Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3067
Leste i Natur å vitenskap magasinet i dag at Franske forskere har nettopp oppdaget at spyttet vårt har i seg ett stoff som er hele 6 ganger mer smertestillende enn morfin.
Stoffet øker effekten av kroppens egne smertestillende stoffer, de såkalte endorfinene som virker som opium i organismen.
Derfor har stoffet fått navnet opiorfin.

Noen som har hørt om dette? Å vet om det er mulig å ruse seg på spytt ved kanskje å ektrahere eller dehydrere det eller noe? Noen mulighet til å få seg en rus her?
Hehe.. vi svelger jo vårt eget spytt hele dagen. Har aldri fått noen rus av det. Det stoffet finnes nok bare i veleedig små mengder, er mye lettere å dyrke opium valmuer
DMT finnes også i kroppen, uten at alle er på tripp hele tiden..
Kroppen er full av forskjellige psykoaktive stoffer, både dempere og stimulanter. Det er nettopp derfor de fleste rusmidler har rusgivende effekter, fordi de etterligner substanser som allerede finnes i oss.

Cannabinoider, opioider og tryptaminer er bare noen få eksempler på stoffklasser som produseres endeogent i menneskekroppen. De er en del av vår naturlige biokjemiske balanse, og de fungerer ikke normalt som rusmidler, men som nevrotransmittere, hormoner, smertestillende osv..

Du kan imidlertid oppnå en slags rus på noen av dem hvis du utsetter kroppen din for stress eller annen stimulans, men virkningene vil fortsatt ikke ligne så mye på ruseffektene som produseres av potente, eksogene, psykoaktive stoffer..
Sist endret av mentalmelt; 16. november 2007 kl. 20:47.
I tillegg til det mentalmelt sier over her, så som han sier kan du utløse disse stoffene ved en spesiell aktivitet. F.eks gå uten søvn noen døgn kan forårsake vrangsforestillinger osv, og for ikke å snakke om et adrenalin kick man oppnår gjennom spente situasjoner. Men tviler dog sterkt på at man på noen måte kan oppnå rus gjennom spytt, enten ved ekstrahering eller lignende. Det er ikke noe godt alternativ å utsette kroppen for slike aktiviteter, da disse sinnstemningene utløses fordi det rett og slett er noe galt i kroppen, i de fleste slike tilfeller. Det er vel kroppens måte å si ifra om at noe ikke er som det skal, og jeg vil derfor ikke anbefale noen å påføre seg selv slike ting. Utenom et godt adrenalin rush =)
Sist endret av Sky; 16. november 2007 kl. 23:05.
adrenalin kick er kult det. får altid det jeg når jeg og noen venner bryter loven.
Bare tenk deg når du har spist en haug med mat, alt spyttet du svelger ned med maten!
Blir sinnsykt trøtt og slapp når jeg har spist mye...
Sitat av munk1
Bare tenk deg når du har spist en haug med mat, alt spyttet du svelger ned med maten!
Blir sinnsykt trøtt og slapp når jeg har spist mye...
Vis hele sitatet...
Yeah, right.
Sitat av munk1
Bare tenk deg når du har spist en haug med mat, alt spyttet du svelger ned med maten!
Blir sinnsykt trøtt og slapp når jeg har spist mye...
Vis hele sitatet...
Fordi kroppen bruker energi i å bryte ned maten i magen. Man spiser gjærne når man er sulten og kroppen ikke er helt på top med energi også.

tror jeg da. virker logisk
Sitat av munk1
Bare tenk deg når du har spist en haug med mat, alt spyttet du svelger ned med maten!
Blir sinnsykt trøtt og slapp når jeg har spist mye...
Vis hele sitatet...
Hva med alt spyttet du svelger konstant? Produseres jo hele tida, selv om du ikke merker at du svelger det.