Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1380
Jeg har tenkt til å kjøpe meg en ny skjerm 19" CRT
og da lurer jeg på om dere har noen anbefallinger?

jeg vil helst holde meg under 5000kr
Og skjermoverflaten skal være flat
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Vet ikke, men skal du ha en helt "ok" 19" til en billig penge bør du sjekke ut http://komplett.no/k/ki.asp?action=i...tID=23&GrpID=6
Better than thou.
Teh oltimate sm00th. 5800 men verdt det. Totalt verdt det.
< 0 >
reallife's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Carlo
Teh oltimate sm00th. 5800 men verdt det. Totalt verdt det.
Vis hele sitatet...
Jeg har tenkt på den, og siden den jeg hadde tenkt til å kjøpe ikke lenger fantes så er denne første valg selvom den er litt dyrere enn den andre var.
får jo faktisk orntli' gode 19" til 16-1700,-
5800 er mye schpenn :>
One of the good guys
2rs1's Avatar
Tror det var her dem hadde skjermer veldig billige
Opprinnelig postet av magstr
Vet ikke, men skal du ha en helt "ok" 19" til en billig penge bør du sjekke ut http://komplett.no/k/ki.asp?action=i...tID=23&GrpID=6
Vis hele sitatet...
Har akkurat denne, billigere og bedre finner du ikke... (da i forhold til pris) 5800 er vel litt drøyt å betale for en 19" skjerm? Hvis du skal legge i så mye penger er det vel bedre å kjøpe seg en 17" flatskjerm?
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
enig med n0||i, jeg fatter ikke at dere er villige til å betale så mye for en skjerm jeg...
Hva er forskjellen på den til 5800,- og den til 1395,- ?

Har selv en Hansol H711 (http://komplett.no/k/ki.asp?action=i...3&GrpID=4&s=pl) og er veldig fornøyd med den.Stor skjermflate, bra bilde, fine farger i tillegg til at den er liten og nett. Eneste jeg kan klage på er at den kunne vert litt større og at det fulgte med en hvit kabel som ikke matcher den svarte fargen på resten av skjermen
Ministry of Love
sptz's Avatar
der vil jeg si meg uenig comicz, skjermen er vel et av pcen viktigste elementer og derfor bør man legge litt penger i den. Skjermen ser du på hver dag og vis det er noe ved den som irriterer deg så kommer du høyst sannsynlig til og ikke ville sitte ved pcen like lenge som du hadde gjort ellers. (helse tiltak? ) en pris på en skjerm mellom 3500 og 7000 er et godt utgangspunkt.
Men vil du ikke heller vurdere en 18" LCD skjerm er så absolutt og anbefale vis du ikke er av den typen som spiller mye. Du slipper å tenke på alt som heter oppfrisknings frekvens bilde er alltid like klart. Men du bytter mye mellom oppløsningen vil CRT skjermer være å anbefale.
Sist endret av sptz; 14. mars 2003 kl. 00:17.
Opprinnelig postet av spetznaz
en pris på en skjerm mellom 3500 og 7000 er et godt utgangspunkt.
Vis hele sitatet...
herregud da... det er jo ikke prisen det går på... ofte betaler du mange hundre bare for et kjent merke. En skjerm til 2000 kan være like bra som en skjerm til 4000 liksom, så pris er IKKE et godt utgangspunkt..
Ministry of Love
sptz's Avatar
så du mener at prisen på et produkt har ikke noe og si på kvaliteten? kom deg ned på jorden mann!
Eizo er jo kjent for kvalitet da...
Opprinnelig postet av spetznaz
så du mener at prisen på et produkt har ikke noe og si på kvaliteten? kom deg ned på jorden mann!
Vis hele sitatet...
Det han mener er at en skjerm ikke alltid er bedre fordi den er dyrere.
akkurat, you got my point.
Dyrt er jappete (man betaler ofte mest for image og minst for produktet)

Middels er bra (som regel høyest gjennverdi pr betalte krone)

Billig kan også være bra (De billige bra tingene er oftest varer som har vært middels priset, men som er i ferd med å erstattes av en arvtager.)

Det er vel få skjermer som har tilsvarende lysstyrke som disse, dessuten er dem i widescreen: http://www.apple.com/displays/ Apple sine skjermer stiller nok i en egen klasse.
Sist endret av fxxked; 14. mars 2003 kl. 14:20.
Vel, du kan kanskje lese PCpro sin test av skjermer:

http://www.pcpro.no/tester/Tester_19tommereCRT.htm
< 0 >
reallife's Avatar
Trådstarter
okay ser ut som 5800 blir litt dyreste laget, så om dere har noen anbefallinger bortsett fra den Eizo skjermen så tar jeg dem gjerne imot

EDIT:
det jeg har hørt om LCD skjermer er at de kan miste pixler og andre vonde ting, så er det noen som kan forkalre litt bedre om LCD skjermer bare sånn at får en ordentlig forklaring på forskjellen mellom de to. (LCD hadde vært digg på lan)
Sist endret av reallife; 14. mars 2003 kl. 18:54.
Spetznaz: jeg har faktisk funnet en god 19" til 1700, så dette er ikke tatt ut av løse luften. Jeg ville kanskje lagt et par hundringser til i en skjerm, men faen ikke 6k ;D
+masse bra info på www.hardware.no da
Jeg har kjøpt Samsung Syncmaster 959NF, den er digg som fy.

koster rundt 3000kr, har flatt glass og bilderør. Angrer ikke på at jeg kjøpte den.