Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 6080
Hei, jeg kjøpte en brukt Iphone 7. Den kom i esken med alt av utstyr så tviler på at den er stjålet. Men når jeg putter i SIM kortet og skrur den på vil den ikke godta koden min selv om det er samme kode jeg har hatt i veldig mange år så vet at jeg skriver den riktig. Dette er første Iphonen jeg har hatt så aner ikke hva problemet kan være.
Er det PIN-koden du taster da? Ikke iPhonens kode?
Visste ikke at Iphone hadde en egen kode man trengte for og åpne den jeg. Antok at det bare var PIN koden min jeg trengte. Må jeg spørre selger om den koden da eller?
Hvis han ikke har kjørt en gjenoppretting til fabrikkinstillinger før salg så er det vel hans kode for å låse den opp? Du sku fått en blank telefon å sette opp.
Ok, Da tar jeg kontakt med selger i morgen. Takk for tipset.
Alle telefoner, uansett produsent (jeg har ihvertfall ikke sett noe annet) har en valgfri sikkerhetskode bestemt av brukeren for å låse telefonen. Denne kan være et firesifret tall, men mange produsenter tillater andre formater også. Den er 1234 eller 0000 som default på en del telefoner. Denne er satt på telefonen.

Alle SIM-kort, uansett leverandør, har en PIN-kode som låser SIM-kortet. Den trenger du kun når du slår på telefonen. Denne er alltid et firesifret tall. Denne er satt på SIM-kortet.