Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1675
Hei og hopp!

Er det bare meg eller begynner flere norske sanger å forsvinne fra Apple Music? Har et par "slagere" på min mest spilte spilleliste på Apple Music, deriblant Mads Hansen: Sommerkroppen og Sichelle: Fuck Deg og disse er ikke lenger tilgjengelig på Apple Music? Ei kan jeg kjøpe de via iTunes Store.

Søker jeg de opp på Spotify og Tidal så ser de ut til å være tilgjengelig? Temmelig irriterende og er dette et tegn på at Apple begynner å miste grepet på avtaler på sanger her i Norden?

Til min store irritasjon så kan jeg ikke finne disse sangene på diverse torrent trackers heller så klarer ikke å skaffe de fra alternative kilder og lastet de opp til mitt "iCloud Music Library". Finner faktisk ingen mulighet til å kjøp disse sangene på CD i butikken heller så går ut ifra at det er komplett umulig for meg å få manuelt lagt til disse sangene i min iCloud Music Library? Temmelig tragisk...
Jo mindre du er ekstremt dypt inne i Apple ecosystemet (type kjøpt apple sine smart høyttalere) så er vel løsningen ganske enkelt å gå over til Spotify. Bedre utvalg rett og slett.
Vil tippe at TS bare ville dra i noen tråder.
Sist endret av Mumrikken; 28. oktober 2018 kl. 01:26. Grunn: na
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av RamGuy Vis innlegg
Søker jeg de opp på Spotify og Tidal så ser de ut til å være tilgjengelig?
Vis hele sitatet...
Det finnes metoder for å rippe webstreams fra Tidal og laste ned en mp3- eller eller FLAC-fil til PCen din.

Piss som det her er grunn nummer én til at jeg utelukkende hører på musikk jeg har lagret lokalt. Å være avhengig av internettilkobling og diverse sjefers nykker for å høre på musikken jeg liker er helt uaktuelt.