Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1040 488678
Meg bekjent finnes det få seriøse sjamaner som bruker LSD som sitt sakrament. Sjamaner konsentrerer seg helst om tradisjonelle plantepsykedelika som ayahuascha, Iboga, Sopp, Peyote etc.

Angående LSD i terapeutisk setting, går dette som regel ut på å være et rolig ankerpunkt. En tradisjonell LSD terapeut avbryter ikke trippen for å stille spørsmål el.l, men oppfordrer heller til introspeksjon. En LSD terapeut er der som et trygt ankerpunkt når pasienten møter ego-død. Gjennom å ha sett andre pasienter gå gjennom samme prosess, utstråler han trygghet og ro når pasienten føler på dødsangst og indre terror. Slik hjelper han pasienten videre til f.eks å suksessfylt møte ego-død el.l.

Selvsagt hadde det vært fordelaktig å ta LSD sammen med en erfaren LSD terapeut ala Stanislav Grof el.l. Men tar man hvisse forhåndsregler, sørger for bra set og setting, så kan man klare seg greit uten en LSD terapeut. LSD er etter min mening lettere å navigere i enn endel tradisjonelle plantepsykedelika også. Og til syvende og sist handler det om å gi seg hen til opplevelsen, og å vende seg innover istedet for utover. Det er dette en tradisjonell LSD terapeut er der for. Ikke noe annet.
Sist endret av Bearass; 3. desember 2015 kl. 01:30.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Mye vås. Det skrives forresten ''sjaman''
Vis hele sitatet...
Var det jeg som skrev Shaman? hvis du ikke klarer å fokusere på poenget eller engang har mot argumenter utover "vås" så er du ute å kjører.

Resten du skriver kan oppsummeres til dette:
"Alle med mye erfaring innen noe er ofte dyktige i det"
woa.. much mindblown, such amaze.


Sitat av Bearass Vis innlegg
Meg bekjent finnes det få seriøse sjamaner som bruker LSD som sitt sakrament. Sjamaner konsentrerer seg helst om tradisjonelle plantepsykedelika som ayahuascha, Iboga, Sopp, Peyote etc.
Vis hele sitatet...
Nettopp det som mitt "issue" med sjamaner. Det er liksom noe magisk og åndelig så fort stoffet kommer ut av en plante.. Det blir for meg (som ikke er spirituell) ikke veldig seriøst.

uansett så er hoved greia med sitter/sjaman at noen er mere edru og kan hjelpe til om noe kjipt eller farlig skjer. Noe som er fint at det er på disse sermoniene. Men set og setting der er neppe ideelt, vi har allerede lest flere ganger om folk som får badtrip, det blir action og politiet kommer for å håndtere situasjonen.

En annen fin ting de har på sermonier er en liten screening av folka før de begynner. Ikke alle som dukker opp som får prøve.

Så jeg er ikke sort/hvit, jeg ser at de har lagd forholdsregler basert på erfaring osv.

Jeg liker bare så dårlig at det legges til masse spirituelt som gjør det mere wierd for hvermansen.
Det i bakhodet kan fort være belastende med tanke setting når du er på vei inn i kaninhullet.


For mere normale/vanlig tripper forklarer bearass sitter fint.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Angående LSD i terapeutisk setting, går dette som regel ut på å være et rolig ankerpunkt. En tradisjonell LSD terapeut avbryter ikke trippen for å stille spørsmål el.l, men oppfordrer heller til introspeksjon. En LSD terapeut er der som et trygt ankerpunkt når pasienten møter ego-død. Gjennom å ha sett andre pasienter gå gjennom samme prosess, utstråler han trygghet og ro når pasienten føler på dødsangst og indre terror. Slik hjelper han pasienten videre til f.eks å suksessfylt møte ego-død el.l.

Selvsagt hadde det vært fordelaktig å ta LSD sammen med en erfaren LSD terapeut ala Stanislav Grof el.l. Men tar man hvisse forhåndsregler, sørger for bra set og setting, så kan man klare seg greit uten en LSD terapeut. LSD er etter min mening lettere å navigere i enn endel tradisjonelle plantepsykedelika også. Og til syvende og sist handler det om å gi seg hen til opplevelsen, og å vende seg innover istedet for utover. Det er dette en tradisjonell LSD terapeut er der for. Ikke noe annet.
Vis hele sitatet...
Noe jeg vil legge til er at du bør gå trappa. Da slipper man økt sjangse for å tryne. Går du trappa kommer det til å gå helt fint. Klipp av en 1/8 av lappen om du aldri har prøvd før og prøv det først. Vent så til neste helg eller lengre med å øke ørlite grann til. Jeg fikk funk på 1/6 1/8 lapp. Lyset ble sterkere og jeg følte meg litt rar i kroppen. Rart å gå ol. Lave doser kan være ganske subtilt så ikke ha noen planer for den dagen. Hør på chill musikk og ha en rolig dag/kveld.
Sist endret av Triforce; 4. desember 2015 kl. 00:30.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Sitat av 420master Vis innlegg
Til dere som skal drive med Self Exploration med bruk av psykadelisk, er det en ting dere må forstå... Gjort alene, så er det teknisk sett en VELDIG usikker setting.

Husk shamaner vil si til deg at all bruk av urter, om det er cannabis, DMT eller ayahusca så skal man ha med en form for guide, dette kan være en shaman, eller en terapeut med faglig utdannelse innen psykoterapi og hva det innebærer....

Men får man den innsikten du leter etter, er det heller ikke dermed sagt at en tripp vil løse ALLE deres problemer, noe vil dere ikke ha muligheten til å løse alene, og det er som meditasjon, du kan ikke meditere i en hel dag og tro at det har gjort underverker, dette er årelange prosjekter gjort alene.

Men at det er mulig å gjøre alene helt klart, men det krever også andre til å utfordre de tankene du ikke helt klarer å ta tak i
Vis hele sitatet...
Vær klar over at ikke alle tar psykedelia for å forandre på seg selv og virkeligheten. For noen av oss er dette kun enda en form for underholdning. Jeg er i hvertfall en av de som ikke ser på dette som noe spirituelt, noe man skal ha dyp respekt for, noe man virkelig skal ta seriøst og fokusere på. Det er hva du gjør det til selv. For min del er dette stort sett en kosmisk komedie som avspiller seg selv. Det er annerledes og et avbrekk fra hverdagens monotoni. Intet mer, intet mindre. Og med dette er det jo selvfølgelig nok av acidheads som ryker av fortvilelse. Finnes det folk som ikke tar dette like seriøst som meg? Halp..

Å ta LSD alene er for min del absolutt ikke en "VELDIG usikker setting". Set&setting. Set er din mentale state. Setting er dine fysiske omgivelser. Så lenge jeg føler meg ok i sinnet, og der setting er f.eks en hytte uti skauen, alene. Hva er problemet? For noen kan dette være et problem, men ikke kom og fortell verden at å ta acid alene er en "VELDIG usikker setting".

For de som tar psykedelia for selv exploration, ville det kanskje ha hjulpet å hatt noen erfarne hoder i nærheten. Men fortsatt, noen som har som fokus å drive å finne ut av seg selv, vil da ikke ha en usikker setting om de sitter alene og turer. Hva legger du som grunnlag for denne konlusjonen? Er det noe selvopplevd, som du gjør om til en universiell lov?
Har noen andre opplevd at det kan oppstå kleine situasjoner som ellers ikke hadde oppstått hadde en vært edru. Har tatt lsd med mine nærmeste venner et par ganger og det har det blitt så random klein stemning i noen sekunder. Vi ler av det noen sekunder etterpå men er så rart. Det er liksom aldri kleint mellom oss hvis vi er edru.
Sitat av Stadanko Vis innlegg
Har noen andre opplevd at det kan oppstå kleine situasjoner som ellers ikke hadde oppstått hadde en vært edru. Har tatt lsd med mine nærmeste venner et par ganger og det har det blitt så random klein stemning i noen sekunder. Vi ler av det noen sekunder etterpå men er så rart. Det er liksom aldri kleint mellom oss hvis vi er edru.
Vis hele sitatet...
Okey? hva for noen venner er det du har? Er vel allmenn "kunnskap" at man gjør litt spesielle ting når man er påvirket noen ganger. En gang tok en venn av meg tak i kølla til en annen venn o prøvde å dra han ut av sofaen og så begynnte de å sloss, men ble aldri noen klein stemning dem imellom, har du noe mer konkret eksempel på en slik situasjon du snakker om?
Sitat av Stadanko Vis innlegg
Har noen andre opplevd at det kan oppstå kleine situasjoner som ellers ikke hadde oppstått hadde en vært edru.
Vis hele sitatet...
Ja.. du er litt mere sensitiv på syre. Tipper det som er greia. Vi pleier å gå videre som om det aldri skjedde. Jeg husker få av de nå. Husker en stygg en jeg dro om en tigger. (for å være morsom)
Sist endret av Triforce; 4. desember 2015 kl. 18:12.
Hmm, nå har ikke jeg verdens beste hukommelse, men tror vi prata om noe, så lo vi etterpå. Vi var vell 4 stk i rommet. Etter vi hadde ledd ble det stille i 1 sekund og vi så litt på hverandre og det ble kleint. Ingen forsto hvorfor, og alle lo av det etterpå. Går ikke ann å gå mer i detalj enn det.
Sitat av Stadanko Vis innlegg
Har noen andre opplevd at det kan oppstå kleine situasjoner som ellers ikke hadde oppstått hadde en vært edru. Har tatt lsd med mine nærmeste venner et par ganger og det har det blitt så random klein stemning i noen sekunder. Vi ler av det noen sekunder etterpå men er så rart. Det er liksom aldri kleint mellom oss hvis vi er edru.
Vis hele sitatet...
Selv så merket jeg dette på fleinsopp en kveld der jeg, en venninne og en kompis trippet på flein. Vi satt bare og snakket om alt og ingenting hvorav jeg ofte følte at hva jeg sa ble lagt frem på en skikkelig frekk og overlegen måte så jeg ble ofte litt stum etter jeg hadde snakket, noe de to andre også ble etter de hadde sagt noe random. I ettertid snakket vi om dette og de følte det på samme måte som meg at det kom frem frekt/overlegent og ble tolket på feil måte av oss andre. Dette gjorde noen korte episoder av kvelden "kleine" da alle følte seg som douchebags, men vi flirer godt av det den dag i dag. Dette skjedde spesielt når jeg skulle prøve å være morsom

Sitat av Oshugon Vis innlegg
En gang tok en venn av meg tak i kølla til en annen venn o prøvde å dra han ut av sofaen og så begynnte de å sloss, men ble aldri noen klein stemning dem imellom
Vis hele sitatet...
Haha, takk for en god latter og et artig bilde
Sist endret av SoppVandreren; 4. desember 2015 kl. 20:59.
Sitat av Stadanko Vis innlegg
Har noen andre opplevd at det kan oppstå kleine situasjoner som ellers ikke hadde oppstått hadde en vært edru.
Vis hele sitatet...
Ja, når man tripper er det ikke uvanlig at språk og lingvistikk går i stå. Altså at man plutselig ikke klarer prate skikkelig, bare snubler i ordene eller rett og slett ikke klarer å få ut ord i det hele tatt.
Det kan være ubehagelig, jeg husker at jeg glemte totalt hva jeg prata om midt i en historie, som jeg fortalte på lsd.
Det var en ganske intens følelse der og da. Det var megaflaut og skamfult, og det ble badfeelz med en gang.

Det viktige er å ikke henge seg opp i slike ting, og bare si "fuck it, tripper baller nå" og smil
Den følelsen var skikkelig ubehagelig, til tross for at det var en veldig god venn av meg jeg var med. Han tura sikkert minst like baller som meg, så at det var "kleint" er bare morsomt i ettertid
Trip med gode venner, så veit du at det ikke er noe stress
Da vet jeg at vi ikke er de eneste. Måtte bare spørre
opplevd det samme selv, og lurt på hva det kommer av, erfart på candyflip at det forandrer seg kraftig etter en Emma bombe
▼ ... over en måned senere ... ▼
For en del år tilbake når jeg visste lite om drugs generellt var jo helt klart LSD og den psykedeliske klassen noe som var veldig mystisk/spennende/uforklarlig for meg, jeg visste at denne typen rusmidler kunne forårsake svært intense og spesielle opplevelser. Jeg trodde at disse stoffene "tilførte" noe mer til hjernen enn det som allerede var der. Når jeg leste meg opp og etterhvert fant ut at stoffene "bare" aktiverte deler av hjernen som allerede var der forsvant litt av det spennende/mysteriske for min del, for all del fortsatt veldig interessant. Har noen følt det litt på samme måte?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vel, det er slik rusmidler fungerer da, det er jo et stoff som tilføres hjernen som så forandrer måten hjernen oppfatter verdenen på. Psykedelika er litt annerledes der det føles som om forutintatte ting, strukturer som vi er innlært opp igjennom livet brytes ned, man opplever verdenen mer i nuet og ufiltrert. På godt og vondt.

Men om du mente dette på en mer konkret måte, at opplevelsene eksisterte i stoffet og ble tilført hjernen vår så må må jo du å se at det hele blir litt absurd. Les mer om farmakologi, sannheten er mye mer interessant og kompleks enn den teorien der.

Innføring i nevrologi og farmakologi av excytose vil jeg anbefale å ta en titt på.
Sist endret av Dodecha; 10. januar 2016 kl. 19:47. Grunn: skrivefeil
Takk for trådlink, skal ta en titt.

Ja jeg tenkte først og fremst litt mer konkret, det som fysisk skjer i hjernen som frembringer disse effektene, ingen tvil om at dette er interessant og spennende tema. Svært komplekst og vanskelig for enkelte å forstå seg på, selv vet jeg jo hva som skjer, men tror ikke helt jeg "skjønner" alt som skjer under slike opplevelser. ble litt tungvindt skrevet får vel åpne linken og ta på lesebrillene
▼ ... over en måned senere ... ▼
Bra tråd! Setter fryktelig stor pris på at dette forumet er fullt av informasjon og folk som kan svare på andre spørsmål jeg måtte ha når jeg skal prøve et nytt stoff I kveld skal jeg prøve LSD for første gang, sammen med noen gode venner av meg som har prøvd det noen ganger. Kanskje poster jeg en liten rapport i morgen

Takk for masse godt skrevet informasjon og linker til enda mer!
Ha en kjempe fin tur, og forbered deg på noe utenom det vanlige =) Setting Setting setting!
Hei! Jeg er på et litt rart stadie i livet, midt oppi å finne ut hva faen jeg skal gjør dette livet til, mens jeg skriver dette tenker jeg at lsd ville gjort godt. Desverre er jeg midt oppi en mild depresjon, med noe suicidale tanker, ikke noe alvorlig men det kommer fra tid til annen. Jeg har erfaring med psykedelisk sopp, men lsd har jeg latt være å prøve, men den siste tiden har jeg blitt mer interessert og føler meg klarere. Tar jeg lsd vil det være med 1 av mine beste venner, med en veldig nær venn klar til å komme på besøk om det skulle vært behov. Vi bruker psykedelika for å bedre oss selv og utforske bevisstheten vår, så sånn sett mener jeg vi er flinke, men Er det noen som har erfaring med å ta lsd i en sånn periode? Burde jeg vente og la det løse seg selv før jeg utgir meg på noe?
Sitat av Door145 Vis innlegg
Hei! Jeg er på et litt rart stadie i livet, midt oppi å finne ut hva faen jeg skal gjør dette livet til, mens jeg skriver dette tenker jeg at lsd ville gjort godt. Desverre er jeg midt oppi en mild depresjon, med noe suicidale tanker, ikke noe alvorlig men det kommer fra tid til annen. Jeg har erfaring med psykedelisk sopp, men lsd har jeg latt være å prøve, men den siste tiden har jeg blitt mer interessert og føler meg klarere. Tar jeg lsd vil det være med 1 av mine beste venner, med en veldig nær venn klar til å komme på besøk om det skulle vært behov. Vi bruker psykedelika for å bedre oss selv og utforske bevisstheten vår, så sånn sett mener jeg vi er flinke, men Er det noen som har erfaring med å ta lsd i en sånn periode? Burde jeg vente og la det løse seg selv før jeg utgir meg på noe?
Vis hele sitatet...
Vel, jeg har erfaring med å ta LSD midt oppi en blandet manisk-depressiv episode, noe som selvsagt skiller seg litt fra en mild unipolar depresjon, men vanskelig fase i livet? Absolutt. Mine tankebaner gikk dog en konstant forstyrret retning også edru på det tidpunktet, så det er vanskelig å si hvor mye LSD påvirket ting.

Jeg vil si at du tar en mye større risk enn når du tar psykedelika i en psykisk stabil fase. Det kan gjøre ting verre, det kan gjøre ting bedre. Min erfaring er dog at det antagelig ikke vil gjøre en stor forskjell på lengre sikt. Det er ingenting automatisk over å få noen livsviktig opplysning ut av en tur selv om du går inn i opplevelsen med det for øye. Om du er heldig vil du få en fin liten afterglow som kan vare noen uker. Om du går for det syns jeg derfor det er viktig at du lager en plan for de kommende ukene. Planen kan endre seg etter opplevelsen avhengig av hva du kommer fram til, men det aller viktigste er at du gjør noe aktivt for å bedre livet ditt. Om du sitter på rompa og gjør akkurat de samme tingene vil ikke den nye tankegangen du eventuelt får ha noen effekt, og den gode etterfølelsen vil dabbe av innen en måned er gått.

LSD er ikke antidepressiva. Det er ikke først og fremst den farmokologiske effekten som er viktig, men hva du gjør med de nye tankene og perspektivene. Siden du har tatt psykedelika før med det formål å forbedre livet ditt, tenk over hvorvidt det endte bra. Du landet jo her, ikke sant? Hva kunne du gjort for å dra positive tanker og viktigst av alt, handlingsmønstre over fra turen til hverdagen? Om du ikke løser det problemet er det ingen vits i å ta LSD for å finne ut hva du vil med livet ditt.
Sitat av Door145 Vis innlegg
Hei! Jeg er på et litt rart stadie i livet, midt oppi å finne ut hva faen jeg skal gjør dette livet til, mens jeg skriver dette tenker jeg at lsd ville gjort godt. Desverre er jeg midt oppi en mild depresjon, med noe suicidale tanker, ikke noe alvorlig men det kommer fra tid til annen. Jeg har erfaring med psykedelisk sopp, men lsd har jeg latt være å prøve, men den siste tiden har jeg blitt mer interessert og føler meg klarere. Tar jeg lsd vil det være med 1 av mine beste venner, med en veldig nær venn klar til å komme på besøk om det skulle vært behov. Vi bruker psykedelika for å bedre oss selv og utforske bevisstheten vår, så sånn sett mener jeg vi er flinke, men Er det noen som har erfaring med å ta lsd i en sånn periode? Burde jeg vente og la det løse seg selv før jeg utgir meg på noe?
Vis hele sitatet...
Tror dette kan slå begge veger, det gikk fint for min del i en sånn situasjon, men skal sies at jeg ikke bryr så utrolig mye. Jeg skal liksom bare leve i livet så kommer sikkert helt ann på hvordan din mindsett er til situasjonen, skal også sies at jeg hadde det veldig bra akkurat den dagen, og følte meg klar..
anbefaler og ikke blande meg cannabis i så fall, da cannabis for min del i hvertfall, har en tendens til og bringe fram litt kjipe tanker ovenfor en kjip situasjon (overtenke ting litt)

Mange ganger blir sånne "menneskelige" problemer sånn som fks. hva det skal det bli av deg i livet, veldig latterlige bare og bagateller under psykedeliske stoffer. kanskje man får opp øya for at det som virkelig betyr noe er at du har mat/vann og ikke fryser i hjel XD
men dette trenger jo ikke stemme for deg ikke sant...
Pass på sett og setting i hverfall
Sitat av Door145 Vis innlegg
Hei! Jeg er på et litt rart stadie i livet, midt oppi å finne ut hva faen jeg skal gjør dette livet til, mens jeg skriver dette tenker jeg at lsd ville gjort godt. Desverre er jeg midt oppi en mild depresjon, med noe suicidale tanker, ikke noe alvorlig men det kommer fra tid til annen. Jeg har erfaring med psykedelisk sopp, men lsd har jeg latt være å prøve, men den siste tiden har jeg blitt mer interessert og føler meg klarere. Tar jeg lsd vil det være med 1 av mine beste venner, med en veldig nær venn klar til å komme på besøk om det skulle vært behov. Vi bruker psykedelika for å bedre oss selv og utforske bevisstheten vår, så sånn sett mener jeg vi er flinke, men Er det noen som har erfaring med å ta lsd i en sånn periode? Burde jeg vente og la det løse seg selv før jeg utgir meg på noe?
Vis hele sitatet...
du burde vente med å ta lsd, ett stoff som gjør deg midlertidig psykotisk, og heller prøve å se lysere på livet :-), skjønner ikke hvorfor folk ikke bare kan ta en tur i skogen uten å på død og liv må åpne hver eneste dør i hue og potensielt ønske permanente psykiske lidelser velkommen inn. hvis ikke noe hjelper, dra til legen å få hjelp der heller.
Sist endret av Kid_on_a_sofa; 7. februar 2016 kl. 19:45.
Sitat av Door145 Vis innlegg
Hei! Jeg er på et litt rart stadie i livet, midt oppi å finne ut hva faen jeg skal gjør dette livet til, mens jeg skriver dette tenker jeg at lsd ville gjort godt. Desverre er jeg midt oppi en mild depresjon, med noe suicidale tanker, ikke noe alvorlig men det kommer fra tid til annen. Jeg har erfaring med psykedelisk sopp, men lsd har jeg latt være å prøve, men den siste tiden har jeg blitt mer interessert og føler meg klarere. Tar jeg lsd vil det være med 1 av mine beste venner, med en veldig nær venn klar til å komme på besøk om det skulle vært behov. Vi bruker psykedelika for å bedre oss selv og utforske bevisstheten vår, så sånn sett mener jeg vi er flinke, men Er det noen som har erfaring med å ta lsd i en sånn periode? Burde jeg vente og la det løse seg selv før jeg utgir meg på noe?
Vis hele sitatet...
ja som flere sier, det kan slå begge veier. jeg var i en lignende situasjon++ og tok en sterk dose alene. hadde skrevet opp mange fakta og spørsmål om og til meg selv på forhånd. var et veldig tankekjør og til tider noia i ca 3 timer før det løsnet og jeg ble i veldig godt humør. fikk løst og fant svar på mye men jeg tror ikke jeg hadde fått det samme ut av turen hvis ikke jeg hadde vært alene og kunne jobbe meg gjennom det alene. men lurt å være sammen med noen første gang, helst med noen som har litt erfaring med lsd
jeg var selv depressiv, hadde null selvtillit og liten tiltro til meg selv og min verdi. Men jeg kom sterkere ut av det. LSD er en " manndomsprøve". det er ikke noe du skal ta lett på. den vil tygge deg opp, rive deg i fillebiter og smøre deg så tynt at du ikke kjenner igjen deg selv, før den går over til å prøve og drepe deg om og om igjen... Etterpå er du utslitt, men takknemlig.
Jeg fokuserte hele tiden sinnet mitt på spørsmål " hva er det du vil vise meg," " hva er det jeg trenger å se", hva må jeg vite om meg selv"?
Jeg kan ikke si annet enn at den viste meg det jeg trengte å se ved meg selv, ikke det jeg ønsket å se. Det kan være for mye for noen, men jeg var evig takknemlig. Det kurerte dødsangsten min og jeg er i dag sosial, Ingeniørstudent og har det bra.
Men jeg kan bare svare for meg selv, Se på alt det du blir kastet inn i som en utfordring du skal overvinne, og forbered deg på neste bølge når du merker at den første forsvinner. For dette blir som å svømme fra Kristiansand til Danmark 4. januar i de beste vinterstormer. Hver bølge ønsker å ta livet av deg, så det eneste du kan gjøre er å fokusere på pusten din. Så lenge du har tryggheten i din egen pust, så VET du med degselv at du er trygg.
Sørg for å ha 48 timer med ro fra du tar det, så ingen forstyrrer deg. all mat og drikke du trenger for ett døgn bør du ha rundt senga. Om du bør være alene eller om du kunne hatt godt av en sitter må du selv avgjøre, men vit at Sitteren kan gjøre minimalt for å få deg tilbake. Noen finner sitteren som et uromoment, andre som en trygghet bare å vite at han er der.
Med mindre han er en dust og skal prate, le, kødde med deg og teste deg.
Sist endret av Mokkasinen; 8. februar 2016 kl. 11:14.
Hei! Jeg har 3 sukkerbiter dryppet med lsd. Hver sukkerbit er dryppet to ganger. Hvordan kan jeg mikrodosere dette? Jeg vet ikke styrken eller om det faktisk er lsd, men var tilstede ved dryppingen. væsken hadde en svak anelse av gul farge, og jeg kunne kjenne en liten aroma i det dryppet traff sukkerbiten. Kan det være noe annet? Fikk bra funk though, med visuals og mønster. Objekter og lys hadde en veldig rød tone over seg. mtp på mikrodosering og justering av dose tenkte jeg å løse en sukkerbit opp i en shot med sprit for evt ved deling eller nedjustering av dose. Men skulle gjerne funnet en måte å få doser ned i mikrodosenivå. Trenger ikke å være helt nøyaktig, bare sånn sirka.
Sist endret av svinpels; 13. februar 2016 kl. 10:29.
Sitat av svinpels Vis innlegg
Hei! Jeg har 3 sukkerbiter dryppet med lsd. Hver sukkerbit er dryppet to ganger. Hvordan kan jeg mikrodosere dette? Jeg vet ikke styrken eller om det faktisk er lsd, men var tilstede ved dryppingen. væsken hadde en svak anelse av gul farge, og jeg kunne kjenne en liten aroma i det dryppet traff sukkerbiten. Kan det være noe annet? Fikk bra funk though, med visuals og mønster. Objekter og lys hadde en veldig rød tone over seg. mtp på mikrodosering og justering av dose tenkte jeg å løse en sukkerbit opp i en shot med sprit for evt ved deling eller nedjustering av dose. Men skulle gjerne funnet en måte å få doser ned i mikrodosenivå. Trenger ikke å være helt nøyaktig, bare sånn sirka.
Vis hele sitatet...
Jeg ville løst opp sukkerbiten i en liter med mineralvann. Er det 200ug vil det bety rundt 20ug pr dl. Jeg vet ikke dette med sikkerhet, men det funker for meg
kan oppbevares en stund nedkjølt.
Sist endret av wackwrack; 13. februar 2016 kl. 11:49.
Sitat av wackwrack Vis innlegg
Jeg ville løst opp sukkerbiten i en liter med mineralvann. Er det 200ug vil det bety rundt 20ug pr dl. Jeg vet ikke dette med sikkerhet, men det funker for meg
kan oppbevares en stund nedkjølt.
Vis hele sitatet...
Vil ikke kloren bryte ned stoffer her?
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
Vil ikke kloren bryte ned stoffer her?
Vis hele sitatet...
I utgangspunktet vil klor destruere LSD. Men ta i betraktning at det er ekstremt lite klor i en vannflaske med mineralvann, og det er uansett en ødeleggelse som skjer over tid, ikke momentant (vil jeg tro.) Deretter kommer jo spørsmålet om hvor lenge en må la syrelappen ligge i vannet før all syren har blandet seg ut. Jeg har hørt at folk har gjort dette på festivaler, brukt vanlig vann, hatt syre i det, fjernet lappene etter det har trekt en stund og få spørsmål stilles. Vet ikke i praksis. Vil tro vanlig vann går fint.
Takk for svar. Makes sense. Ble bare nevnt under en diskusjon/krangel/chickfight om hvordan man blander ut rene dråper. I have no idea men vann var visst uaktuellt pga kloren
Kjøp sterilt vann på apoteket, så sliper du hele problemstillingen
en annen ting. kvit eller brun sukkerbit? ser for meg at brun ikke går i oppløsning etter X antall minutter?
hvor lenge bør sukkerbiten hvile før man tar den i munnen etter drypp?
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
en annen ting. kvit eller brun sukkerbit? ser for meg at brun ikke går i oppløsning etter X antall minutter?
hvor lenge bør sukkerbiten hvile før man tar den i munnen etter drypp?
Vis hele sitatet...
Gå i oppløsning? dypper du hele sukkerbiten i et glass med lsd elns? Du kan ta den med en gang etter den har blitt dryppa, men da er jo vitsel litt borte og du kan like så greit dryppe rett på tunga.

Og en annen ting, det virker for meg som om nesten alle som har tatt lsd her inne har fått det i papirform, er jeg den eneste som nesten alltid har fått det i flytende form? Skjønner jo at det er mye mer utbredt med ferdig dryppet papir biter, men alikevel
Sist endret av Oshugon; 18. februar 2016 kl. 14:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her har det også gått mest i flytende form. Har som regel hatt venner/bekjente med gode kontakter. Da har det enten gått I dråper rett fra flaske eller på sukkerbiter som jeg har tatt med dit jeg skal Men, dette er nok ikke så veldig vanlig
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fordelen ved få vesken dryppet på noe er vel at man kan oppbevare det, og ta det ved en passende anledning..
Sitat av ReeferBear Vis innlegg
Her har det også gått mest i flytende form. Har som regel hatt venner/bekjente med gode kontakter. Da har det enten gått I dråper rett fra flaske eller på sukkerbiter som jeg har tatt med dit jeg skal Men, dette er nok ikke så veldig vanlig
Vis hele sitatet...
Det er mer vanlig enn man skulle tro, etter at jeg flyttet til Oslo tok meg ikke lange tiden før jeg kom over dråper og har møtt flere siden da som og får fikset det, men det er stort sett bare rutinerte hippier som sitter på dette, det er vertfall det jeg har fått erfare.
Og når jeg fra som kommer langt nordfra og ikke hadde noen tidligere tilknytting til byen klarer å få tak i det så kan det ikke være så sjeldent.

Virker som om psy miljøet er lite og alle har noen fellesbekjente.

Men det jeg har fått høre ofte er at folk foretrekker lapper for da kan de gå på internet å sjekke styrke og kvalitet
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Prøvde noe syre som kommer fra darkweb, mer presist fra Tyskland, spesifikt selgeren Yourdrug. Lappene såg normale ut med kult bilde på. Effekten var derimot veldig rar. Tok 1-2 timer for effekt og det var nesten bare visuals føltes det som. Skulle vært 200 ug lsd, men fikk bare heftige visuals. Fikk ikke den bodyhighen/mindfucken som på lsd som jeg har prøvd mye tidligere. Noen tanker om hva det kan være?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Slakteren Vis innlegg
Prøvde noe syre som kommer fra darkweb, mer presist fra Tyskland, spesifikt selgeren Yourdrug. Lappene såg normale ut med kult bilde på. Effekten var derimot veldig rar. Tok 1-2 timer for effekt og det var nesten bare visuals føltes det som. Skulle vært 200 ug lsd, men fikk bare heftige visuals. Fikk ikke den bodyhighen/mindfucken som på lsd som jeg har prøvd mye tidligere. Noen tanker om hva det kan være?
Vis hele sitatet...
Var det lapper er det ikke noe annet LSD, Bromo-dragonfly eller 25i-NBOME. Det er de eneste tre stoffene meg bekjent som er potent nok til å kunne få en brukbar dose på en lapp.

Uten en analyse er det ikke noe som kan sies for sikkert om hva det faktisk var.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Var det lapper er det ikke noe annet LSD, Bromo-dragonfly eller 25i-NBOME. Det er de eneste tre stoffene meg bekjent som er potent nok til å kunne få en brukbar dose på en lapp.

Uten en analyse er det ikke noe som kan sies for sikkert om hva det faktisk var.
Vis hele sitatet...
Nja, det stemmer ikke helt. Det finnes en god del som er potent nok til å komme på lapper, flere av 25x serien, DOB, ,5-Dimethoxy-4-chloroamphetamine og flere fenetylaminer. Men jeg ville tro det er 25i er ekstremt visuelt, mer enn noe annet. Men det trengs mer enn 200 mcg for å få en sterk effekt afaik
▼ ... noen uker senere ... ▼
Har to blottere, den andre skal bare brukes hvis den første er for svak. Hvor lenge kan jeg vente med å ta lapp nr 2 etter å ha tatt den første?
Toleransen til LSD bygges fort. Ved å redosere vil du mest sannsynlig ikke forsterke effektene, men forlenge turen
Sitat av Slakteren Vis innlegg
Effekten var derimot veldig rar. Tok 1-2 timer for effekt og det var nesten bare visuals føltes det som. Skulle vært 200 ug lsd, men fikk bare heftige visuals. Fikk ikke den bodyhighen/mindfucken som på lsd som jeg har prøvd mye tidligere. Noen tanker om hva det kan være?
Vis hele sitatet...
Har ikke vært borti det selv, men har hørt mange snakke om at AL-LAD skal gi ganske mye sterkere visuals enn LSD, en annen ting som går igjen er mindre hodebry. Usikker på dosering om den får plass på en blotter.
Sist endret av Ferigo; 22. juli 2016 kl. 15:53.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Tok for første gang LSD for et par måneder siden. Hatt en bratt læringskurve siden jeg debuterte med 2-cb og videre fikk et godt innblikk i fleinsoppens verden, samt ketamin og hauger av turer på mdma.

Jeg og en kompis skulle droppe. Han hadde fått lappene av ei jente som var erfaren og hadde selv testet de samme lappene, og kalte dem sterke. Ok, cool. Dagen var perfekt og settingen var god. Lappene ble tatt kl 12 i Nydalen i Oslo.
Lang historie kort, effekten kom, men begrenset seg til litt ekstra glow rundt ting og en relativt beskjeden men ålreit bodyhigh. Musikken ble litt mer dyp, valget var shpongle den dagen. Men det var liksom det. Ingen tanker i det hele tatt annet enn det vanlige. Kunne sammenliknes med en svak 2-cb tur. Ikke det at jeg forventet sterke visuals, men hvorfor var det ingenting som skjedde i hodet?

Jeg er stor mann på 125kg, har det noe å si for LSD? Dama det ble kjøpt av veier vel knapt 60.
Det var vel lapper på rundt 100 ug eller hva man sier. Vil det være dumt å bare hive i seg 2 av de samme lappene ved en senere anledning? Hvordan vil en dobbel dose være?

Og er dette med null tankekjør eller endret tankesett doseavhengig eller kan dette være falske lapper?
Sist endret av NodSquad; 23. juli 2016 kl. 00:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Hvordan vil en dobbel dose være?
Vis hele sitatet...
Mer enn dobbel effekt
Igår ble det prøvd en dose på 170µg, skulle virkelig ikke forestille meg at dette var noe som skulle slå meg så kraftig i form av hvor lite kontroll jeg hadde over trippen.
Har prøvd LSD målt i doser i samme nærhet flere ganger, kanskje de bare var for svake, eller at denne lappen hadde ekstra futt i seg?

De visuelle opplevelsene jeg så er ut i fra noe av det sterkeste jeg har opplevd, sånn at jeg ble semi-skremt av å gå ut av sengen min.
Å dra på do for en kjapp piss ble noe som tok ekstremt lengre tid enn vanlig (selv om at jeg har opplevd dette før på LSD, så var dette noe av et annet slag!)
Var intense ripples av et annet slag og bare total alienation av rommet samt resten av huset mitt, youtube videoer av mine favoritt kanaler så cartoon'ish ut, samme med en god del annet av ting på PC'en min.
Så på telefonen å alle app ikonene bare danset rundt omkring på skjermen, virkelig noe jeg aldri har opplevd før.

Noe annet som også var helt vilt var når jeg kjørte opp Overwatch på PC'en å forsøkte å spille det for å roe meg litt ned, spillet var HELT annerledes, lyder å grafikken ble virkelig forsterket, så 10x bedre ut enn vanlig, ambient lyder på banen å alt det der ble virkelig oppfattet høyere enn vanlig, føltes som at jeg virkelig sto der en stund når jeg spilte.

I alle mine tidligere LSD opplevelser så har jeg iallefall hatt den lille følelsen av kontroll over trippen, mens igår så var det noe helt annet.
Ikke at det var så negativt og skummelt, tenkte til meg selv at dette var det virkelig futt i, å at jeg bare måtte huske å ride det out uten noe frykt eller panikk.

Er dette hvordan LSD virkelig skal være, var det en bad trip, eller bare traff jeg på noe som var litt for sterkt?

Ble iallefall ridet ut med en good feel å ikke noe bad feel, ble mye tenking igår å jeg føler at hjernen har fått et lite "reboot" å at jeg tenker mye lettere å friskere enn igår kveld.
Sist endret av 4pekatt1; 23. juli 2016 kl. 16:21. Grunn: rettelser.
4pekatt1: Det er så uendelig mange ting som kan påvirke trippen din, så det blir umulig for oss å si, vanligvis er blotterne svakere en selger opplyser, men det kan vel alltids hende at det er omvendt nå, mer sannsynlig er det at de har vært svakere tidligere og du har derfor forbundet "170 mcg" med en mye svakere opplevelse og har fått litt bakoversveis av det hele.

Det er umulig å si hva syre er eller skal være, mange kan sammenligne opplevelser og føle at en har opplevd mye av det samme, så plutselig havner en i et annet univers og "forstår alt"/"vet noe ingen andre forstår" for så å kommer tilbake uten å skjønne bæret.

LSD er eventyr, det hadde ikke vært noe kult om det var det samme hver gang vel?
Sitat av Gelémannen Vis innlegg
Har to blottere, den andre skal bare brukes hvis den første er for svak. Hvor lenge kan jeg vente med å ta lapp nr 2 etter å ha tatt den første?
Vis hele sitatet...
nå har jeg kun tatt det én gang, så jeg har ikke mye erfaring å basere meg på. Men startet med ca 100μg (tror vi, i hvert fall definitivt ikke mindre) og det gikk så fint at etter ca fem timer tok jeg det samme igjen. Og det ble mer intenst da, ikke bare forlenget. Da hadde jo effektene begynt å roe seg, men etter andre lappen ble det likevel sterkere enn det hadde vært før det. Du kan sikkert ta lapp nr to etter en time eller to hvis du vil, det blir nok forsterket selv om det ikke blir det samme som å ta begge samtidig.
Jeg og noen gode kompiser tok MDMA i går, var en jævlig fin kveld. Helt nydelig. Vurderer å lage en post om det. En slags liten rapport, må bare tenke litt, er litt vanskelig å huske alt ettersom vi også inntok ganske mye cannabis, men tingen er at jeg og min ene kamerat diskuterte noe i dag. Han har lyst at vi skal ta lsd om to uker. Jeg tenkte med en gang at det var en dårlig ide ettersom vi nettopp har tatt MDMA. MDMA går jo mye ut på at serotonin nivåene i kroppen blir utløst. Er det ikke det samme med lsd? Kompisen min sa at det bare er MDMA som vi bør vente med å ta over en måned, men bør vi ikke også vente lenger enn 2 uker med lsd? Går ikke det også ut på serotonin nivåene på nesten samme linje som MDMA?
Hvordan er det med fleinsopp? Jeg trodde at en måtte vente en god stund med det meste av psykadelia. Typ 1-2 måneder for å være sikker.
Jeg er ikke ute etter å gjøre ting som jeg vet er dårlig ide, derfor jeg spør. Gjør alltid full research før jeg prøver noe.
Takk på forhånd!
Du har helt rett i at man bør vente en liten stund med MDMA, helst 1-3mnd til serotonin reseptorene har rukket å lege seg, men når det gjelder psykadeliker så er det ofte noen sier "1 uke for toleranse, 2 uker for psyken". Her går det ikke på serotonin reseptorene på samme måte som med MDMA, her handler det mer om hvor sunt det er å oppleve slike store opplevelser med tette mellomrom uten å løsne flere enn nødvendige skruer i hodet.
Det er dog ikke forsket ordentlig på hva disse stoffene gjør og kan gjøre med vår hjerne, så dette er bare noe jeg har fått med meg fra andre forumer
Men! Etter en MDMA kveld vil man ha et redusert serotonin nivå i noen dager etterpå, hvorpå en LSD trip fort kan ta en vond vending hvor det er lett å gå i dårlige tankebaner, så det å vente til man føler man er tilbake i rett mindset er nok det beste.
Sist endret av Pewpew; 28. juli 2016 kl. 04:57.
Sitat av Pewpew Vis innlegg
Du har helt rett i at man bør vente en liten stund med MDMA, helst 1-3mnd til serotonin reseptorene har rukket å lege seg, men når det gjelder psykadeliker så er det ofte noen sier "1 uke for toleranse, 2 uker for psyken". Her går det ikke på serotonin reseptorene på samme måte som med MDMA, her handler det mer om hvor sunt det er å oppleve slike store opplevelser med tette mellomrom uten å løsne flere enn nødvendige skruer i hodet.
Det er dog ikke forsket ordentlig på hva disse stoffene gjør og kan gjøre med vår hjerne, så dette er bare noe jeg har fått med meg fra andre forumer
Men! Etter en MDMA kveld vil man ha et redusert serotonin nivå i noen dager etterpå, hvorpå en LSD trip fort kan ta en vond vending hvor det er lett å gå i dårlige tankebaner, så det å vente til man føler man er tilbake i rett mindset er nok det beste.
Vis hele sitatet...
Tusentakk for utfyllende svar Pewpew, har lest mye rundt på Internett, men er ikke alt for mange plasser hvor de sammenlikner likhetene i hjernen ved bruk av de forskjellige psykadeliene. Vi var 6 stk som tok MDMA i forgårs, flere av oss føler en fin afterglow effekt. Jeg kjente ingenting på det med en nedtur eller en kjedelig dag. Føler meg egentlig veldig bra, men det var en av kompisene mine som sa at han følte seg jævlig. Sa at han kjedet seg i hele går, ingenting å gjøre på sa han. Selv om han hadde besøk mesteparten av dagen. Han spurte meg etter råd om hva han skulle gjøre, jeg sa at han burde bare prøve å sove så går det bort etter en dag og to. Takk for svar igjen Pewpew! Ha en god dag!
▼ ... over en måned senere ... ▼
http://farm7.static.flickr.com/6007/...c7809633_m.jpg

Har hørt om folk som sier at disse stjernelappene ikke bare inneholder lsd men noe annet i tillegg som gjør at det kan være farlig. hvem gidder å forurense syre liksom ? :-P trodde også syre bare var syre. en formel. ett produkt. forskjellige typer syre ? skjønner ingenting lol ^^ Anyways, hadde en candyflipp med en sånn stjerne og det var PARADISE for alle sansene hehe.. men uten støtte fra emmaen vet jeg nesten ikke om jeg tør prøve haha .

posta først innlegget i en gammel tråd som ikke virker hihi :P Skal prøve å få sletta det .. *ny her*
Sitat av psypsy Vis innlegg
http://farm7.static.flickr.com/6007/...c7809633_m.jpg

Har hørt om folk som sier at disse stjernelappene ikke bare inneholder lsd men noe annet i tillegg som gjør at det kan være farlig. hvem gidder å forurense syre liksom ? :-P trodde også syre bare var syre. en formel. ett produkt. forskjellige typer syre ? skjønner ingenting lol ^^ Anyways, hadde en candyflipp med en sånn stjerne og det var PARADISE for alle sansene hehe.. men uten støtte fra emmaen vet jeg nesten ikke om jeg tør prøve haha .

posta først innlegget i en gammel tråd som ikke virker hihi :P Skal prøve å få sletta det .. *ny her*
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke noen andre stoffer enn LSD omtales som "syre". Men det kan absolutt være drittfolk som putter andre ting på lappene enn LSD. Jeg har riktig nok ikke hørt om lapper som er LSD og noe annet, intrykket mitt er at enten er det LSD, ellers er det noe annet. Alltid lurt å teste lappene med testkit!
Sitat av psypsy Vis innlegg
http://farm7.static.flickr.com/6007/...c7809633_m.jpg

Har hørt om folk som sier at disse stjernelappene ikke bare inneholder lsd men noe annet i tillegg som gjør at det kan være farlig. hvem gidder å forurense syre liksom ? :-P trodde også syre bare var syre. en formel. ett produkt. forskjellige typer syre ? skjønner ingenting lol ^^ Anyways, hadde en candyflipp med en sånn stjerne og det var PARADISE for alle sansene hehe.. men uten støtte fra emmaen vet jeg nesten ikke om jeg tør prøve haha .

posta først innlegget i en gammel tråd som ikke virker hihi :P Skal prøve å få sletta det .. *ny her*
Vis hele sitatet...
Er ikke det at de forurenser syren som du sier. Det de gjør er at de selger deg blottere som de sier er lsd, men som kan være foreksempel 25cNBOMe, eller bromo dragonfly som begge kan være farlig i store doser. Er du usikker så kan du kjøpe deg et testkit.
Sist endret av slappegodt; 23. september 2016 kl. 15:06.