Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1090
Jeg holder på å bygge en pc (første faktisk). Selvfølgelig må det oppstå problemer, og det som skjer er at når jeg skrur maskinen på kommer det bip bip med ca. fem sekunders mellomrom. På skjermen står det noe sånt som: "Not connected, video cabel found, saving system" eller noe lignede som det i en blå rute. Så blir skjermen svart og maskinen fortsetter og pipe som før. Jeg kommer meg ikke inn i Biosen. Er det noen som har peiling på hva dette betyr og hva jeg skal gjøre for å fikse det?
Better than thou.
Alle de pipene skal stå forklart i hovedkortmanuallen. For meg virker det som om det er skjermkortet som enten er kaputt eller ikke står ordentlig i slotten.
Trådstarter
15 0
Det står ikke forklart noe om bipelyder i hovedkortmanualen og skjermkortet er ikke kaputt. Jeg hadde det hos en kompis og testa det og det funka helt fint. Det står også riktig i slotten...
Better than thou.
Det skal stå i hovedkortmanuallen. Brows gjennom en gang til. Evt. all annen dokumentasjon som fulgte med. Kanskje et klistremerke? Tror det var det som fulgte med mitt hk. Lykke til.
spellingnazi
canonix's Avatar
Hva slags hovedkort er på pc'en ?
Er det noen slags dioder på HK ?

F.ex. 4 dioder som viser hvor den er i oppstarten etc.
Bare se inn i kabinettet mens du booter, og se om det er noen forskjellige lys som blinker. (Lyser i forskjellige farger etc.)
Prøv en CMOS reset. Man bør gjøre det når man setter opp en ny pc.

Post navnet på HK...
Better than thou.
Hvor faen får du det fra at man burde resete CMOS'en når setter opp en ny pc?
Har vi ikke akuratt hatt for oss en slik thread som dette da? Der det står tydelig at alt som har med pipelyder i oppstarten står forklart i manualen
Ta ut alle delene som ikke er livsviktig som f.eks: harddisker, tilleggskort, og cd-romer o.l, og prøv å sett inn en og en del for å se om det hjelper.
Prøv også å sette RAM-brikken i en av de andre slotene.

Dette ble litt rotete, men du bør skjønne hva jeg mener
Etter det jeg kan huske fra den forrige threaden om akuratt dette, så tror jeg vi kom frem til:

1. Ram brikkene var defekt
2. Bios instillingene var feil.

Sjekk ut denne threaden, så kanskje du finner ut hva som er galt:



Bygger Pc - Problemer

Lykke til, (som vi sier)
Trådstarter
15 0
Fant til slutt at det var noe feil med ramen. Jeg lånte en ny ram-brikke hos en kompis og da gikk pipelydene vekk men et nytt problem oppstod! Når jeg starter maskinen får jeg ikke opp noe på skjermen. Jeg får ikke kontakt mellom maskinen og skjermen. Er det noen som har peiling va dette kan komme av
reset cmos, hva slags hovedkort har du? jeg har hatt akkurat de samme problemene, det funka fett etter at jeg reseta cmos.
Trådstarter
15 0
Jeg har et Abit KG7 hovedkort. Åssen resteter man cmos??
les i manualen, det er vanligvis en jumper du må flytte på...
Trådstarter
15 0
Jeg reseta cmos men det funket ikke. Når jeg skrur på maskinen nå står det:

No signal
>video cable connected
>power saving
Monitor OK!

.....i ei blå rute mitt på skjermen. Jeg har tatt skjrmkortet utallige ganger inn og ut av slotten, men det står no signal allikevell!
Har du AGP eller PCI? I BIOS kan du nemlig stille inn hvilke av disse to som skal inites som det heter så fint på norsk. Og står kabelen til skjermen i (ja, mongospørsmål, men man vet aldri...)?
En annen ting som er viktig er å Enable Reset Configuration Data (eller hva det heter), det vil si at den setter opp alle plug'n'play kortenes adresser på nytt.
Lykke til, det virker som om du trenger litt trening
Trådstarter
15 0
Jeg har AGP. Det er ikke så lett å stille hvem som skal være inite i blinde og skjermkabelen står skikkelig i