Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 4287
Ja vet det er mange tråder om dette emnet, men trenger noen tips til tv-serier som er i samme sjanger som de jeg allerede ser på eller i samme duren.

ser på serier som er under sjangerne Action, komedie, drama.
slik som for eksempel: Chuck, Monk og white collar.

ser også på Two and a half men, supernatural og lie to me.

noen som har noen gode tips om serier under disse sjangerne??

setter pris på svar
Dark Blue
Breaking Bad
Covert Affairs
The good Guys
Paradox
V
Mad Men
The Glades
Welcome to Heaven

Er noen av de jeg følger med på. Breaking Bad er en stor favoritt.
Vet ikke helt om det blir dette du mener, men her kommer iallefall noen forslag:

The Unusuals - En sesongs politi serie med en god del humor
Breaking Bad - Seriøst drama om en kjemilærer som begynner å deale meth (kongen over alle drama serier i min bok)
The A-Team - God gammel action serie
Sist endret av HabbaLaBiba; 5. august 2010 kl. 13:59.
Vanskelig å finne noe som treffer når smaken varierer fra Supernatural til Two and a half men.

Men her kommer noen;

Fringe
True Blood
Testees (meget bra komedie)
Eureka
Persons Unknown
Warehouse 13
Haven
Weeds
Entourage
Dexter
Stargate (forskjellige serier)
Scrubs
Californication
The Office (Amerikansk versjon)
Doctor Who (2005 serien)
Farscape


DarkSheer
Takker for svar, har mange forslag å se pilot på nå
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Doctor Who (Komedie, action og drama)
Deadwood (Drama)
Sopranos (Drama og action)
Dexter (Action og drama)
Burn Notice (Action og komedie)
Ja vet smaken er variabel, men like flest når det er slått sammen sjangerne crime drama action comedy, glemte å nevne at ser jo seff weeds og scrubs
Se for gudt skyld mer en bare piloten/en episode. Mange serier som ikke tar seg opp før etter en eller to episoder.

Vil også anbefale Taken, ikke at denne faller direkte under kriterier. Men et drama er det da iallefall
Sist endret av HabbaLaBiba; 5. august 2010 kl. 14:16.
ja det er sant det, men det er så mange serier va egentle derfor jeg spurte om hjelp til serier som kunne minne om monk, chuck og white collar.

men så er det jo noen untak vanlig vis liker jeg ikke overnaturlige serier eller sci-fi men ser på supernatural for det :S

hehe men takker for alle forslag uansett...
▼ ... over en uke senere ... ▼
The Sopranos
"Rescue me" med Denis Leary anbefales i aller høyeste grad! Action, samfunnsproblematikk, sosialintrikate situasjoner, humor og mannlig versjon av sex in the city (faktisk sammenlignet av noen) innflettet i det daglige livet på en brannstasjon i new york for å bringe frem klisjeen til slutt her. Har sett fem sesonger av denne, og kan skryte av manus, musikk, casting og god historie.
How I meet your mother
The IT crowd (anbefales på det varmeste)
Sons of anarchy. Action og dramaserie.

Handler om hverdagen til en familie som styrer en kriminell motorsykkelgjeng i California. Meget god serie. Anbefales på det sterkeste. Selv om man egentlig ikke er interessert i motorsykkelmiljøer. Denne serien byr på det meste. God historie, godt manus, gode skuespillere, spennende karakterer.

sesong 3 starter vel i september i usa, så her har man 2 gode sesonger å kose seg med.
South Park
American Dad
Family Guy
Dexter
Life (US)
Eureka
House
Supernatural
True Blood
Friday Night Lights
NCIS
NCIS LA
Breaking Bad
Fringe
The Unit
Mad Men
The Cleveland Show
Burn Notice
Castle
The Pacific
Blue Mountain State (beste komedie ever, imo : P )
Strike Back
Sherlock


fleste av de gode jeg har på mine favorite shows, minus enkelte som ble cancelled tidelig ute i en sesong
Chuck er epic gleder meg til sesong 4 <3

Serier jeg ser/har sett alt av:

Chuck
Entourage
Californication
Heroes
Family Guy
Punk'd
Scrubs
South Park

Mest chill serier: Californication og Entourage
Mest inviklet: Heroes
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Stargate serien uten tvil! spesielt sg-1
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Vet serien ikke er innenfor noen av sjangerne du har nevnt, men hvorfor ikke prøve noe nytt? Anbefaler i hvert fall 30 Rock på det sterkeste!

http://www.imdb.com/title/tt0496424/
Sitat av darksheer Vis innlegg
Vanskelig å finne noe som treffer når smaken varierer fra Supernatural til Two and a half men.

Men her kommer noen;

Fringe
True Blood
Testees (meget bra komedie)
Eureka
Persons Unknown
Warehouse 13
Haven
Weeds
Entourage
Dexter
Stargate (forskjellige serier)
Scrubs
Californication
The Office (Amerikansk versjon)
Doctor Who (2005 serien)
Farscape


DarkSheer
Vis hele sitatet...

Du e Serie-Sjele-Vennen min!! <3 Er ett par til ej følge med på men Alle dine er alle mine xD
Stargate Sg-1 vill altid være beste av dem 3 seriene som er kommet med Stargate (Da selvfølgellig tenker jeg ikke på det pisset av en Animasjons spinnof serie som noen crappy folk har funne ut at dem skal lage... xD)
Sist endret av brut3f0rc3; 19. august 2010 kl. 09:21.
Sitat av brut3f0rc3 Vis innlegg
Du e Serie-Sjele-Vennen min!! <3 Er ett par til ej følge med på men Alle dine er alle mine xD
Stargate Sg-1 vill altid være beste av dem 3 seriene som er kommet med Stargate (Da selvfølgellig tenker jeg ikke på det pisset av en Animasjons spinnof serie som noen crappy folk har funne ut at dem skal lage... xD)
Vis hele sitatet...
Jeg/vi ser på en del andre serier også....men det er ikke lett å ramse opp alle sånn på stående fot. For ikke å nevne alle serier som er avslutta som var veldig bra

Great minds think alike ?

DarkSheer
Sitat av darksheer Vis innlegg

Great minds think alike ?

DarkSheer
Vis hele sitatet...

All day, all night
Big Bang Theory. Rimelig fantastisk
True Blood
Californication
Entourage
Heroes
Dexter
Community
Modern Family
Breaking Bad
Spartacus: Blood and Sand
House
Chuck
Supernatural
Fringe
Burn Notice
How I Met Your Mother
Leverage
White Collar
Rubicon
The Mentalist
Arrested Development
The 4400
Nip/Tuck
Dark Angel
Gossip Girl
FlashForward
Smallville
Human Target (2010)
Jericho
The Sopranos
Band of brothers
Sherlock
The wire
Rome
30 Rock
Generation kill
The shield
The boondocks
24
Deadwood
Lost
The pretender


En aldri så liten liste av serier jeg ser på/har sett ferdig. Det meste er i sjangrene du leter etter. Jeg må også få si at Jericho som jeg nevnte, er imho den aller beste action/drama serien noensinne laget.
Dexter er det stiligste jeg har sett til nå av alle serier. For er genial skrue den karakteren er
Ser mange ramser opp mange serier her. Men ingen nevner sons of anarchy. Ingen som ser denne serien?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
how i met you mother.
Sitat av helgeanda Vis innlegg
Ja vet det er mange tråder om dette emnet, men trenger noen tips til tv-serier som er i samme sjanger som de jeg allerede ser på eller i samme duren.

ser på serier som er under sjangerne Action, komedie, drama.
slik som for eksempel: Chuck, Monk og white collar.

ser også på Two and a half men, supernatural og lie to me.

noen som har noen gode tips om serier under disse sjangerne??

setter pris på svar
Vis hele sitatet...
Du burde sjekke ut The Mentalist. En mentalist som etter flere år med å utgi seg for å være synsk bestemmer seg for å bli en "rådgiver" for CBI, etter at en seriemorder dreper kona og dattera hans. Utrolig kul karakter, og historien som foregår i bakgrunnen er spennende.

Du kan også se Life. Handler om en politimann, Charlie Crewes, som blir utsatt for en konspirasjon og tilbringer 12 år i fengsel. Han går tilbake til politiet og naturligvis så er har han lyst til å finne ut hvem som sto bak alt sammen.

Er du ute etter noe morsomt å se på kan jeg anbefale Bored to death. En forfatter har en tidlig midtlivskrise i det dama slår opp med han. Som terapi utgir han seg for å være privat detektiv på craigslist, og hver episode tar for seg en ny sak. Han har to kamerater spilt av Ted Danson og Zach Galifianakis. Personlig har jeg forelska meg i karakteren til Ted Danson, morsom kar.
Sist endret av Makaber; 14. november 2010 kl. 19:45.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Entourage
Kanskje den beste serien jeg har sett, eller den serien jeg har likt best.
Uansett har den syv sesonger og det kommer en åttende, verdt å se. )
En splitter ny serie: The Walking Dead!
Den har 9.5 på IMDB etter 950 stemmer, og får andre zombie-filmer til å se ut som B-filmer.
Jeg er ikke en "zombie-elsker", men den her serien var faktisk overraskende bra.
Chuck, Monk og white collar, Two and a half men, supernatural og lie to me

Dag! (Den norske serien) (pågående serie)
Castle (pågående serie)
Dexter (pågående serie)
Six Feet Under (avsluttet)
Firefly (avsluttet/kansellert)
The Event (pågående serie)
Weeds (pågående serie)
Blue Bloods
Ser det allerede er skrevet en gang, men det driter jeg i: Community.

Første sesongen som startet i fjor var relativt bra, mye småmorsomt og en del veldig bra episoder. Andre sesongen derimot syns jeg utelukkende består av helt supre episoder. Noe av det morsomste som går for tiden!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Takker for alle svar, var veldig mye bra. De som til slutt havna i mest smak var, Burn notice, how i met your mother å dexter, begynner snart på sopranos og entourage
Har sett alle de seriene du nevnte, og likte White Collar spesielt godt til å være en billigproduksjon. Vil på det sterkeste anbefale Southland! Utrolig bra serie som holdt på å bli tatt av, men nå er tilbake.

http://www.imdb.com/title/tt1299368/

http://movieritro.com/wp-content/uploads/2010/03/southland425.jpg
Må si eg spyr av serier som two and a half man, og mye av det andre dere foreslår.
Last ned trailer park boys, og dere vil takke meg. Ingen årsak.
The Shield. Utvilsomt den beste serien jeg har sett noen gang.