Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 1506
har lyst å kjøpe meg noen skikkelige hodetelefoner..

har først og fremst tenkt å bruke dem når jeg skal lage egen musikk. har ikke tenkt å bruke dem på mp3-spilleren, så størrelse har egentlig ikke så mye å si. god bass er ganske viktig. trenger ikke lydisolere noe spesielt..

prisen tenkte jeg kunne ligge rundt 1000kr, men kan strekke det litt om det er verdt det..

noen som har noen anbefalinger?
koss porta pro! de er bra og billige! det er bra lyd og bass i de ass! det er de som selger mest så det er de som er best nå for tiden! jeg har de selv og jeg er veldig fornøyd!
Han sa rundt 1000 kr folkens. Jeg anbefaler sennheiser 595 (eller 555 om du ikke har råd).
Sitat av Martint
koss porta pro! de er bra og billige! det er bra lyd og bass i de ass! det er de som selger mest så det er de som er best nå for tiden! jeg har de selv og jeg er veldig fornøyd!
Vis hele sitatet...
det er kanskje bra lyd men
1. Det er mp3 headset
2. De lekker så jævlig med lyd at man får lyst til å kvele folk på bussen for den musikken hele bussen hører på.
3. Den ene av "høreklokkene" blir fort ødelagt sånn at det ikke er lyd i den - dette gjør den helt av seg sjøl uten at du trenger å behandle det dårlig.

Skal du ha bra headset bør du ikke kjøpe de.
Sist endret av inferno1296; 19. august 2007 kl. 18:59.
Test av seks hodetelefoner på Hardware.no: http://www.hardware.no/tester/lyd/se...elefoner/40114

Selv bruker jeg Icemat Siberia Headset, noe som fungerer utmerket for meg. Veldig behagelig å ha på, ettersom det sitter utenfor ørene og har god plass til ører inne i klokken. De ligger på mellom 400 og 500 kroner. Solide er de også, på tross av hva jeg har hørt. De har overlevd flere flyturer i trang bag i tillegg til TG07.
Sist endret av froskenfredrik; 19. august 2007 kl. 18:58.
siberia er bra de , men vet om masse folk som har knekt sine ved å miste dem i golvet en gang eller at de bare knekker etterhvert uansett - så du bør være forsiktig om du skal ha de
Sist endret av inferno1296; 19. august 2007 kl. 18:56.
SHARKFACEGANG
mkey's Avatar
Sitat av illuSiOn^
Vis hele sitatet...
IKKE kjøp dette headsettet, det er ihvertfall min mening. Ikke bare er det dårlig lyd og dårlig kvalitet - det er grusomt å ha på, og det ser rett og slett grusomt ut.
Sist endret av mkey; 19. august 2007 kl. 19:01.
Jeg vil anbefale deg et sett fra AKG eller Sennheiser. Mye brukt i studioer over hele verden..

Jeg har selv et sennheiser hd 265 og er storfornøyd...
http://prisguide.hardware.no/product...roductId=17223
Jeg bruker Skullcandy TI og jeg kunne ikke være mer fornøyd med de. De koster heller ikke så alt for mye, så det er bare å slå til.
Sitat av illuSiOn^
Vis hele sitatet...
Har du i det heletatt prøvd dem, eller sitti ved siden av noen som har brukt dem?
Hadde du sitti ved siden av noen som hadde brukt dem, ville du finni ut at du aldrig har vært borti et mindre lydisolerende headset.
Hadde du prøvd det, så hadde du også finni ut at eneste sjansen du har for å få det til å sitte på hue, er å henge dem på ørene. Det er også motbydelig dårlig lyd. Etter prisklassen trådstarter nevner, er det også pinelig tydelig at han sikter til en litt annen kvalitet. Nå har jeg lagt mitt hat på deg.

Sitat av Diablo
Jeg bruker Skullcandy TI og jeg kunne ikke være mer fornøyd med de. De koster heller ikke så alt for mye, så det er bare å slå til.
Vis hele sitatet...
Jeg har også denne, men er ganske skuffa over den.
For det første, så er det ikke mye lydisolerende, da putene rundt er dårlig tilpasset, og ikke ligger nedtil hodeskallen.
For det andre så er de veldi vonde å ha på seg, da øret blir klint inntill høyttaleren, som skiller øret kun ved en tynn stoffbit. Jeg har dog prøvd headset av akkurat samme type, som har skomgummi (eller liknende) her i stedet for den tynnne stoffbiten. Disse er vanvittig mye bedre å ha på seg...
Posetivt med dette headsettet er dog att du kan sette deg på det, trampe på det, og kjøre over det hvis du ønsker, og det vil bli ødelagt. Men det er bare å gå å bytte det, trenger som regel ikke kvitering engang. Jeg har gjort det flere ganger
mann's Avatar
Trådstarter
hvis dere tar dere tid til å lese hva jeg skriver så ser dere at jeg ikke skal bruke dem på mp3-spiller, og at de ikke trenger å være lydisolerende.. og prisen tenker jeg rundt 1000, ikke noe logitech jalla til 200.

har tenkt litt på sennheiser 595 eller 555.. er det noen spesiell forskjell på lydkvaliteten?
Sitat av mkey
IKKE kjøp dette headsettet, det er ihvertfall min mening. Ikke bare er det dårlig lyd og dårlig kvalitet - det er grusomt å ha på, og det ser rett og slett grusomt ut.
Vis hele sitatet...
Det var din mening.
Ja, noe av det styggeste jeg har sett!

Sitat av mkey
IKKE kjøp dette headsettet, det er ihvertfall min mening. Ikke bare er det dårlig lyd og dårlig kvalitet - det er grusomt å ha på, og det ser rett og slett grusomt ut.
Vis hele sitatet...
Selv er jeg veldig fornøyd med mine Sennheiser.
Sist endret av negerbolle; 19. august 2007 kl. 19:52.
http://www.microplex.no/product.aspx...50&mcat=52s576

Kansje noe sånt?
Har veldig gode erfaringer med Ultrasone.
HAr to Ultrasone headsett,
Dette:
http://www.microplex.no/product.aspx...75&mcat=52s578

Og et som heter DJ1 Pro, som de da ikke selger der lengre.
Beste headsettene jeg har vert borti!
Men kansje litt stiv pris.
Får Grado SR125 fra andre siden av dammen for under tusenlappen.
Skal du lage musikk kan jeg anbefale AKG K271.

http://www.hificenter.no/shop_item.c...70,171&id=1785

De er satt ned til 1425 kr på www.procom.no nå.

Når man skal lage musikk er det viktig å ha Flat lyd, det gir disse studio heaphones'a !
Da slipper du at musikken din (som kanskje høres bra ut hos deg)
høres forjævlig ut hos andre som eventuelt laster ned / kjøper musikken din.

Koss portapro er bare å glemme hvis du er en seriøs produsent, Bl.a alt for mye bass.

Vet de koster over din maxpris (altså 1000 kr) men de er verdt det!
Sist endret av Konflict; 20. august 2007 kl. 07:15.
Sitat av frekkmann
hvis dere tar dere tid til å lese hva jeg skriver så ser dere at jeg ikke skal bruke dem på mp3-spiller, og at de ikke trenger å være lydisolerende.. og prisen tenker jeg rundt 1000, ikke noe logitech jalla til 200.

har tenkt litt på sennheiser 595 eller 555.. er det noen spesiell forskjell på lydkvaliteten?
Vis hele sitatet...
Jeg har selv 595, og har prøvd 555. Ja det er forskjell på lydkvaliteten, 595 har litt bedre bass imho(iallefall det som var åpenbart bedre), men det er vanskelig å sammenligne uten at man tester på akkurat samme utstyr, forskjellen var imho ikke enorm. Snakker ikke om mengden bass, men var litt "fastere" på 595.
Hovedfordelen med 595 er vel kanskje byggekvalitet, 595 er uten tvil mye bedre bygget(bedre hodeputer, mer solide+++)
Sist endret av TheGEEK; 20. august 2007 kl. 07:56.
Jeg jobber som lydtekniker, og er blitt storforelska i mitt Sennheiser HD 25 headsett.

Så godt som alle andre teknikere jeg kjenner til, går også for dette headsettet.

http://prisguide.hardware.no/product...roductId=40745


Anbefales sterkt, lekker så godt som ingenting, ekstremt isolert, altså de som evt sitter rundt deg hører ikke hva du hører på. Naturlig gjengivning av lyden.


Edit: Ser at det koster litt mer enn det du hadde tenkt deg, men det er verdt pengene!

Se om du kan finne en butikk som selger dette headsettet, så du kan få testet det før du evt kjøper det!
Sist endret av SaxonNOR; 20. august 2007 kl. 09:32.
Jeg bestilte nylig disse
vet ikke om det er slik du tenker på :P :P

Noen sier di er bra, andre dårlige
jeg tok ihvertfall sjangsen..
det sies at stoffet man skal ha på ørene
er vist ikke så slitesterkt.. menmen
Sist endret av Kimasj; 20. august 2007 kl. 09:38.
Nå har jeg da motatt det headsettet, og må si meg veldig fornøyd med di..
bra lyd, bass, etter min mening kunne Microfonen vært litt bedre men pyttpytt
alt i alt, så var det vært penga
Nesten alle headsettene som har blitt nevnt er mp3-headsett, fyren er jo ute etter et skikkelig studioheadsett!! Og for å forklare _veldig_ enkelt hvordan man ofte kan se forskjell på dem, har studioheadsett alltid stor jack, og store klokker som dekker ørene, mens mp3 har minijack og små klokker som ligger oppå øret. (Og nei, verken icemat siberia eller skullcandy er i nerheten av noe som kan kalles et skikkelig studioheadset)

Forresten lager vel skullcandy jamt over kanskje markedets dårligste headsett, både i lyd og fysisk kvalitet! Designet er tvers gjennom stygt, jeg ser hva dem prøver på, men de får det bare ikke til!!

Sats på headsett fra merker som Sennheiser, AKG, Pioneer, Koss, Sony osv.
Skullcandy! Ingen over, ingen ved siden!
mann's Avatar
Trådstarter
takk for alle som har svart, selv om det var mange som ikke gadd å lese hva jeg egentlig var ute etter..

endte opp med sennheiser hd595
Sitat av dobbeltve
Har du i det heletatt prøvd dem, eller sitti ved siden av noen som har brukt dem?
Hadde du sitti ved siden av noen som hadde brukt dem, ville du finni ut at du aldrig har vært borti et mindre lydisolerende headset.
Hadde du prøvd det, så hadde du også finni ut at eneste sjansen du har for å få det til å sitte på hue, er å henge dem på ørene. Det er også motbydelig dårlig lyd. Etter prisklassen trådstarter nevner, er det også pinelig tydelig at han sikter til en litt annen kvalitet. Nå har jeg lagt mitt hat på deg.
Vis hele sitatet...
Veit du hva?

Jeg kunne ikke brydd meg mindre.
Headsettet jeg linker til bruker en kammerat av meg, og det funker heilt bra.
Det med prisklassen har du imidlertidig rett i.
Sitat av illuSiOn^
Vis hele sitatet...
Ikke kjøp de der, Har dem... Ikke spessielt gode vis du er ute etter virkelig gode headsett.