Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1065
Hei det er godt mulig at dette er et "dumt" spørsmål men jeg må bare spørre.
Hvis du har et nettverk og flere maskiner som støtter 10/100 Mbs brukes det bare 10 mbs"tror jeg da"Men det jeg lurer på er om det er mulig å utnytte 100Mbs??


Mvh
inZane.
Hmm.. jeg har ikke så peil på nettverk selv, men hvordan har du koblet sammen ditt nettverk? Bruker du en hub eller switch, i såfall har denne enheten støtte for 100Mbit ?
Har tenkt på dette selv. Hjemme har jeg en 100/10mbit Router, og nettverkskortet mitt støtter også 100/10 mbit..

Men alikevel synes jeg ikke å se at farten i nettverket går over 5 mb/s særlig ofte...
Og hva er toppfarten i mb/s i ett 100mbit nettverk?
nFF Marshall
morten's Avatar
kan hende jeg tar feil, men en byte er 8 bit. Så det er jo bare å gå ut ifra det. realisert speed da blir vel rundt 12-13 megabyte / s

Smack me if im wrong
spellingnazi
canonix's Avatar
12.8MB/sec er vel teoretisk max ?
1024 * 100 / 8 = 12.8

Nå roter jeg meg nok hardt bort. velvel
Får 100mbits nettverk må du ha et 10/100 NIC(nettverkskort) og en 10/100mbits switch. Max teoretiske hastighet på 100mbits nettverk er da 12,5MB/s(100*8). Men så er det jo litt med maskina også.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
Opprinnelig postet av TipeX
Får 100mbits nettverk må du ha et 10/100 NIC(nettverkskort) og en 10/100mbits switch. Max teoretiske hastighet på 100mbits nettverk er da 12,5MB/s(100*8). Men så er det jo litt med maskina også.
Vis hele sitatet...
Det har og noe og si hva os du kjører, leste en test der det brukte noen pc'er til å teste speed. Linux var litt raskere enn windows
Sist endret av zyrtec; 21. mars 2002 kl. 13:05.
Trådstarter
Hmm... jeg begynner å skjønne det nå bare litt kjipern at man ikke får høyere hastigheter en 12,8 Mbits hvis jeg ikke har tatt helt feil, skulle gjerne ha hatt overføringshatighet på 100MB/s...
Better than thou.
Du får 12.8 megabytes hastighet på et 100 megabits nettverk, ikke 12.8 mbit på et 100mbit nettverk.
Opprinnelig postet av zyrtec
Det har og noe og si hva os du kjører, leste en test der det brukte noen pc'er til å teste speed. Linux var litt raskere enn windows
Vis hele sitatet...
Hmz, sa jeg noe annet? Liker ikke å bli diktert på feilaktigt grunnlag

1 byte = 8 bits.