Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 770
Hello!

Hvordan bør man brenne MP3-filer for å få best mulig resultat? Er det lurt å decode dem til WAV før man brenner dem?

Jeg veit man kan bruke feks Nero til å brenne MP3 direkte, men jeg har litt på følelsen at kvaliteten ikke blir den beste...

En annen ting. Er det noen som veit hvordan jeg kan slette data tracke'n på en CD-bilde (CloneCD) av en audio-CD som har Cactus 200.0.4-kopibeskyttelse? Jeg prøvde med WinISO, men den støtter dessverre ikke Audio CD-bilder. Noen som veit om no'n programmer som støtter dette?

Thnx!
Nero decoder dem selv tror jeg, så det er bare å dra over hvilke sanger du vil ha så ordner nero resten..
Shit... Det gikk kjapt! Takk for svar.

Så, kvaliteten blir den samme om man decoder MP3-filene før, eller brenner rett fra Nero..?

Hmmm... Ikke helt overbevist. Pleier audio CD'ene dine å bli bra når du brenner Mp3 med Nero?
Det spørr også hvilken kvalitet mp3 fila di er også, men jeg har aldri opplevd at nero brenner musikken min feil og noe galt med lyden.
Av og til med Nero 5 så fikk jeg problemer å lese cd'en i bilen, men med Nero 6 har det ikke sjedd enda...
Ok, thnx. Jeg skal prøve...

Jeg har brent MP3 direkte med Nero før, men det var på en gammal maskin med en møkkete CD-brenner, og da ble det alltid "pops" mellom sangene. Va'kke helt sikker på om det var Nero eller brenner'n og vil helst sippe å kaste bort en CD-R...

Jeg har Nero 6, så forhåpentligvis går'e bra.

Noen som veit om en proggie som kan redigere CD-bilder og støtter audio CD-bilder?
Ja det er med et i Nero 6
Det hender jeg opplever at jeg får lavere lydnivå på noen av cdne jeg brenner, mens andre har høyrere nivå, men hos meg tror jeg det er pga. kvaliteten på CDne. Bruker Nero selv og det funker bra! Høy og fin kvalitet her for tiden jaffal.

Velkommen til forumet
HanZl: HÆ!? Er det det? Ja, shit, tydeligvis er det det...

Ut i fra det som står i hjelp-fila virker det ikke som om man kan gjøre forandringer på bildet, men jeg skal sjekke det ut litt.

Thnx igjen!

ZpiFF: Thnx, dude! Yup, sannsynligvis så var det den møkkete CD-brenner'n min som føkka opp. Nero er igjen min venn!
Opprinnelig postet av cuauhtemoc

Jeg har brent MP3 direkte med Nero før, men det var på en gammal maskin med en møkkete CD-brenner, og da ble det alltid "pops" mellom sangene. Va'kke helt sikker på om det var Nero eller brenner'n og vil helst sippe å kaste bort en CD-R...
Vis hele sitatet...
"pops"ene i sangene er gjerne fordi du brenner for fort. Musikk bør brennes i max 4x eller 8x.
Kvaliteten på nero er helt bra og du kan ikke høre noen forskjell fra andre programmer.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Oppsann, sorry, trodde du mente å rippe inn sangene på hden, sorry.
rekylvinyl.no
Du vil IKKE få bedre kvalitet om du først decoder MP3'ene i stedet for å brenne de direkte med Nero, om ikke du har en litt for treg pc (lite trolig i dag).


At noen får forskjellig volum på brente cder, har IKKE noe med cdkvaliteten å gjøre.
Det kommer av volumet i MP3 filen selv. Denne kan du styre med f.eks. normalize verktøy.
Men jeg anbefaler dere å sjekke ut MP3 Gain.