Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 398
Har fått et rart problem med min Dell XPS M1710 Laptop.

Det som skjer er at etter Windows starter opp, skruer skjermen seg av. Først trodde jeg at maskinen hang seg, men alle lyder er som de skal.

Jeg prøvde å plugge inn en annen skjerm, og da fikk jeg plutselig bilde opp på både laptopen og den andre skjermen. Det viste seg at skjerminnstillingene stod på clone view. Tenkte så som så at det bare var å forandre det til single view igjen og at alt skulle fungere som normalt. Restarta, og alt fungerte som det skulle. Men den andre skjermen stod ennå plugget inn (selv om den ikke ble brukt). Endelig fungerte PC-en igjen tenkte jeg og tok den med til en kamerat.

Da jeg startet den opp der skjedde akkurat det samme som før. Svart skjerm, men lyder ble spillt av. Restarta et par ganger, men alt var likt. Prøvde å plugge inn en skjerm som han hadde stående, og da fikk jeg bilde igjen på laptopen. Dro ut skjermkabelen og bildet var der fremdeles og laptopen funka bra. Men med en gang jeg setter PC-en i standby, eller restarter, får jeg svart skjerm med mindre en annen skjerm står i under oppstarten. MEd andre ord må jeg ha en ekstern skjerm tilgjengelig for å kunne bruke laptopen.. Ganske frustrerende og upraktisk vil jeg si. Alle skjerminnstillinger ser ut som de skal, så jeg skjønner ikke bæret.

Har prøvd å laste ned nye skjermdrivere, skrudd av alle mulige oppstartsprosesser, testa forskjellige oppløsninger osv. Men samme hva jeg gjør er problemet der fremdeles. Har nettop formatert og har egentlig lite lyst å gjøre det igjen.

Er det noen som har peiling på hva som er galt?
Prøv FN + noe som skjer ut som en skjermtast.
mann's Avatar
Trådstarter
Hahaha, det var så enkelt ja. Det hadde jeg aldri trodd.

FN + CRT/LCD fiksa biffen.

Takk