Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2378
Gir det bedre lydkvalitet når jeg hører på musikk ved å koble et eksternt lydkort til en MacBook pro 2017?

Det er et Steinberg UR242, som kobles via en Thunderbolt 3 til USB plugg, så til en MacBook pro.

Dette er lydkortet: https://www.steinberg.net/en/product...els/ur242.html
Mest sannsynlig. Det spørs jo da om det eksterne lydkortet er bedre en løsningen for lyd som allerede sitter i Mac-en.

Hvorfor ønsker du å bruke det lydkortet for å høre på musikk? Er ikke det et kort som passer best for å lage musikk?
Trådstarter
44 1
Jo antageligvis. Men jeg skal høre på musikk også.

Om jeg kobler til et eksternt lydkort via Thunderbolt så går lyden via bare det kortet og ikke det innebygde lydkortet?
Sist endret av Fr86; 2. november 2018 kl. 17:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sannsynligvis ingen merkbar forskjell, med mindre du har et spesialbygd lytterom, ekstremt gode ører og et anlegg til over 100 000,-. Det kan også fint hende at DAC-en i Macbooken faktisk er bedre da den er såpass ny, og mye av ressursene ved utvikling i et lydkort som ditt blir brukt på inngangene.
Sitat av Fr86 Vis innlegg
Om jeg kobler til et eksternt lydkort via Thunderbolt så går lyden via bare det kortet og ikke det innebygde lydkortet?
Vis hele sitatet...
Helt riktig.

Hvor stort løft folk opplever med ekstern DAC er veldig forskjellig. For meg er det alltid den beste løsningen. Jeg hører alltid forskjell.
Men som sagt det forutsetter at den eksterne DACen er bedre.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Det virker som den høye samplefrekvensen gjelder for opptak, husk du har bare 4 jack utganger bak for 2 høyttalere hvis ikke du velger å splitte for maksimal jankyness. Hva slags høyttalere har du?
Sist endret av 420master; 30. januar 2019 kl. 22:35.
Når eneste oppgitt spec på macbooken «3.5 mm headphone jack» er det vel all grunn til å tro at det er veldig bingo hva som kommer ut derfra. Utgangen skal også fungere som et kompromiss til hodetelefoner og linje...

Eksternt lydkort leverer etter spesifikasjoner på balanserte utganger med egen dedikert hodetelefonutgang.

I hvilken grad du vil høre dette avhenger også av flere ting lydkilde, høyttalere etc.
Og at dacen som sitter i macen er bedre enn en standalone i et eksternt lydkort finner jeg svæært usannsynelig da disse må ha strøm for å fungere optimalt.

https://youtu.be/_EpeD-rhvLo Anbefaler heller denne hvis ikke du trenger en mic preamp
Du kommer ikke til å høre noen verdens forskjell.
Sist endret av lydmannen; 31. januar 2019 kl. 12:27.