Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 720
Eg har ein bærbar PC som berre stopper/låser seg i windows...ikkje noko feil melding eller noko sånt, vifta funker heile tida, sjølv når han stopper....

Er det CPU'en som blir for varm, eller...?
Det er umulig å lukte over ett forum. Kan vere det og mange endre ting. Få den på ett verksted viss den ikke er så gammel eller skru den opp selv viss du ikke er redd for å miste garantien..
tror nesten det heller er windows, prøv en formatering og reinstallasjon av windows.
Trådstarter
Eg har formatert og reinstallert windows...problemet er jo at eg ikkje har peng til og få sendt PC'en på verksted...kan jo alltid sku'an opp...
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
kan installere diverse "monitorer" som sjekker tempen på cpu da vel. Eller funker ikke det på laptoper?
tnt: kommer ann på om det ligger sensorer i hardwaren..
redstorms forslag er nok det som bør hjelpe. når man har x antall spyware progs og all annen dritt i oppstarten kan pc'en knele uten grunn av og til.
Opprinnelig postet av jha85
Eg har formatert og reinstallert windows...
Vis hele sitatet...
så da er det nok dessverre ikke det... hvor gammel er den? husk at du har to års garanti på ALL elektronikk i norge, selv om noen butikker osv prøver å lure seg unna med ett år, så er den under to år, og du ikke har prøvd deg på noe lureri (overklokking e.l.), så skulle det ikke koste noe å levere den inn.
Trådstarter
k...trur det er best ja...han var jævla vanskeleg og opna...masse skruer, klipps og berre tull...

igår så måtte eg slå / dunka han for at i det heila tatt skulle starta....jaja, takk for hjelpa!
du kan montere en grademåler på den da og sjekke temp. monitor er ikke til å stole på akkuratt
Jeg hadde dette problemet for ett par dager siden.. Maskina skrudde seg plutselig av av seg selv og CPU'en var ca. 100 grader (den overlevde utrolig nokk)..

Løsninga for meg var å støvsuge cpu vifta.. Den var nemlig gjengrodd med så mye støv at det gikk ut over farten til vifta.. etter jeg støvsugde den holder den ca 63 grader...

Scha