Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2336
Cebil er et snuff av bønnekjernen fra bønnene fra planten Anadenanthera Colubrina. Snuffet er av Sør-Amerikansk opprinnelse, og de innfødte lagde det av disse kjernene iblandet knuste skjell og/eller aske. Hoved-hvirkestoffet er Bufotenin; 5-HO-DMT, men også mindre mengder av N,N-DMT og 5-MeO-DMT forekommer. Man tilsetter en base, som Calsium Hydroxide (naturlige kilder er fks.: skjell) eller aske, for at greiene skal hvirke bedre kort sagt. Bufotenin er i likhet med N,N-DMT heller ikke oralt aktivt, og de innfødte snuffet dette for å få effekt. Triprapporter der man bruker bakepulver som erstatning av aske finnes også, og i mangel av noe bedre, og med høyt nivå av trippekåthet falgt valget på dette (desverre).


Vel, jeg dro opp til min venn med 10 av disse bønnene, 5 til hver. Dette skulle være nok for oss. Jeg skrellet dem, tok ut den gule kjernen og knuste den. Så blandet jeg inn litt aske og en like stor del bakepulver som blandingen var i utgangspunktet (1:2). Deretter dro vi ut i skogen for å blåse det opp i nesene på hverandre, som sjamanene tradisjonelt gjorde. I motsetning til sjamanene som brukte uthulede knokler brukte vi ganske enkelt sammenrullet og teipt "magasin (glatt overflate)" papir.

Når vi nå ankom ville min venn uti det først. Så vi hellet halve innholdet i blåsetrompeten vår, og holdt det opp mot hans nese. Deretter tellte han til tre, og på tre blåste jeg av min fulle kraft mens han snortet med sin. Det første jeg så var at tårene sprutet i god Donald stil, og at hele trynet hans var illrødt. Men siden jeg ikke hadde opplevd de smertene enda, måtte jeg jobbe for å ikke le. Det så komisk ut. Etter omlag fem minutter merket han de første effektene, og var i stand til å si enkle fraser og ord (hosting, spytting og brekninger hadde gjort dette vanskelig før). Det gikk stort sett i "Helvete så vondt" osv.

Og når min tur kom fikk pipa en ny vise. Vi utførte samme prosedyre, men jeg kjennte effektene mye raskere. Bare etter ett minutt trippet jeg hardt. Men fy faen så vondt! Det føltes ut som om bihulene mine var fulle av etsende syre, og helt tette! Det føltes som at hjernen ble svidd, og jeg hadde dette enorme trykket i hodet. Det var vel omtrent her jeg sprakk det ene bodkarret på øyet, og bare et halvt minutt kastet jeg opp; av SMERTE. Det var som å få seg en på trynet av et godslokomotiv vil jeg tro, og jeg var fullstendig lammet. Jeg la meg ned, lukket øynene og prøvde å ikke fokkusere på smerten, men da følelsen av å smelte og renne utover bakken som vann var det som om noen skrek ordene: SYRE! ETSENDE! BOBLENDE! etc. i trynet mitt. Nok engang reiste jeg meg opp, denne gangen som en sjanglende sjømann før jeg spydde. Her kom de første visuelle effektene inn, hele bakken beveget seg i rytmer, som om noen scratchet en gammel LP. De visuelle mønsterene og måten bakken beveget seg på var karakteristisk, annerledes enn sopp for eksempel. Når jeg lukket øynene så jeg bare grener som strammet seg. Igjen spydde jeg, og etter oppkast nr 3 så verden ut som om den var malt i oljemaling. 20 minutter senere var smertene redusert, dog intense, men redusert nok til at jeg kunne føre en samtale med min venn. 20 minutter etterpå landet jeg. 4 dager senere er jeg nesten kvitt smertene i bihulene, merk _NESTEN_. Og halsen min er nesten fin igjen den også.

I første omgang lærte jeg ikke så mye om disse sakene, smertene var for intense til at jeg klarte å tenke på noe annet. Desuten trippet jeg hele tiden med følelsen av at jeg snart tok skikkelig av og brøt gjennom himmelen: som om jeg snart ville trippet sinnsykt hardt. Alt var en peak på en måte, men som en peak som ikke strakkte seg høyt nok.

Videre eksperimentering med disse frøene blir dokumenter under samme tråd, til helgen blir det vel røyking av finknuste frø som blir det neste. Desuten så har jeg bestillt rent Calsium Hydroxide som jeg skal prøve å blande inn i stede for bakepulveret, og muligens i litt mindre mengder (maks 1:3). Om ingenting funker og jeg finner dokumentasjon på at det er ufarlig, så konsumerer jeg en større mengde oralt sammen med en MAO hemmer.

Legger ved et bilde av det stakkers øye mitt. Har ingen ettereffekter som går på synet når det skal være sagt.
hørtes ikke ut som det var verdt og sniffe det for en så liten rus eller kort rus..
Prøvde disse frøene selv for ca et halvt år siden uten noe effekt. Men husker den intense smertten i nesa og spyinga godt igjen.

Spørsmål: Fikk du pusteproblemer? Blødning ut av nese og øyne? Fikk disse symptomene som var helt for jævlig.
Trådstarter
Nei, blødde ikke. De eneste pusteproblemene jeg hadde var gjennom nesa. Forøvrig var det svært ubehagelig å puste, føltes ut som halsen sto i brann. Halsnbrann gange 20.

Tja, om det ikke var verdt det eller ikke vet jeg ikke helt. Jeg ble en erfaring rikere, og er desto mer interessert i å å komme forbi det nivået jeg var på. Fikk denne følelsen som sagt, at jeg hadde langt igjen, det var egentlig ganske frustrerende.
Trådstarter
Vel, så var røykingen også unnagjort. 4 knuste frø med skal. Blandet med oregano og røyket på bong. Dette ga mildere visuelle effekter; bølgete mønstre etc. og en følelse av at fargene var av en annen dimensjon. De skinnte så klart på en måte. Men denne gang som forrige var det ingenting interesannt som foregikk i tankegangen, og i likhet med forrige gang var trippen også preget av denne følelsen av å ikke trippe hardt nok. Følelsen av å vippe mellom noe stort å noe ganske allminnelig. Ganske frustrerende.

Effektene kom omtrent like raskt, noe mer snikende innpå. Smertene var betydelig redusert, men noe irritert hals fulgte meg gjennom kvelden etter eksperimentet. Jeg vil si effektene var mildere, men dette kan like godt skyldes at den smertefulle delen ved det første eksperimentet var halve trippen så og si. De visuelle effektene var også mildere som sagt.

Vel, nå gjennstår det bare å få tak i en MAOI og prøve å innta frøene oralt. Håper at dette gir mer tilfredstillende effekt.
Derfor tørr jeg ikke å snorte mine frø, har endelig fått tak i ph papir, så nå er det rett til jernia og kjøpe extraterings kjemikalier. Trur fordaming av extract er den beste måten og inta yopo på. Har også sett en video på youtuber der en jente prøver en hjemmelaget stikkpille med yopo med suksess....
Trådstarter
Hva går denne prosessen ut på da?
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av jørgen_87
Derfor tørr jeg ikke å snorte mine frø, har endelig fått tak i ph papir, så nå er det rett til jernia og kjøpe extraterings kjemikalier. Trur fordaming av extract er den beste måten og inta yopo på. Har også sett en video på youtuber der en jente prøver en hjemmelaget stikkpille med yopo med suksess....
Vis hele sitatet...
Sikker på at det ikke er denne du mener?
Digital nomade
trippy's Avatar
Har testa det jeg også;D

Spydde sikkert hele kvelden, men fikk ikke noen visuelle effekter. Men jeg brukte et pulver som het Limestone tror jeg? Skal se om jeg kan finne ut hvor jeg kjøpte det. Er noen år siden nå.

edit; brukte noe som het "Edible Lime" som kan kjøpes fra [color=red]http://www.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.com/yopo[/color]
man kan også kjøpe snuffen derfra men det koster 40$ G så mye billigere og lage selv.

[color=red]
[edit]
Det er ikke lovlig å linke til sider hvor det selges narkotiske stoffer.
[/edit]
[/color]
Sist endret av spQ; 7. mai 2008 kl. 03:04.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av potrick
Vel, så var røykingen også unnagjort. 4 knuste frø med skal. Blandet med oregano og røyket på bong. Dette ga mildere visuelle effekter; bølgete mønstre etc. og en følelse av at fargene var av en annen dimensjon. De skinnte så klart på en måte. Men denne gang som forrige var det ingenting interesannt som foregikk i tankegangen, og i likhet med forrige gang var trippen også preget av denne følelsen av å ikke trippe hardt nok. Følelsen av å vippe mellom noe stort å noe ganske allminnelig. Ganske frustrerende.
Vis hele sitatet...
Slik du beskriver det visuelle, høres det litt ut som ett par 5-MeO-DMT opplevelser jeg har hatt.
Jeg kom meg aldri til 'ønsket sted'. Men opplevde tidvis at omgivelsene ble "skarpere" eller "klarere". Jeg kan ikke akkuratt huske at mønstre beveget seg. Mer at alt virket veldig klart og skrapt. Forskjellige objekter lyste opp i rommet på en underlig måte. Jeg vil nesten beskrive det som "drømme syn". Som en filmatisert drøm av noe slag. Utrolig vanskelig å forklare skikkelig. Jeg har også fått følelsen av at jeg ikke bryter/når skikkelig igjen om. Litt frustrende med tanke på tåleransen som bygger seg så alt for raskt opp. N,N har jeg ikke "tørt" å teste enda, fordi jeg ikke har skikkelig verktøy å røyke i fra. Bong er nok ingen alternativ, da jeg er redd for å waste.

Du får ha lykke til med eksperimentet.
Mulig jeg har misforstått, men what the hell: Dette virker jo som et skikkelig dritt-stoff? Det virker som om det smaker hestesæd, alle blir kvalme under stort sett hele rusen og ingen oppnår "noe særlig" effekt? Why bother?
Det er ikke ett stoff, men bønner fra en plante som inneholder en rekke forskjellige stoffer, deriblant flere forskjellige typer DMT som generelt sett er svært interessante.

Grunnen til å eksperimentere med disse bønnene er jo nettopp for å finne ut hva som er verdien i dem. Du vet det ikke før du har prøvd, og siden urbefolkningen i Sør-Amerika har benyttet seg av denne planten i såpass lang tid så bør det jo være noe å hente i det.

Det er imidlertid ikke alltid så lett å få til oppskriften riktig første gangen, så man må regne med å feile litt før man får det til.
Sist endret av mentalmelt; 7. mai 2008 kl. 19:23.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Vel, som tidligere nevnt så er ikke 5-HO-DMT oralt aktivt. Stoffet brytes ned av mono-amine oksidaser; MAO-stoffer. Nå er det en kjent sak at det finnes andre stoffer igjen, som midlertidig slår ut MAO-stoffene, og tilatter det aktuelle stoffet å flyte fritt i blodet vårt og til hjernen en liten stund, slik at en effekt kan oppnås allikevel. Dette er MAOI-stoffer, eller MAO-hemmende stoffer. Et eksempel på en naturlig og potent kilde med dette er Peganum Harmala frø (populært kallt Syrian Rue). Dette var det jeg brukkte i mitt eksperiment.

00.00: Inntok Syrian Rue frøene, omlag 1 gram. For en uhyrlig jævlig smak, mildt sagt. Som å tygge råe kaffe bønner som er halveis fordervet. Usj!!

00.10: Inntar 4 gram A. Colubrina frø. Kan ikke akkurat kalle dette apetittelig heller, men betraktelig mye bedre smak på disse en på Syrian Rue frøene!

00.20: Omtrent her merker jeg effekter. Jeg blir tung i hele kroppen, og aldri så lite kvalm og uvel. Jeg prøver å spy en gang, men ingenting kommer opp. Jeg merker en aldri så liten følelse av panikk angst, men det roer seg fort. Jeg merker veldig visuelle effekter nå. Verden ser utrolig diffus ut, som et tynnt lag med tåke har lagt seg over det hele, og sammtidig bølger bakken. Det blir vanskelig å gå, og jeg føler meg nesten forgiftet. Dog ingen "trippa" tanker, bare ulmende bekymringer. Alt fallt tilbake på at jeg var forsøksperson for meg selv.

00.30: Alt er fortsatt veldig vakkert, kvalmen forsvinner en liten stund.

00.45: Alt blir normalt igjen, men kvalmen kommer tilbake. Jeg blir hentet av dama til en kompis i bil, og blir kjørt til henne. Resten av kvelden skulle jeg være forfulgt av den underligste følelsen i mitt liv: "Apatisk dødsangst" som jeg etterhvert navnga den..

Apatisk dødsangst ja. Jeg visste jeg ville dø, jeg visste at jeg skulle forsvinne, jeg visste at alt var over, jeg var redd, jeg var på gråten, men jeg klarte ikke å bry meg. Jeg var bare slapp (vet det kan hvirke motstridene, men for meg var det mer som om jeg var i en følelsesladet situasjon, men forholdt meg til denne på ne likegydlig måte). Apati var giften, og giften hadde jeg selv stått for. Alt var trist, samtidig som at alt ikke var av noe verdi, hverken i negativ eller posetiv grad for mitt vedkommende på daværende tidspunkt. Jeg var trøtt og lei, og klar til å legge meg ned å dø. Jeg har alltid vært redd for å dø, og nå som jeg ikke var det, var jeg overbevist om at nå skjedde det. Sånn blir man når man dør, man forbereder seg, innfinner seg med sin sjebne etc. Jeg slo av noen vitser i hytt og pine for å flytte fokuset bort fra meg, jeg var jo overbevist om at de også skjønnte at enden var nær for meg. Det skal også nevnes at jeg var helt slått ut, alle bevegelser var et ork.

Ingen koselig kveld med andre ord! Og oppå det hele sitter min bestevenn isolert i et hjørne alkohol påvirket og sympatisk ovenfor meg. Veldig dramatisk ja. Og dama hans sitter ved siden av meg i senga (okkuperte nærmeste seng for å ligge der og dø nemlig. tror ikke de andre skjønnte det heldigvis) og snakker om at hun blir trippa av å være i nærheten av meg, for å så konkuldere med at jeg gir henne angst... Et utsagn jeg ikke klarte å forholde meg til, før noen minutter seinere hvor jeg tenkte at det var "faen meg hun som ga meg angst når vi røyka sammen". For et koselig tema eller hva? Angst for faen!

Først når jeg legger meg i sengen hjemme, etter fire runder på dassen med diaré (endelig kom det noe hvertfall, tidligere hadde jeg vært preget av forstoppelse, og heller ei fikk jeg til å spy, til tross for den intense kvalmen) så slår det meg: jeg må hvirkelig gjøre noe med livet mitt! Var som om jeg stod opp fra de døde! Neste dag hadde jeg også driti litt på meg, men heldigvis ikke gjennom stilongsen... Litt hodepine hadde jeg også, jeg regnet meg at jeg kanskje var litt dehydrert av diaréen.

Var eksperimentet vellykket? Veeeel. Dette er den rareste "trippen" jeg har hatt, det skal jeg hvertfall skrive under på. Vanskelig å si hvor den sluttet. I ettertid hvirker det hele nesten mer delirisk. Hvor jeg var fanget i en overdramatisert og delirisk verden, men det var kanskje ikke så rart grunnet mine fysiske plager.

Jeg tror ikke at MAOI og Colubrina frø bør kombineres... Jeg skal hvertfall ikke satse på å gjennta dette ekspermintet. Jeg har fått nok av Cebli og Colubrina for en stund, så jeg kaster ballen videre til de som føler en sterkere trang enn meg til å utforske dette mysteriet...

Peace and love <3
Meget meget interessant Potrick, fastet du før inntak av Syrian Rue? Om ikke, så kan gjerne deler av de negative symptomene kanskje komme av mat du har spist osv. som ikke kombinerer bra med MAO-hemmere?
Trådstarter
Jeg fastet ikke, men spiste etter "MAOI-dietten".

Men er jo mange typer bønner (fks. Soya) som det står at det er uheldig å kombinere med MAO-hemmere, så det kan jo likegjerne være at Colubrina bønnene ikke er noe bedre alternativ...

Vel, jeg ga det ett forsøk, og jeg er ikke død, så feilet kan jeg vel ikke si jeg har
Fin rapport. Har selv fått litt interesse for disse sør-amerikanske snuffene, men virker som mye slit for lite glede.

Ifølge TIKHAL inneholder Anadenanthera colubrina var. Cebil kun Bufotenin og ingen andre alkaloider. Wikipedia forteller oss derimot at DMT også er å finne, men 5-MeO-DMT ser ikke ut til å være en del av denne snuffen.

Sitat av http://www.erowid.org/library/books_online/tihkal/tihkal19.shtml
A second report carries, at least for me, much more impact. A study of the use of the seeds of a South American legume, Anadenanthera colubrina var. Cebil by the Argentine Shamans in Chaco Central, shows then to be dramatically psychedelic. And yet, extremely sophisticated spectroscopic analysis has shown them to contain bufotenine and only bufotenine as their alkaloid component.

At the bottom line, I do not really know of bufotenine is a psychedelic drug. Maybe yes and maybe no.
Vis hele sitatet...
Sitat av http://en.wikipedia.org/wiki/Anadenanthera_colubrina

Chemical compounds contained in A. colubrina include:
Bufotenin, Beans
Bufotenin oxide, Beans
N,N-Dimethyltryptamine, Beans, pods
N,N-Dimethyltryptamine oxide, Beans
Vis hele sitatet...
Sitat av jørgen_87
Derfor tørr jeg ikke å snorte mine frø, har endelig fått tak i ph papir, så nå er det rett til jernia og kjøpe extraterings kjemikalier. Trur fordaming av extract er den beste måten og inta yopo på. Har også sett en video på youtuber der en jente prøver en hjemmelaget stikkpille med yopo med suksess....
Vis hele sitatet...
Yopo (A. Peregrina) og A. Colubrina er ikke det samme. Yopo inneholder en langt større mengde aktive kjemikalier.
Sitat av http://en.wikipedia.org/wiki/Yopo
Chemical compounds

Chemical compounds contained in A. peregrina include:
1,2,3,4-Tetrahydro-6-methoxy-2,9-dimethyl-beta-carboline, Plant
1,2,3,4-Tetrahydro-6-methoxy-2-methyl-beta-carboline, Plant
5-Methoxy-N,N-dimethyltryptamine, Bark
5-Methoxy-N-methyltryptamine, Bark
Bufotenin, Plant, beans
Bufotenin N-oxide, Fruit, beans
Catechol, Plant
Homoorientine, Leaf
Leucoanthocyanin, Plant
Leucopelargonidol, Plan
N,N-Dimethyltryptamine, Fruit, beans, pods, bark
N,N-Dimethyltryptamine-oxide, Fruit
N-Methyltryptamine, Bark
Orientin, Leaf
Saponarentin, Leaf
Viterine, Leaf

The bark and leaves contain tannin and the beans contain saponin
Vis hele sitatet...
Sist endret av Slaktern; 27. mai 2008 kl. 16:44.
Trådstarter
Nei, det er utvilsomt interessant. Derfor jeg i utganspunktet fikk tak i dette, og eksperimenterte med dette deretter

Vet ikke om jeg tørr å teste noen andre snuff i første omgangen, men hvis jeg kommer over et som ikke gjør så inni helvetes vondt og innta, så skal det jo selvfølgelig revurderes!