Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 2759
Ok div kompiser av meg har kommet med div påstander som jeg tenkte dere kunne få gleden av å bekrete/avkrefte.

- En Pc kjører best i minus grader.

- En tone kalt "den brune tonen" kan få deg til å gjøre i buksa.

- Du blir høy av å sniffe brent skolevisklær (!?)

- På xtc kan du røyke så mye hasj du vil uten å bli grønn.

- En kinesisk mann løftet 700kg i benkpress.

- Alle tastatur med garanti på under 3 år suger.

- Det finnest albino elger.

- Det er LSD i den originale Absinth.

- Du blir steril hvis du ofte røyker litt av/helt ned til filteret på sigaretter.

- Det var små glassbiter i snusen før.

- Det finnest albino elger. ja
- Det var små glassbiter i snusen før. ja

Resten vet jeg ikke, men hørt noe om den nest siste jeg og..
ja, det finnes albinoelger (de har i det siste sett nr 2 i norge)
ja, det var glassbiter i snusen før.

edit: litt sen
Sist endret av Leif Motorvei; 30. oktober 2007 kl. 16:41.
Sitat av Ung.no - Myter om snus
"snus inneholder små glassbiter.."
Feil: I snus finnes det små saltkrystaller, disse ligner på glassbiter. Saltkrystallene risper ikke opp slimhinnen, men irriterer den. Saltet gjør også at blodtrykket øker. Du har sikkert hørt at for mye salt ikke er bra for kroppen.
Vis hele sitatet...
Albino Elg
Sist endret av wkL; 30. oktober 2007 kl. 16:41.
Kan bekrefte/avkrefte noen tror jeg:

- En tone kalt "den brune tonen" kan få deg til å gjøre i buksa:
- Dette ble avkrefta på Mythbusters, veit ikke hvorvidt dette stemmer, men funka ikke der=P

- Det var små glassbiter i snusen før.
- Nei det var ikke glassbiter, men var saltkrystaller vis jeg ikke tar feil.

- Du blir steril hvis du ofte røyker litt av/helt ned til filteret på sigaretter.
- Har hørt noe om det, men funka dårlig på meg:P


Edit: Saltkrystaller, er det ikke det som åpner porene elns som nikotinen kan komme inn gjennom? eller er det helt feil?
Sist endret av Kugie; 30. oktober 2007 kl. 16:44.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Knowledge
Ok div kompiser av meg har kommet med div påstander som jeg tenkte dere kunne få gleden av å bekrete/avkrefte.

- En tone kalt "den brune tonen" kan få deg til å gjøre i buksa.

- En kinesisk mann løftet 700kg i benkpress.

- Alle tastatur med garanti på under 3 år suger.
Vis hele sitatet...
-Nei. De tester det jo på mythbusters i tillegg (ikke at jeg sier at de gjør alt helt perfekt).
-Nei. 700kg i benken nekter jeg å tro. Det skal jeg ha bevis for isåfall
-Mitt tastatur har garanti på 2 år og er det beste jeg har hatt noengang.
Ok div kompiser av meg har kommet med div påstander som jeg tenkte dere kunne få gleden av å bekrete/avkrefte.

- En Pc kjører best i minus grader.

Dette stemmer forsåvidt, den kjører best når den er nok avkjølt ihvertfall

- En tone kalt "den brune tonen" kan få deg til å gjøre i buksa.

Dette testet de på mythbuster, de dreit ikke i buksa, MEN de blir svært dårlig.

- Du blir høy av å sniffe brent skolevisklær (!?)

Har ingen aning, men skjønner ikke hvordan dette skal gå ann.

- På xtc kan du røyke så mye hasj du vil uten å bli grønn.

Kan ikke utåle meg om dette heller

- En kinesisk mann løftet 700kg i benkpress.

Tviler, verdens sterkeste mann atm løfter 400kg i benk så...

- Alle tastatur med garanti på under 3 år suger.

No idea

- Det finnest albino elger.

Dette har jeg også hørt, og har vært omtalt i media at de har funnet, så de finnes tror jeg ihvertfall.

- Det er LSD i den originale Absinth.

Nei, det er en blanding mellom malurt og noe annet stuff.

- Du blir steril hvis du ofte røyker litt av/helt ned til filteret på sigaretter.

Har hørt det også.

- Det var små glassbiter i snusen før.

Det var det, men de sluttet med det rundt 1950-tallet pga helseskader.

Sitat av Knowledge
- En Pc kjører best i minus grader.
Vis hele sitatet...
AFAIK så øker konduktiviteten i høyere temperaturer, altså den opererer raskere, men levetiden til komponentene halveres for hver gang temperaturen økes med 10 celcius.
Pretty Princess
Freaken's Avatar
De fleste er "urban legends", og bare tull. De fleste kan googles tipper jeg.
- Du blir steril hvis du ofte røyker litt av/helt ned til filteret på sigaretter.

har hørt at man blir steril i 7 timer og jeg..men veit om en som prøvde og røyke halve filtret skjedde ikke noe.
Sitat av cannabis-manndi
- Du blir steril hvis du ofte røyker litt av/helt ned til filteret på sigaretter.

har hørt at man blir steril i 7 timer og jeg..men veit om en som prøvde og røyke halve filtret skjedde ikke noe.
Vis hele sitatet...
Tør jeg spørre om hvordan dere kunne bekrefta at han ikke var steril etter han hadde røkt halve filteret?
dama hans sa det..
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Tviler på at dama hans kan sjekke om han er steril, med mindre hun er en lege ;p

http://no.wikipedia.org/wiki/Sterilitet
One of the good guys
2rs1's Avatar
- En Pc kjører best i minus grader.
Dette stammer nok fra videoen hvor tomshardware overklokker datan og kjøler ned med flytende nitrogen osv.
http://www.youtube.com/watch?v=yyK3WlWTi10

- Alle tastatur med garanti på under 3 år suger.
bullshit.

- Det finnest albino elger.
Albin lever
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=133332
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/05/25/501724.html
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.1133632
http://www.nrk.no/magasin/natur/1.3512075

- Det var små glassbiter i snusen før.
http://www.swedishmatch.com/Swe/NoenMyterOmSnus.asp
Sitat av cannabis-manndi
dama hans sa det..
Vis hele sitatet...
Sitat av Grimmy
Tviler på at dama hans kan sjekke om han er steril, med mindre hun er en lege ;p

http://no.wikipedia.org/wiki/Sterilitet
Vis hele sitatet...
Det kan være jeg tar veldig feil nå, men om man leser mellom linjene tipper jeg at dama nå er gravid og ergo er typen ikke steril
Tror det meste er urban legends. Om noen vil bekrefte, source please

Angående at en pc kjører best i minusgrader: Da skal du klare å forhindre kondens, noe som ikke er så lett med vanlig utstyr. Det er ikke bare å putte den i en fryser liksom.
- En tone kalt "den brune tonen" kan få deg til å gjøre i buksa.

er en veldig mørk tone (bass) man driter ikke men man spyr som faen, hehe... det kan jeg fortelle fra egen erfaring^^ 2 ganger har det skjedd:P
Sitat av duxo
Det kan være jeg tar veldig feil nå, men om man leser mellom linjene tipper jeg at dama nå er gravid og ergo er typen ikke steril
Vis hele sitatet...
tja... ikke sikkert det er hans unge fordeom
- En Pc kjører best i minus grader.

Se svar over. Bedre kjøling jo bedre. Men minusgrader må isåfall være slik som det gjøres i Toms Hardware. (Nitrogen)

- En tone kalt "den brune tonen" kan få deg til å gjøre i buksa.

Neup, ble busted i Mythbusters.

- Du blir høy av å sniffe brent skolevisklær (!?)

Har jeg ingen tro for. Det vil antageligvis bare lukte noe helt forjævlig.

- På xtc kan du røyke så mye hasj du vil uten å bli grønn.

Dunno

- En kinesisk mann løftet 700kg i benkpress.

Verdensrekord: "Benedikt Magnusson - 2005, March 26th, Gym Lift - 410kg/903lb Deadlift @ SHW - 21 years old"

- Alle tastatur med garanti på under 3 år suger.

Eh? Total BS. Garanti har ingenting å si i det tilfellet som regel.

- Det finnest albino elger.

Jepp det finnes. Sett flere bilder i lokalavisa der en fyr tok bilde av en "hvit" elg.

- Det er LSD i den originale Absinth.

Dunno.

- Du blir steril hvis du ofte røyker litt av/helt ned til filteret på sigaretter.

Må være en myte. Har isåfall ikke hørt tilfeller om dette.

- Det var små glassbiter i snusen før.

Nei det er også en myte. "Glassbitene" var egentlig saltkrystaller som så ut som glass.
Sist endret av margido; 30. oktober 2007 kl. 20:38.
Den "brune tonen" er jo i en episode av south park da Tviler på at den får deg til å drite helt spontant, men finnes jo toner som gjør deg veldig uvel...
Sitat av Knowledge
- Det er LSD i den originale Absinth.
Vis hele sitatet...
LSD was first synthesized on November 16, 1938
Vis hele sitatet...
Den "originale Absinthen" er nok en del eldre enn det
Myth busted!
en unge med downs
comRade's Avatar
HAHEA, der har vi et par fine - ja.
Sitat av Grantax
AFAIK så øker konduktiviteten i høyere temperaturer, altså den opererer raskere, men levetiden til komponentene halveres for hver gang temperaturen økes med 10 celcius.
Vis hele sitatet...
Økt ledeevne tilsvarer ikke høyere klokkefrekvens, kretsene opererer fortsatt ved så godt som faste frekvenser. Store temperatursvingninger stresser elektronikken, så det er viktig å både kjøle den og å holde den ved jevn temperatur. Dvs det er bedre for komponentene å være kjølt, men det gjør ikke PC-en bedre..
Det er malurt i den orginale absinth. (Absinth etikett)
Det finnes albino elger. (Vg - Dagbladet)
Det er forsket på lydfrekvenser, og LYS faktisk. Som kan få deg til å få magesmerter, og/eller en trang til å gjøre fra deg. (illustrert vitenskap)
Sist endret av Mcmak; 31. oktober 2007 kl. 00:17.
Hva om folk kommer med kilder fra nå av, så slipper vi at det blir en drakamp mellom de som har hørt A fra bestemor på Toten og B fra oldemor på Sotra?
Sitat av nitrous
Økt ledeevne tilsvarer ikke høyere klokkefrekvens, kretsene opererer fortsatt ved så godt som faste frekvenser. Store temperatursvingninger stresser elektronikken, så det er viktig å både kjøle den og å holde den ved jevn temperatur. Dvs det er bedre for komponentene å være kjølt, men det gjør ikke PC-en bedre..
Vis hele sitatet...
Økt konduktivitet vil vel gjøre at den arbeider raskere, sa ikke hvor mye.
Hva han mente med 'best' er jeg heller ikke sikker på...
Sitat av Knowledge
Ok div kompiser av meg har kommet med div påstander som jeg tenkte dere kunne få gleden av å bekrete/avkrefte.

- En Pc kjører best i minus grader.

- En tone kalt "den brune tonen" kan få deg til å gjøre i buksa.

- Du blir høy av å sniffe brent skolevisklær (!?)

- På xtc kan du røyke så mye hasj du vil uten å bli grønn.

- En kinesisk mann løftet 700kg i benkpress.

- Alle tastatur med garanti på under 3 år suger.

- Det finnest albino elger.

- Det er LSD i den originale Absinth.

- Du blir steril hvis du ofte røyker litt av/helt ned til filteret på sigaretter.

- Det var små glassbiter i snusen før.

Vis hele sitatet...
Is there glass in Swedish Snus by GothiaTek®?
Swedish Snus does not contain glass and never has. The myth of glass in Snus is very old and how it arose is a pure guesswork. In older days it could happen that salt crystallised when Snus dried out. Salt crystals could very well be mistaken for glass.

Det står på den offisiele hjemmesiden til gothiatek, dvs produsenten til general.

Tja, så lenge det ikke blir kondens så funnker en pc bra i minusgrader, harddisken/ene derimot funker ikke så bra i minusgrader.

- Det finnest albino elger.
Jepp, var artikkel om det i vg elns.

- Du blir steril hvis du ofte røyker litt av/helt ned til filteret på sigaretter.
Steril av å røyke papir? hvilkne virkestoffer er det? Hvorfor må man kutte sædlederne da? og ikke bare røyke en spesialagd sigarett?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Grantax
Økt konduktivitet vil vel gjøre at den arbeider raskere, sa ikke hvor mye.
Hva han mente med 'best' er jeg heller ikke sikker på...
Vis hele sitatet...
Nope, men det fører til monumentalt større tap i transistorovergangane, fordi straumane aukar, meir varmeutvikling, som igjen fører til at en i praksis må skru ned klokkefrekvensen. Halvledere er i utgangspunktet relativt lite kresne på arbeidstemperatur til digitale oppgaver, og problemet er stortsett å få ned varmen.
- En Pc kjører best i minus grader.

Neppe. teoretisk går jo strømmen da en anelse tregere gjennom maskinen og den går teoretisk et ørlite mikroskopisk hakk saktere enn om den kjører på 70 grader. Men den er sikkert lettere å kjøle / ikke overopphete.

- En tone kalt "den brune tonen" kan få deg til å gjøre i buksa.

Nope.. se mer på mythbusters.

- Du blir høy av å sniffe brent skolevisklær (!?)

altså.. Viskelær blir laget av masse forskjellige rart. Så det er sikkert noe i enkelte viskelær som ved "brenning" lager en ikke helt trygg form for avgass og hvis man sitter og puster inn dette når man "pyrrer" på viskelæret så har man en teoretisk sjangse for at man kjenner det suser litt eller bare rett og slett får hodepine. Men det gjelder vel også hvis man gjør det samme med mobiltelefonen :-P

- På xtc kan du røyke så mye hasj du vil uten å bli grønn.

Nei. (og sjangsen for å bli hjemme når de andre blir hentet med taxien på vei til byen er også stor hvis man blander sånn.)

- En kinesisk mann løftet 700kg i benkpress.

Nei.

- Alle tastatur med garanti på under 3 år suger.

Neppe.. men man kan jo håpe hvis man er 14 årig gutt og kåt...

- Det finnest albino elger.

Det finnes eskempler på albino eksemplarer i alle arter, men som regel dør disse ganske kjapt pga at de skiller seg uhensiktsmessig ut ifra hvordan de "burde se ut".

- Det er LSD i den originale Absinth.

Nei. http://www.absinthe.se/

- Du blir steril hvis du ofte røyker litt av/helt ned til filteret på sigaretter.

Det er mye mulig! Men det er ikke pga. filteret.

- Det var små glassbiter i snusen før.

Nei! Dette er en myte. Sist avkreftet av FHM ifjor i forbindelse med en snus test de hadde.
Sitat av Techd
Nope.. se mer på mythbusters.
Vis hele sitatet...
Det var da svært så stor lit folk setter til Myth Busters. Kanskje dere bruker Se og Hør som kilde også? Det er da utdannede journalister som arbeider der såvel som i Myth Busters.

Edit: det er muligens akkurat dette som gjør en myte til en myte; folk gidder ikke å sjekke kildene, men velger delvis å tro på eller ikke å tro på det journalister sier.
Sist endret av lefsegokk; 31. oktober 2007 kl. 10:15.
Sitat av -=Insane
er en veldig mørk tone (bass) man driter ikke men man spyr som faen, hehe... det kan jeg fortelle fra egen erfaring^^ 2 ganger har det skjedd:P
Vis hele sitatet...
Dette kan heller være en reaksjon på høyt lydtrykk, vært med flere ganger der vi har montert noe skikkelig stereo og testa i bil og fått veldig dårlig følelse i hele kroppen, alt fra gåsehud på hue, pustevansker og at tårene renner helt uten videre.. Og da var det ikke i nærheten av 6hz ettersom at kasser som bygges for å klare helt ned til 6hz respons fort ikke blir noe bra på resten av skalaen
- På xtc kan du røyke så mye hasj du vil uten å bli grønn.
Vis hele sitatet...
Hvis det var en dårlig xtc med mye speed i så, men ikke akkurat så mye man vil men mye.
Sitat av lefsegokk
Det var da svært så stor lit folk setter til Myth Busters. Kanskje dere bruker Se og Hør som kilde også? Det er da utdannede journalister som arbeider der såvel som i Myth Busters.

Edit: det er muligens akkurat dette som gjør en myte til en myte; folk gidder ikke å sjekke kildene, men velger delvis å tro på eller ikke å tro på det journalister sier.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle vi ikke sette like stor lit til at mythbusters gutta (som generellt sett hadde fått mye flere seere hvis de hadde klart å drite på seg av lyd) tester ut ting som til at en eller annen obskur webside sier det? Hva må til for at du skal føle at det er bra nok bevist?

som en liten "side note": En bekjent av meg var kirkeorgelbygger, og han fortalte meg at når man tunet de største rørene (dypeste tonene) så måtte man være forsiktig med å holde på for lenge i nærheten av selve røret. Det hendte visstnok ofte at han måtte halveise henge over disse rørene og teste toner og fikse ting. Og hvis man var i kontakt med det for lenge så følte man seg sterkt uvel og invollene følte seg "voltdatt".
Man får kjøpt kompressoravkjølte pcer som holder 20-. Det er meget dyrt though
Myth Busters hadde kanskje fått flere seere av å drite på seg, men jeg poengterer ikke at akkurat den myten var feilaktig busted. Myten sier vel ikke akkurat at man skal drite på seg, men heller at fryktelig høye lavfrekvente toner over tid kan gjøre avføringssystemet dårligere. Dette fordi tarmsystemet arbeider på et veldig lavfrekvent nivå, og ting går veldig sakte der.

Uansett, det som må til for å bevise noe er ikke bare å teste det en gang. Forskere som vil finne ut hva som stopper en kreftsvulst sier ikke eureka hvis de suksessfullt har testet noe EN gang.

Jeg mener at det er talentløst av de som svarer i denne posten med et utsagn de har lest på nettet eller lignende en eller annen gang. Man må utforske alle vinkler og sider ved en sak før man kan være sikker.
Sitat av lefsegokk
Myth Busters hadde kanskje fått flere seere av å drite på seg, men jeg poengterer ikke at akkurat den myten var feilaktig busted. Myten sier vel ikke akkurat at man skal drite på seg, men heller at fryktelig høye lavfrekvente toner over tid kan gjøre avføringssystemet dårligere. Dette fordi tarmsystemet arbeider på et veldig lavfrekvent nivå, og ting går veldig sakte der.

Uansett, det som må til for å bevise noe er ikke bare å teste det en gang. Forskere som vil finne ut hva som stopper en kreftsvulst sier ikke eureka hvis de suksessfullt har testet noe EN gang.

Jeg mener at det er talentløst av de som svarer i denne posten med et utsagn de har lest på nettet eller lignende en eller annen gang. Man må utforske alle vinkler og sider ved en sak før man kan være sikker.
Vis hele sitatet...
Myten med "den brune tonen" er jo akkurat det.. at hvis man blir utsatt for en spesiell lavfrekvent tone så slipper musklene i tarmsysmet og man "tømmer seg" (eller "gjør i buksa" som trådstarter spurte om).

Når det gjelder utforske alle vinkler av en sak før man er sikker.. Det kommer jo ann på saken. F.eks. VET jeg at det er en dårlig ide å bruke methamfetamin.. og det helt uten å ha prøvd det (ihvertfall ikke som jeg vet om..).

Ikke minst hadde dette blitt et ufattelig kjedelig forum om alle skulle underbygge sine påstander og innlegg med vitenskapelig veldokumenterte linker. Dog.. etter din påstand klarer jeg faktisk ikke helt se noe som i det hele tatt er veldokumentert nok, bortsett fra matematiske bevis (forutsatt at man da godtar at 2 + 2 = 4).
får man kjøpt absinthe i norge?
Sitat av RosaKarpe
- Det var små glassbiter i snusen før. ja
Vis hele sitatet...
Bullshit.

"Noen myter om snus


"Snus inneholder glass!"
Snus inneholder ikke glass, og har heller aldri gjort det. Myten om glass i snus er gammel og det er ukjent hvordan den har oppstått. Før kunne det forekomme at saltkrystaller utkrystalliserte seg i snusen, noe som muligens kunne se ut som glass."

http://www.swedishmatch.com/Swe/NoenMyterOmSnus.asp

Mulig at de gamle papp-snusboksene som var belagt med voks på innsiden også har holdt liv i denne seiglivede myten.
- På xtc kan du røyke så mye hasj du vil uten å bli grønn.

du kan røyke masse meir hvis du har tatt xtc
Er den brune tone den sinnssyke vonde lyden som hunder og andre dyr hører spesielt godt?
Sitat av hyys
får man kjøpt absinthe i norge?
Vis hele sitatet...
Vinmonopolet.no

Mulig det ja

I gamledager ble det brukt thujone i absinten, det var denne som skapte hallusinasjoner. Og mange kunstnere drakk dette brennevinet fordi det skapte slik en kreativitet. Vel å merke seg, så er det per dags dato ikke lovlig med noe høyere thujoneinnhold enn 0,1%.

Spør du meg, så smaker det ikke noe særlig. Men så hadde jeg en tendens til å drikke rein 60% absint forrige gang jeg hadde en flaske, hehe
- En Pc kjører best i minus grader.

Det spørs. Elektroner kan ikke bevege seg ved det absolute nullpunkt
Sist endret av brunost; 7. november 2007 kl. 00:48.
Du blir iallefall ikke normal av å sniffe viskelær.. Du vil vel få samme "rus" som man får av lightergass o.l vil jeg tro (omtalt på forumet en rekke ganger)

De aller fleste tastatur har 2 års garanti. Iallefall her til lands.. mange av de suger IKKE.

Har ikke røyka hasj på xtc-rus selv, men har aldri sett noen som har blitt grønne uansett

Albinoelg ja, vi har jo den som ble rikskjendis for kort tid tilbake friskt i minnet

pc kjører best når den ikke er for varm noen minusgrader vil nok ikke skade
Sist endret av mr_burn; 7. november 2007 kl. 00:52.