Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1499
Hei.

Er på utkikk etter et nytt godt tastatur for programmering.
Er det noen som har noen å anbefale?
Kanskje en som får plass i en 15" PC veske eller større.
Er litt grønn på detta, men jeg ble anbefalt sånn "gummi" tastatur som du kunne brette/rulle sammen når det var så lite.. men vet ikke åssen det er til programmering? Just a tip Godt nytt år
Sitat av Krølleløffe Vis innlegg
Er litt grønn på detta, men jeg ble anbefalt sånn "gummi" tastatur som du kunne brette/rulle sammen når det var så lite.. men vet ikke åssen det er til programmering? Just a tip Godt nytt år
Vis hele sitatet...
Hørtes ut som noe ræl du kjøper på teknikkmagasinet.
Ingen som har tips?
Har selv kun prøvd Logitech G serien og har ikke erfaring med noen andre egentlig.
Jeg kjøpte Corsair K70 på salg hos komplett for ikke lenge siden. Er veldig fornøyd med det så langt. Det virker solid, og er enkelt designmessig men har mulighet for noen helt latterlige bakgrunnslys innstillinger, men det slåes lett av eller enkelt hvitt løys om det er det en foretrekker.
Venner man seg til mekaniske tastatur er det vanskelig å snu seg og gå tilbake til de mer kjipere variantene.

Siden mekaniske tastatur leveres med haugevis av forskjellige brytere må du nesten selv finne ut hvilke du liker best. Til de som primært bruker tastatur til å skrive mye er mx brown eller clear ofte anbefalt.

Om du skal ha med tastaturet overalt og størrelse er viktig, men numpad ikke er særlig viktig, kjøp et "TKL"-tastatur med 87/88-taster. Hvilket merke du kjøper er underordnet så lenge produktet har bryterne du liker
Takk Liasis.
Skal sjekke ut TKL tastatur
Skaff deg et Cooler Master tastatur eller noe lignende, så gjør du deg selv en stor tjeneste når kabelen din plutselig får mikrobrudd eller en grov skade (den har avtrekkbar kabel). Så da kjøper du bare en ny micro-USB kabel til 59kr istedenfor et helt nytt tastatur til 1k+.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Skaff deg et Cooler Master tastatur eller noe lignende, så gjør du deg selv en stor tjeneste når kabelen din plutselig får mikrobrudd eller en grov skade (den har avtrekkbar kabel). Så da kjøper du bare en ny micro-USB kabel til 59kr istedenfor et helt nytt tastatur til 1k+.
Vis hele sitatet...
Muligens er kabelskade større problem for gamere enn for andre.

Eg har eitt ti år gammalt HP USB tastatur. Funker utmerka. Eg har eit IBM Model/M produsert i 1985. Fungerer utmerka. Det er altså eit tastatur som er eldre enn meg sjølv - og mange andre brukarar her på forumet - og som fortsatt fungerer uten kabelskade...