Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 779
Hei skal kjøpe meg et lite overvåkings kamera til og ha over ytterdøren,men de jeg finner krever at jeg må trekke ledninger gjennom veggen og helt til stuen,skulle gjerne hatt et lite wifi cccam som overfører via wifi og som er fri for ledninger som må trekkes gjennom vegger gjerne en batteri drevet, noen som har noen tips? Mvh Pippijippi
Jeg bruker dette: https://www.netonnet.no/art/hjem-og-...waArWiEALw_wcB
eneste det trenger er strøm. Og det har IR
Sist endret av Sterol91; 29. november 2017 kl. 20:09.
Takker for konstruktivt svar,men er det sånn at du må trekke ledninger fra enhet og inn til stuen foreksempel? Eller er det bare og plug and play uten ledninger til strøm og annet?
Den er "trådløs" men trenger strøm.
Det er å få trådløse som kameraene er batteridrevne
Meh, må nesten ha vandal sikkert kamera ved ein inngangsparti, gå for noko ala denne:
https://www.lightinthebox.com/no/4-0....0&prm=1.4.4.0

Viktige punkt til kamera:
WDR=mulighet til å ha eit brukbart bilde sjølv med sterk sol og mørkt parti i bildet, da det i fleste tilfeller gjere annsiktsgjenkjenning vanskelig om du ikkje har dette.
2,8mm fast linse, den bør ikkje være høgare tall enn dette, grunnet det blir altfor zoomet bilde og mister mykje info, om du da ikkje plasserer kamera langt unna inngangen.
Hikvision=Mest for pengane av alle kamera du har i det rimeligare sjiktet, Dlink er ikkje noko kamera merke, litt usikker på kva slags fabrikk som produsera deira kamera også.
IR lys=for å sjå i mørke, da det vil bli for dårlig nattebilder med vanlig utelampe.


Alternativ 1 til at den ikkje har batteri:
Er ikkje på batteri, men koster bare 200kr for 12volt batteri 7Ah(burde holde 1-2 veke i slengen), så ein billig biltema billader for å lade opp batteriet. Plasser batteriet inne i ein metallboks som du isolera med noke ikkje brennbart.

Alternativ 2:
Fleste inngang, har en eller annen utelys i nærheten, det er rett fram å strekke strømledning frå den lampen til kamera, og lage ein enkel kobling i vanntett boks. Med elektriker pris idag så ligger det på rundt 1000 + reise ink mva for dei i rimeligare sjiktet. Dette sparer deg mykje arbeid med å lade batteriet til trådløse kamera.

Alternativ 3, plaser eit kamera ala det Stereol91 nevnte i vinduskarmen inne nær strømkontakt