan komme noen vei når en har stoff på seg.
Men hvilken unnskyldninger tror dere hadde fungert?
"Jeg var med x forleden, x driver med stoff og jeg tror vedkommende har noe i mot meg. x dultet borti meg om kvelden, og jeg bruker samme bukse i dag" Ville noe ala dette fungert i retten?
Sitat av adeneo Vis innlegg
Nei!
Vis hele sitatet...
Det er riktig isolert sett, men et avhør tatt når noen er ruset er ikke nødvendigvis gyldig. Det må fremkomme av avhørsrapporten at vedkommende er ruset, og eventuelle tilståelser vil ikke nødvendigvis kunne tillegges vekt.

Man skal ideelt sett avhøres når man er edru.

Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Men hvilken unnskyldninger tror dere hadde fungert?
"Jeg var med x forleden, x driver med stoff og jeg tror vedkommende har noe i mot meg. x dultet borti meg om kvelden, og jeg bruker samme bukse i dag" Ville noe ala dette fungert i retten?
Vis hele sitatet...
Kanskje hvis du møter en ekstremt naiv etterforsker... Og han eller hun ikke gidder å kontakte denne personen for å dobbeltsjekke. For ikke å snakke om at du kan bli tiltalt for falsk anklage.
Sist endret av hemmeligegreier; 11. februar 2016 kl. 23:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Nå tror jeg ikke du kan komme noen vei når en har stoff på seg.
Men hvilken unnskyldninger tror dere hadde fungert?
"Jeg var med x forleden, x driver med stoff og jeg tror vedkommende har noe i mot meg. x dultet borti meg om kvelden, og jeg bruker samme bukse i dag" Ville noe ala dette fungert i retten?
Vis hele sitatet...
Det er langt mer alvorlig og du ville fått fengselsstraff for falsk anklage
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Det er langt mer alvorlig og du ville fått fengselsstraff for falsk anklage
Vis hele sitatet...
Fengelsstraff for en dårlig bortforklaring? I Norge har du retten til å ikke inkriminere deg selv, og kan følgelig prate mye piss i avhør før det får rettslige følger.
Sitat av Uglemos Vis innlegg
Fengelsstraff for en dårlig bortforklaring? I Norge har du retten til å ikke inkriminere deg selv, og kan følgelig prate mye piss i avhør før det får rettslige følger.
Vis hele sitatet...
Fengselsstraff for å falsk inkriminere andre, ja det kan fort resultere i strenge straffer.
All the way up
Litt sent nå, men jeg bor i en by der politiet har det travelt i helgene- Så da de fant et brett med valium på meg, sa jeg at jeg hadde glemt resepten hjemme, men om de bare ville kjøre meg hjem skulle de få se den.
Det hadde de ikke tid til

kan nevnes at jeg hadde spist 30-40mg da jeg blei stoppa.
Sist endret av semis; 12. februar 2016 kl. 21:26.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Uglemos Vis innlegg
Fengelsstraff for en dårlig bortforklaring? I Norge har du retten til å ikke inkriminere deg selv, og kan følgelig prate mye piss i avhør før det får rettslige følger.
Vis hele sitatet...
Å anklage noen falskt for en forbrytelse er ikke "en dårlig bortforklaring". Men du kan jo prøve, og se hva som skjer.

Se gjerne på paragraf 223 også, der har du en strafferamme på 10 år plutselig gitt. Uff, hvorfor gidder jeg å skrive på freak egentlig.. Folk bare babler og synser uten å ha verken referanser, kunnskap eller sunn fornuft. Kun synsing og vås.
Sist endret av TrippyKing; 20. februar 2016 kl. 02:48.