Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 5832
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei jeg bruker Dolcontin, og nå har jeg fått skikkelig forstoppelse, får rett og slett ikke til å bæsje, ikke nubbsjangs, har hatt forstoppelse før og da har det bare vært jævli vondt men nå får jeg det rett og slett ikke til. Noen tips? Hva kan de evt gjøre på legevakten?
Svisker hjelper på det der.kjekt å ha i hus. På legevakta vil jeg tro du får klyster som løsner opp for deg
Det finnes flere råd her, på legevakten vil de nok skrive ut et medikament som forhindrer forstoppelse. Er det veldig vondt, anbefaler jeg deg en tur på legevakta.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei jeg bruker Dolcontin, og nå har jeg fått skikkelig forstoppelse, får rett og slett ikke til å bæsje, ikke nubbsjangs, har hatt forstoppelse før og da har det bare vært jævli vondt men nå får jeg det rett og slett ikke til. Noen tips? Hva kan de evt gjøre på legevakten?
Vis hele sitatet...
Dersom du velger å avvente legebesøk, noe jeg ikke på ingen måte anbefaler deg å gjøre da jeg ikke er helsepersonell - så kan du prøve følgende tips:

Kjøp to pakker med Ricola urtedrops, de på størrelse med en 10 pakning med sigaretter. Så spiser du alle sammen på en gang. Det får ihvertfall meg til å pisse med ræva i flere timer etterpå.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har noen erfaringer med denne: Dulcolax 5mg?
Sitat av fesk_ Vis innlegg
Det blir å kjøpe svisker å ha i hus fra nå av. Har noen erfaringer med denne: Dulcolax 5mg?
Vis hele sitatet...
Denne har iallefall vært svært effektiv for meg. Men må nesten påpeke at dråpene virker å være mer effektive enn tablettformen, selv om jeg er litt usikker på hvorfor.
Sist endret av Who?; 10. mai 2018 kl. 19:49.
Kok vann å ha i en kopp, legg oppi 3-5 svisker, la de trekke til vannet er lunket nok til å shotte.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Da stikker jeg til apoteket i morgen og kjøper Microlax og Dulcolax.
Forøvrig skal jeg begynne å ha svisker i hus.
Når jeg var innlagt på sykehuset så ble jeg satt på store mengder oxycontin og oxynorm. Fikk noen "shots" med noe oljegreier par ganger om dagen som holdt ting i gang der nede. Jeg fikk ved et tilfelle klystèr da det ikke skjedde noe på endel dager. Var innlagt i 4 uker med latterlig mengde smertestillende.

Gå til apoteket og si at du tar dolcotin pga smerter og må ha noe som får magen/tarmene i gang. Var helt naturlig for de på sykehuset å gi meg noe for magen, regner med at de på apoteket får denne problemstillingen ofte.

Lykke til!
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det som virkelig hjelper er å fylle en sprøytepump eller lignende med glidemiddel, pump det inn å ligg på magen i 10 min. Etter dette vil det gli rett ut.
Du kan lage din egen klyster. Ta 1-1,5 l vann og tilsett 2-3 teskjeer grønnsåpe (bare så såpa irriterer tarmen litegrann, for mye kan være farlig). Legg deg på venstresiden, og la ladningen renne inn i bakenden (ikke bruk noe som gir trykk, det vil gi deg noen tullete smerter). Knip igjen så lenge du kan, og det meste vil antageligvis løsne. Løsner ikke proppen? Gjør det samme en gang til.

Red: Ellers når jeg spiste en sviskepakke sist (svisker smaker godt), så kjente jeg det gjorde vondt i tarmene etter en stund. Plutselig måtte jeg gjøre et rammeverk. Dette rammeverket var så solid, at det var ikke så langt ifra jeg nesten ble kosmonaut.
Sist endret av aluminiumfluorid; 11. mai 2018 kl. 00:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Merk: Når du bruker grønnsåpe, bruk MEDISINSK grønnsåpe fra apotek! Ikke grønnsåpe til å vaske gulv med, denne har helt feil pH-kombinasjon og er ikke bra for ræva di.
Du får kjøpt medisinsk parafin på apoteket. Det er nok det oljegreiene en annen svarte lengre opp, som han fikk på sykehuset.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kutulu Vis innlegg
Du får kjøpt medisinsk parafin på apoteket. Det er nok det oljegreiene en annen svarte lengre opp, som han fikk på sykehuset.
Vis hele sitatet...
Nei, det som gis på sykehuset heter Duphalac. Reseptfritt legemiddel som inneholder laktulose.
I feel your pain, jeg føler jeg føder av og til på metadon. Jeg har klyster liggende, men heldigvis aldri måtte brukt det. Men smertefullt har det vært til tider.

s
Sitat av xyzzy Vis innlegg
Merk: Når du bruker grønnsåpe, bruk MEDISINSK grønnsåpe fra apotek! Ikke grønnsåpe til å vaske gulv med, denne har helt feil pH-kombinasjon og er ikke bra for ræva di.
Vis hele sitatet...
Takk for at du minner på det, men grønnsåpa skal selvsagt være fri for salmiakk.

Det har aldri vært lurt å dytte syrer og baser opp i toern!
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Føler med TS, holdt på med opiater i høye doser før, noe som resulterte i at jeg ikke klarte å gå på do på en og en halv måned mellom hver gang, legevakta og fastlege gjorde ingenting uansett hvor alvorlig det var på den tiden der.. så jeg måtte bare kjøre full guffe på med alt av sterke avføringsmidler, men av og til funket det ikke uansett hva det var av midler. Hver gang jeg måtte gjøre fra meg var et reelt helvette uten like med rivinger og blødninger. 6mnd-1år i etterkant fant jeg ut at jeg hadde obstipasjon. Obstipasjon er mye værre en forstoppelse ettersom alt sammen hardner inni tarmen og man må altså grave det resterende ut.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tenkte jeg skulle komme med en liten oppdatering.
Skiten i tarmen var like hardt som betong, no joke! var til ingen nytte å prøve å grave. Kom meg til apoteket i dag og kjøpte microlax.
Kjørte en tube inni daimkrysset og squiste til, etter 3 minutter kjenner jeg at jeg må bæsje noe sinnsykt men venter noen minutter til for å forsikre meg om at mest mulig (alt) mjukner opp slik at det kan komme lett ut. Fikk tømt nederste del av tarmen samt tømt en del luft men jeg må gjenta prosedyren en gang til i kveld eller i morgen da ikke det "øverste" ble mjuknet nok opp til å komme ut. Faen dette unner jeg ingen as, nå skal jeg spise sviske grøt til frokost og tygge linfrø vær dag framover til jeg er helt av opiater.
Passordstøtte
Bill_Gates's Avatar
Laktulose er mye brukt og fungerer (veldig, veldig bra) smaker dog danglebær.
Anonym bruker
"Sjuk Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Boof noe skikkelig funky pepper, en fuktig og illeluktende type er sikkert mest effektiv. Eller kanskje kokain ville vært å foretrekke? Da er du jo litt mer numb mot de smertene som skulle oppstå ��
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Gjentok Microlax prosedyren istad, gikk 3-4 minutter så fløy jeg rett på ramma, nå har jeg fått tømt hele tarmen, relativt smertefritt så Microlax vil jeg anbefale til alle som skulle slite med det samme, er selfølgelig litt ubehagelig å stikke tuten inn i rompehullet men det gjorde ikke noe imot ubehagelighetene jeg hadde. Microlax myker opp den harde avføringen og "smører" tarmveggene så avføringen kommer lett ut uten store smerter.

Nå rumler magen bra så nå skal jeg lage meg en goo middag med sviskekompott til dessær :P