Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1606
Har en eldre iPhone 5 som jeg forsøker å fikse. Problemer er at man kan ikke høre den man snakker med når man er i samtale. Man kan høre skurring i ett halvt sekund før alt blir stille. Vedkommende i andre ende av samtalen hører alt.

Har forsøkt å bytte "earpice" fra iPhonen men dette hjalp ikke.

Noen som vet hvilken del jeg evt bør bytte?
Du bør bytte alle delene med noe nyere.

En iPhone 5 ble lansert for 6 år siden. Det er svært lang forventet levetid på en smart telefon.

Dersom du har prøvd å skifte høyttaleren uten hell, regner jeg med det er en feil med hovedkortet.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Fungerer den med headset eller høyttaler?
Sist endret av datagutten; 24. september 2018 kl. 23:46.
Dette er telefonen til niesen min. Jeg har iPhone X og iPhone X Max kommer på døren i morgen.. Så meg er det ikke...

Den funker når man har den på høyttaler. Da kan hun høre alt som sies.
Bytt høyttaleren. Forventet levetid er ca. 1-2 år (Apple Limited Warranty), så om den har holdt 5+år er bare en bonus.
Kan ha forekommet ved fall i bakken (løse kontaktpunkter), ved klemskade eller bare normal slitasje. Se også etter støv i grillen, lommelo fester seg etterhvert, og tetter speakeren.
Jeg reparerte en iPhone med dette problemet en gang. Det viste seg at earpiecen var satt inn feil/ikke traff hullet i frontpanelet på telefonen. Ville sjekket dette. Sørg også for at earpiecen er ordentlig koblet til hovedkortet. Earpiecen sitter som regel i en slags plast/gummiring for at den skal holdes på plass. Mangler denne vil man oppleve ingen/redusert lyd. Hjelper ikke dette kan det hende selve koblingen er ødelagt, eller at det er noe galt med hovedkortet.
Sist endret av AkerUE; 25. september 2018 kl. 13:15.