Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 959
har ikke kommet i gang med å oppgradere ennå, men no skal eg begynne og trenger en smule hjelp

skal bruke 5 evt 6-000 og trenger:

prosessor min 1600 mhz
hovudkort (amd/intel?) ka er best
kjøleopplegg er vel lurt å ha?
kabinett ? (har intel pc no)
minne 256-512 mb.
harddisk 60-80 GB (7200)

pcen eg har no er en "elkjøp" pc pentium 2 (eller 3) 400 mhz, 10 GB, 64 mb ram så det er vel på tide å oppgradere?

noen som vet om spesielle tilbud på disse tingene ? kan jo bruke mus/tastatur/skjermkort (nytt), lydkort? , diskettstasjon, skjerm (burde vert større men... )... som eg har på min gamle pc og prog vare har jo eg/skaffer

fikk "komputer" bladet for et par dager siden og der hadde de noen tips på ka som var best/billig og bra/mest for pengene osv og masse billige priser.. bla 256 mb ram som visst nok skulle koste 400 kr.. men når eg sjekker på internett koster det jo F*** 6-700 ++ ..

er det like greit å kjøpe 512 med en gang? bruker pcen for det meste til internett/mekke mp3/ spille Cm, need for speed o.l mens eg venter på at telenor skal gidde å installere adsl på her så man kan laste ned divx

takknemlig for alle tips.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
ram er veldig dyrt for tiden, så å kjøpe en god del nå blir bortkastede penger hvis du ikke bruker pcen til skikkelig krevende. med din bruk av pcen som beskrevet ovenfor holder jo en 256 mb brikke, men selvfølgelig, en 512 mb brikke er jo artigere, og du har sikkert bare 3 sloter til ramen, så hvis du kjøper en 256 brikke blir ikke totalsummen så høy hvis du fyller opp de to andre med f. eks 512 mb brikker.

av kabinett bør du ha et 300w (eller 340w hvis du liker å bruke masse penger). husk å sjekk om kabinettet har plass til ekstra kabinettvifter foran og bak, ettersom pcene trenger mer og mer kjøling, og ved kjøp av mer stæsj er det alltid greit å vite at man kan sette inn en kabinettvifte hvis det begynner å bli litt varmt der inne.
Hvis du skal ha billig ddr ram så kjøp den på www.databutikken.com!
Hva med å gå på http://www.hardware.no ?


Der finner du både prisguide som finner billigste pris + at de har et forum hvor du kan lese hva andre anbefaler.

Brukte iallefall sidene der ofte når jeg skulle kjøpe nytt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
det er en del man ikke finner med den prisguiden da