Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 808
Tenkte jeg skulle spørre her.

Jeg vet at mye av bildet går på instillinger, og de klarer jeg ganske godt nå. Men det er ikke så veldig lett og ta bilde av en svart hund i full fart etter luren (lure coursing er en hundesport).
Nå har jeg bare 18-55 mm (er det ikke det det heter?) og jeg får "greie" bilder i fart på dager med riktig lys.

Trenger altså et som kan ta bra bilder i fart av hest og hund. Helst ett som kan zoomes litt med også.

Har Canon Eos 450D, prisen er ikke så viktig, men maks 10 000(helst)
Hvor langt ifra skal du stå? 50 meter? 100 meter? På kvelds/natt-tid eller dagtid? Mange faktorer som spiller inn. Men jeg kan anbefale deg denne: Canon 70-200 f/2.8. Den koster vel 14.000 eller noe, men det er verdt alle pengene
0bs
0bs's Avatar
Trådstarter
Ja det er kanskje greit å få med seg, mellom 10 og 50 m tenker jeg. Stort sett på dagtid, men også en del inne i "dunkel" ridehall.
Takker for tips, legger den i favoritter enn så lenge.
Ellers så har jo man en langt rimeligere versjon av 70-200mm f/4 (link), som også er mye for pengene. Men denne mangler Image Stabilizer, og er ikke like lyssterk. Nei, det er mye å velge mellom Den koster forresten 4.990,- på japanphoto sin webshop.
Sist endret av Donkeybrain; 21. oktober 2010 kl. 01:14.
0bs
0bs's Avatar
Trådstarter
Vet du om det er noen steder som "leier" ut utstyr? Så man kan prøve seg litt fram å finne ut hva som passer en selv best?
Vet ihvertfall at hos FotoVideo i Oslo, Bergen og Trondheim kan man leie både kamerahus og objektiver. I oslo har Interfoto også dette tilbudet.