Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2043
Noen her som vet hvor jeg kan sende musikk for at noen litt proffe folk kan høre på det, og se om det er noe som kan gjøres for at jeg kanskje har sjangsen for å bli litt famous?!?
Url's?!?Adresser?!?
Tar imot alt med stor takk!

Zar0niX
Du kan vel stille deg opp på gata, satse på at noen proffe folk går for bi.. eller kanskje ikke .. uff, du kunne jo blitt med Junior GranPrix men for seint nå..
Fra spøk til alvor.. hmm.. ring 180 å spørr et SONY norge, eller nå hva de heter be om en e-post adresse eller.no.. jeg kan ikke noen url'er eller noe, så denne posten hjalp deg vel egentlig ingen ting.. men men, lykke tl i hvertfall !
eller så kan du ringe 1881, har du ikke sett reklamene da

men ja, du må bare stå på.. få musikken din spredd så mye som mulig, tilslutt har du kanskje flax.. et annet tips er å ha en hjemmeside (hvis du ikke allerede har det, orker ikke ta back). det som er viktig da er at hjemmesiden ser proff ut, skikkelig proff. heller dritenkel og proff en vaken og uproff

send en brent cd til P3...


mm
ja, urørt på p3
eller noe i den duren, sikkert rimelig mange som sender inn dit.. men du har jo ikke akkurat noe å tape på det

demoscene
zaronix's Avatar
Trådstarter
Takker for alle tipsene! Jeg skal gjøre det dere har anbefalt, og så får vi bare se åssen det går!
But anyway, Thnx ppl!
Fortsatt interessert i å få flere tips visst noen sitter med noen glupe ideer!



Zar0niX
rekylvinyl.no
Send brev og cd til så mange små plateselskaper som mulig, Sony som ble nevt her, var noe drøyt

Send også til små radiostasjoner, ikke bare P3.
Veldig mange radiostasjoner har mange kontakter, kanskje de liker deg og lar deg låne sitt studio og sponser cdopptrykkingen.

Du kan eventuelt trykke selv. 1000 cder ca, 3000 kr, det er inkludert booklet og trykk på cdplata.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Spørs vel egentlig kva slags musikk du laga da.
Er det metal og slikt så kan du sende inn demoer til Scream Magazine som då driver med anmelderlser av slik musikk.
Ellers så veit eg ikkje. Du vil nok ikkje få platekontrakt ac Scream Magazine, men du får iallfall en veldig proff anmeldelse da.

Men, får vi hørt no av musikken din da? Kva er det egentlig du sattsa å bli berømt på da?
jo, synes godt du kunne legge ut noen filer til oss, selv om du har treig linje....

mm
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av MaLbOlGiA
Spørs vel egentlig kva slags musikk du laga da.
Er det metal og slikt så kan du sende inn demoer til Scream Magazine som då driver med anmelderlser av slik musikk.
Ellers så veit eg ikkje. Du vil nok ikkje få platekontrakt ac Scream Magazine, men du får iallfall en veldig proff anmeldelse da.

Men, får vi hørt no av musikken din da? Kva er det egentlig du sattsa å bli berømt på da?
Vis hele sitatet...
mm ja.. det faller vel i kategorien førsteforsøks trackermusikk
Gjør noe sprøtt som kan linkes til musikken din.

En sang på plata di heter blue;mal alle katter i nabolaget blå!

En ting som gir deg en relativt kort straff men sannsynligvis mye oppmerksomhet.
Husk all publisitet er bra.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Opprinnelig postet av nso

mm ja.. det faller vel i kategorien førsteforsøks trackermusikk
Vis hele sitatet...
Ah. Da er vel ikke scream magazine no godt råd. Jaja.
demoscene
zaronix's Avatar
Trådstarter
Tracker musikk er det jeg lager nå for tiden da. Men det spiller ingen rolle, for all musikk kan gjøres bedre, bare en får prøve seg på noe bedre utstyr og! Jeg spillte en av mine hjemmelagede tracker sanger på en synth til 40.000 en gang, og det låt faen ikke dårlig.

Så enten det er tracker musikk, eller proff DJ-greier, så skal jeg vel alltids klare å få til noe!
Alle begynner vel i det små, er det ikke det de pleier å si da

Vel, takk for alle tipsene ivertfall!
Nso: Liker du ikke tracker musikk så veldig godt eller, siden du i alle mine musikk poster har sagt noe "negativt" om tracker musikken?!?

Tracker scenen er ikke død, og kommer ALDRI til å dø!
Trust ME

Zar0niX
Min plan er å sende promo cd til p3 som meitemark refererte til. MEN, det er også lurt å sende til masse små (lokale kanskje) plateselskaper og radiostasjoner, er stashet ditt bra tar de det med, det er iallefall det jeg skal gjøre når jeg får etablert meg skikkelig.
demoscene
zaronix's Avatar
Trådstarter
Heh, jeg har ikke akuratt etablert meg noe skikkelig enda jeg heller da, men håper jo noe av musikken min vil slå an hos noen. Vi får prøve, så får vi se
Ikke det at tracker musikken min kommer til å revelusjonere noe sted men....
Zaro, du får ta og lage en halv-proff side da og legge ut musikken din.. Så legger du siden din ut her på nFF, og kanskje det kommer videre ut til folk som kjenner folk...
Vist ikke kan du jo gå på en musikk-chat på mIRC eller noe, og legge siden din i profilen eller no.. Reklamere litt på nett funker nok... Lykke til
Med tracket musikk kommer du ALDRI til å få låtene dine spilt på radio og langt mindre utgitt på CD om du ikke finansierer det selv. Det må du bare akseptere... Når hørte du sist en tracket låt på P3? Har aldri hendt. Jeg veit ingen ting om hvor god du er eller kvaliteten på musikken, men tracket musikk har ingen kommersiell framtid... Realize it.

Kjøp en synth til 40.000 og oddsene dine blir straks mye bedre skal du se... Og ja, jeg veit at instrumenter koster peng. Og jeg antar at du ikke har 40.000, men det er bare sånn verden er.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
40 laken for en synth? Hørtes stivt ut. Ikke at jeg har peiling da men. Heh
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Vel, strips 10kg dynamitt til kroppen og spaser inn hos EMI, hvis de ikke liker det du spiller, så viser du dem sprengstoffet, da bør det bli en platekontrakt eller noe:P

Men seriøst, på Emi's hjemmeside, emi.no tror jeg, så kan du sende inn en demo. Alle får svar derfra og har du flaks så liker de deg og tilbyr deg en platekontrakt eller noe, har hørt om folk som har fått mye kontruktiv feedback fra de folka. Anyway, besøk siden, så ser du.
Totto
Opprinnelig postet av TeQniC
Zaro, du får ta og lage en halv-proff side da og legge ut musikken din.. Så legger du siden din ut her på nFF, og kanskje det kommer videre ut til folk som kjenner folk...
Vist ikke kan du jo gå på en musikk-chat på mIRC eller noe, og legge siden din i profilen eller no.. Reklamere litt på nett funker nok... Lykke til
Vis hele sitatet...
joda men da er det en sjangse for at noen kan kopiere "verkene" hans, noe som sikkert ikke hadde fallt i smak
Opprinnelig postet av plumRad
Med tracket musikk kommer du ALDRI til å få låtene dine spilt på radio og langt mindre utgitt på CD om du ikke finansierer det selv. Det må du bare akseptere... Når hørte du sist en tracket låt på P3? Har aldri hendt. Jeg veit ingen ting om hvor god du er eller kvaliteten på musikken, men tracket musikk har ingen kommersiell framtid... Realize it.
Vis hele sitatet...
LOL for noe vas... Har en kamerat i Oslo som har fått musikken spillt på P3... Tracket ass...
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Har en kamerat som tjener fett med peng på musikk han lager selv, bra marked i korea osv..
demoscene
zaronix's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av zyrtec
Har en kamerat som tjener fett med peng på musikk han lager selv, bra marked i korea osv..
Vis hele sitatet...
Der kan dere se
Trikset er bare å få musikken så bra at ett eller annet lite plateselskap har trua på det, så skal det gå tenker jeg!

zyrtec: Åssen musikk var det kameraten din lager?

Alle: Tracker musikken er like bra som all annen musikk