Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2976
Noen som vet om det er noe tak på den? Føler jeg har prøvd alle mulige kombinasjoner, men jeg får den ikke over 131. Betyr det at jeg ikke er i stand til å forstå mer? Eller stopper den simpelthen der?

Skal forøvrig snart både gjennom den offisielle, samt WAIS for å få et mer nøyaktig resultat.
Sist endret av Chillipølse; 12. februar 2018 kl. 03:46. Grunn: Dunno, tillegsinfo.
Fikk 139 på den og mener den ikke går så veldig mye lenger. Den skal bare gi en pekepinn på om hvordan man ligger ann å kan ikke sammenlignes med en offisiell test.
Den har et tak. Hvis du ønsker å teste for særdeles høy IQ må du ta tilpassede tester in person. Da snakker vi ekstremt høyt. Den går over 131.
Å pugge fasiten er jo uansett ikke det samme som å "forstå mer".
Tror ikke det er noen vits i å pugge den hjemmetesten da det neppe er de samme spørsmålene i en offisiell test. Hjemmetesten har kun som funksjon å teste om du kan ligge innenfor topp 2% av befolkningen. Det er vel 137 eller 138 som er kravet for tiden.
Antatt autist
Chillipølse's Avatar
Trådstarter
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Å pugge fasiten er jo uansett ikke det samme som å "forstå mer".
Vis hele sitatet...
Nei, og det har jeg heller aldri hevdet. Poenget var å finne ut om 131 er taket eller ei (det jeg scoret først).

Kravet for å bli med i mensa er forøvrig alt over 130 i allefall, i følge dem selv.

Skal som sagt snart ta både den offisielle mensa-testen og en WAIS-test hos nevrolog, så vil få et mer nøyaktig resultat da.
Sitat av Chillipølse Vis innlegg
Nei, og det har jeg heller aldri hevdet. Poenget var å finne ut om 131 er taket eller ei (det jeg scoret først).

Kravet for å bli med i mensa er forøvrig alt over 130 i allefall, i følge dem selv.

Skal som sagt snart ta både den offisielle mensa-testen og en WAIS-test hos nevrolog, så vil få et mer nøyaktig resultat da.
Vis hele sitatet...
Hvordan har du fått tak i en nevrolog som har sagt seg villig til å administere en iq-test for deg? Har egentlig aldri hørt om at nevrologer gjør dette, da deres hovedfokus er å diagnostisere og behandle hjernesykdommer. Og selv om deres utredning kan ligne en iq test, går testen deres ut på å kartlegge nervesystemet og finne eventuelle symtomer. Meg bekjent har heller ikke nevrologer lovt å administrere wais tester, da et av kravene er at du er autorisert psykolog.
Tror han mente nevropsykolog.
Mener å huske den gikk opp til 145 hvis du har alt riktig.
Sitat av kallisti Vis innlegg
Tror han mente nevropsykolog.
Vis hele sitatet...
Rart at en som hevder å ha over 130 i iq ikke vet forskjellen på en nevrolog og en psykolog da, spesielt når han impliserer at han allerede har vært i kontakt med «nevrologen» siden han skal ta testen snart.

Det er også verdt å merke seg at nevropsykologer som oftest heller ikke er den gruppen med psykologer som administrerer iq tester, men heller behandling av hjernerelaterte problemer.
Sist endret av Skepty; 13. februar 2018 kl. 02:45.
Antatt autist
Chillipølse's Avatar
Trådstarter
Sitat av kallisti Vis innlegg
Tror han mente nevropsykolog.
Vis hele sitatet...
Ja, det stemmer, beklager feilen

Sitat av Skepty Vis innlegg
Rart at en som hevder å ha over 130 i iq ikke vet forskjellen på en nevrolog og en psykolog da, spesielt når han impliserer at han allerede har vært i kontakt med «nevrologen» siden han skal ta testen snart.
Vis hele sitatet...
Jaha, hva har iq-en min med det å gjøre mener du?

Jeg har ikke vært i kontakt med nevropsykologen, psykologen min har derimot.
Sist endret av Chillipølse; 13. februar 2018 kl. 02:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Skepty Vis innlegg
Rart at en som hevder å ha over 130 i iq ikke vet forskjellen på en nevrolog og en psykolog da, spesielt når han impliserer at han allerede har vært i kontakt med «nevrologen» siden han skal ta testen snart.
Vis hele sitatet...
Det er ikke uforenlig med høy IQ å skrive noe feil, forsnakke seg eller glemme ting. Jeg tror du forvirrer høy intelligens med å ha full kontroll på alt, alltid. Skjønner ikke helt hvorfor folk alltid skal være så ute etter å ta hverandre og tolke alt verst mulig så fort intelligens er samtaleemne.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan være den bare går til 155. Har/hadde en kamerat med sinnsyk IQ og han forklarte dette. Han forklarte at han fikk 100% score hos psykolog, og det ble 155. Husker ikke 100% og kan være jeg blander, pluss vedkommende var alkoholiker og schizofren så ikke ta det for 100% god fisk.