Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2134
Hei hei

En kompis av meg er i Trondheim, og innlagt på St. Olavs hospital. Han forteller meg at sykehuset har et gjestenett. Når man kobler seg til nettet, så har man ikke Internett før man har bestilt et passord, og deretter skriver inn passordet på en slags proxy-nettsideside. Man skriver nummeret sitt, bestiller et passord, får passordet, taster det inn på siden, og dermed får man internett.

Han forteller at når han åpner nettleseren, skriver vg.no i adresselinja, så kommer aldri nettsiden opp. Står bare og loader. Heller ikke andre nettsider fungerer.

Når han skriver freak.no derimot, så fungerer det, og han blir videresendt til proxy-nettsiden, og får ordnet med login.

Jeg klarer ikke å finne en logisk årsak til dette. Hva er annerledes med freak i forhold til andre nettsider?

På forhånd takk for svar / hjelp.
Ha en fin kveld videre
Det kan ha noe å gjøre med at freak er eid av Kripos.
Tror det er fordi nettleseren har lagret et ssl sertfikat for vg og de andre sidene han har prøvd og derfor ikke laster innloggingssiden når de ser at siden ikke har riktige sertfikater ifht domenet. Spør hva som skjer hvis han prøver å skrive inn et tilfeldig domene han aldri har vært på før.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
DNS cache
Be han restarte telefonen evt. slette cache i nettleseren.
Protip når man sliter med å komme til "innloggingssider" er å skrive inn 8.8.8.8 i nettleseren, i stedet for en adresse.
Fungerer knall på firma-pc'en som kan være veldig tungvindt å få koblet til grunnet alt for mye sikkerhetsfjas.
(Db.no fungerte tidligere, men ser ut til at de har endret noe på sine nettsider, så er ikke "bankers" lenger)