Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1802
Driver nå og leter etter forbrukslån som 18 men vet ikke hvilken bank som tilbyr det beste.


Har inntekt hver måned men er ikke hvitt, er fra foreldre og andre diverse ting.


Tar gjerne imot tips her.
Kjapt spørsmål, hvorfor vil du ta opp forbrukslån?

Annet enn det så kreves det nok at du har en fast inntekt du kan dokumentere.
^
Hei,
Hvorfor tenker du man behøver fast dokumenterbar inntekt for forbrukslån?
Her kastes det jo lån og kredittkort etter enhver mann. Selv har jeg fått til alt dette uten å sende ett eneste papir, kun søknaden i seg selv.
Tenk deg nøye om.
Sitat av Investigathor Vis innlegg
^
Hei,
Hvorfor tenker du man behøver fast dokumenterbar inntekt for forbrukslån?
Her kastes det jo lån og kredittkort etter enhver mann. Selv har jeg fått til alt dette uten å sende ett eneste papir, kun søknaden i seg selv.
Vis hele sitatet...
De gangene jeg har søkt om forbrukslån så har de tatt en kredittvurdering på meg. Denne vil jo si noe om inntekten man har hatt, samt mulige betalingsanmerkninger. Det er jo en dokumentasjon selv om du ikke gjør noe aktivt annet enn å sende søknad.

Ellers ville jeg anbefale at man har et ganske modent forhold til økonomi før man skaffer seg kredittkort. Det kan være fort gjort å havne i Luksussmellen.
Det foretas alltid kredittsjekk. Der vil du få veldig lav score siden du ikke har en arbeidsgiver og fast dokumenterbar inntekt. Lav inntekt, ingen arbeidsgiver, null i formue ? Vil bli veldig overrasket om du får kredittkort - og om du skulle få vil kredittrammen være veldig lav.