Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 864
Sliter med et merkelig fenomen når jeg deler mobildata fra min Huawei Mate 9 pro mobiltelefon, til min Samsung. På mobiltelefonen er hastigheten fin, og jeg måler mellom 15-20 mbits/s på Speedtest, og streaming funker bra.

Problemet kommer når jeg deler mobilnettet til pcen. Da kan websider laste utrolig tregt, og jeg har ikke sjans til å kunne få streame noe som helst. Nå derimot, laster websider relativt kjapt (ihvertfall noen), men streaming i feks Sumo og Netflix er det bare å glemme. Når jeg måler hastigheten i Speedtest på pcen, viser denne derimot samme hastighet som det vises på mobiltelefonen. Pingen er også lav (under 20).


Hva kan dette skyldes?

Når jeg lukker nettleseren (chrome) og åpner den på nytt, så laster den inn websider fort med en gang, før det etterhvert går tregt igjen.
Sist endret av nj6RVVcU$gEV$; 20. desember 2017 kl. 01:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dette høres ut som at Chrome bruker mye av båndbredden. I dette tilfellet ville jeg ha forsøkt med å åpne en annen nettleser og KUN navigere deg til SUMO, Youtube eller lignende og forsøke om det er noe bedre. Kanskje du har en del plugins i Chrome som bruker alt for mye båndbredde? Litt merkelig det her, men du må nesten starte et sted med feilsøkingen �� Si ifra hva som fungerer og ikke. Du kan også åpne Task Manager og se hva slags prosesser som bruker nettverket.