Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1005
Fikk i oppgave av enn venn å bestille et av disse tre skjermkortene... Men vet ikke helt hva jeg skal velge... Hva ville dere valgt av disse tre?
Creative PCI 3D Blas.GeForce2 MX 32MB
Daytona PCI GeForce2 MX-400 64MB
Asus PCI V7100 GeForce2 MX-400 32MB
Sist endret av Svonna; 13. februar 2002 kl. 22:04.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Er det bare meg, eller heter alle skjermkort, uansett fabrikat, 'geforce' nå? Av en eller annen grunn?

Forøvrig skulle man tro at det er en del mere guffe i et 64MB kort, enn et med 32.
PCI? Kjøp deg HK med AGP støtte først å fremst
Trådstarter
Er ikke jeg som skal kjøpe er en venn av meg! Var det jeg prøvde å si til han jeg og... men har man ikke penger så har man ikke penger...
Sist endret av Svonna; 13. februar 2002 kl. 21:51.
Better than thou.
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Er det bare meg, eller heter alle skjermkort, uansett fabrikat, 'geforce' nå? Av en eller annen grunn?
Vis hele sitatet...
Nvida er de som lager brikkesettet GeForce. Det er ingen skjermkort produsent.

Tror uansett jeg ville gått for kortet i midten, for det er MX-400, noe de andre ikke er. Jeg har ikke sett på annet enn navnene, men 400 kortene er way bedre enn 200 kortene. Har et 200 kort selv..
Jeg ville valgt asus kortet.

Creative er flink med lyd, og burde holdt seg til det, og jeg har ingen erfaring med kvaliteten på Daytona...
Hvis prisen er den samme, så kjøp for faen Daytona kortet, er jo 64MB minne jo, har litt å si liksom. Creative og Asus skjermkortene er så og si kliss like.

@Carlo: Visst lager nVidia skjermkort...gå på www.nvidia.com og kjøp deg en GeForce4 fra dem, er bare det at de bruker at annet navn. Skulle ikke forundre meg om VisionTek er et datterselskap av nVidia f.eks.
Better than thou.
Mulig at et datter selskap lager kort, men det gjør IKKE nVida. Nemlig.
Trådstarter
Opprinnelig postet av veggiss
Hvis prisen er den samme, så kjøp for faen Daytona kortet, er jo 64MB minne jo, har litt å si liksom. Creative og Asus skjermkortene er så og si kliss like.
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har hørt så gjør 64 mb ingen nytte og det er bare et briefemonument.
Opprinnelig postet av Svonna


Etter hva jeg har hørt så gjør 64 mb ingen nytte og det er bare et briefemonument.
Vis hele sitatet...
Er vel på oppløsninger høyere enn 1024x768 at mere minne hjelper (eller var det 1280x1024?)
Jeg har et Gainward Geforce 2 MX-400 64 meg skjermkort, og er godt fornøyd. Skal du safe, kjøper du derfor dette kortet.

Slik jeg har forstått det, er GeForce en standard innenfor skjermkort - utviklet av nVidia. Denne brikken selger de/har de lisensiert til andre kortprodusenter, som lager sine egne greier basert på nVidia's teknologi.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat Carlo: Mulig at et datter selskap lager kort, men det gjør IKKE nVida. Nemlig.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?acti...4&GrpID=1&s=pl

rest my case...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Opprinnelig postet av Carlo


Nvida er de som lager brikkesettet GeForce. Det er ingen skjermkort produsent.
Vis hele sitatet...
Brikkesett?
brikkesett == chipset == GeForce/VIA/SIS/Intel osv...hvis ikke det hjelper deg, så la vær å gruble på det og godta at det er noe som må være der...orker ikke begynne på en lang utredning om chipsets nå lissom...