Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1925
Jeg har gått på subutex i flere år nå og lurer på om andre har merket skade på tenner? Etser subutex tenner/tannkjøtt over lengre tid bruk?
Tannlegen min har tjent ganske bra på meg siste årene ! Er det noen som er i samme situasjon?

Takk for svar/innlegg
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Ivrig Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har gått på subutex i 14 år. Har fått store hull på baksiden av tennene foran i underkjeven. Har lurt på om dette skyldes at subutex oppløses under tunga.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har gått på subutex i 14 år. Har fått store hull på baksiden av tennene foran i underkjeven. Har lurt på om dette skyldes at subutex oppløses under tunga.
Vis hele sitatet...
Enkelte medisiner kan forårsake skader på tenner. Da har man rett på refusjon av av deler av tannlegebehandling
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tannbehandling er gratis når man er i LAR, gå å få det fikset!
Man blir litt tørr i munn av opiater så hvis ikke du er flink til å få i deg anbefalt mengde vann per dag så blir tennene lettere skadet når de er tørre
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Tennene mine har også gått heden. Har stått på Suboxone I 7 år med unntak av noen mnd. på Metadon. Nå har jeg heller ikke vært den beste på tannpuss etc. og opiatavhengige har som kjent ofte dårlig kosthold med et høyt sukkerinnhold. Likevel mistenker jeg Suboxonen for å spille inn uten å ha fått dette bekreftet av tannlege eller lege.

Jeg har for sikkerhets skyld begynt å pusse tennene rett etter inntak og skylder jevnlig med Flux 0,2% noe som tilsynelatende fungerer meget godt.