Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3098
Hei!

Jeg har vært så uheldig at jeg har brukt kokain en god del i fylla og får nå ofte en sterk trang til å fikse kokain med penger jeg ikke burde bruke når jeg er drita. Dette begynner å bli jævli plagsomt, for jeg føler jeg tvinger meg selv til å gjøre noe jeg egentlig har så veldig lyst til eller er så veldig glad i.

Jeg opplever aldri å ha lyst på kokain når jeg edru, den er kun når jeg full. Har noen tips til hvordan dette kan avvennes?

Setter pris på svar
Anonym bruker
"Oppblåst Okse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke drikk alkohol høres ikke ut som en dum ide
Anonym bruker
"Bekymret Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
støtter det som er sagt over. kjenner selv mange som ikke kan drikke lengre for da får de lyst på det de blanda med og det går bare rett til helvete derfra.
Sykt kjipt hvis eneste alternativet er å slutte å drikke alkohol. Jeg er student og går veldig mye på byen og jeg kunne ikke sett for meg å gå ut uten å drikke. Det er heller ikke hver gang jeg drikker at jeg må ha cola, men plutselig en lørdag når "avhengighetsbarometeret" har fylt seg opp så tvinger jeg meg selv til å kjøpe cola. Et annet problem er at når jeg først har begynt å sniffe, så nekter jeg å avslutte kvelden og gå å legge meg.
Slette kontaktene dine som du kan skaffe cola fra?

Er sånn sett ikke en løsning, men terskelen for å få tak er vel noe høyere om du må stresse med det. I motsetning til å kunde skyte noen en melding og har det i hånd etter 30 min.
uansett hvor bestemt du er på å slutte i edru tilstand så tror jeg fulle-deg fortsatt er hypp på kokain. Er ikke lett å få tannkremen inn i tuben igjen
Anonym bruker
"Velkommen Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ouf.. har aldri vært storforbruker av Kola, men merker at jeg får lyst på det hver gang jeg drikker. Dette er sikkert en utfordring for flere. Om du kun bruker kola når du er på fylla, så er det jo en ganske enkel løsning på problemet, selvom det kanskje ikke er så fett å slutte å dra ut.
Ta det gjerne litt med ro når du drikker? 2-3 pils er nok til å få deg i godt humør men fortsatt smart nok til å ta "edru" avgjørelser
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hjernen din assosierer kokain med alkohol og suget vil komme når du drikker alkohol uansett hva slags andre tiltak du gjør. Det eneste som funker er å avvenne hjernen din fra kokain, fast misbruk over tid krever et år for å få hjernen normal igjen. Jeg ville tenkt minst 4-5 mnd for deg som har brukt i helgene, eller lengre om du drikker mange ganger i uka. Altså denne tiden uten kokain og for å klare det må du klare deg den tiden uten alkohol også helt til hjernen din ikke kjemisk knytter alkohol til kokain lenger. Tankene dine vil kanskje alltid gjøre det og å stå i mot tankene er også viktig, men den kjemiske koblingen i hjernen er det som gjør det nesten umulig å holde seg unna og som gjør folk avhengige så det er veldig viktig at du setter hjernen på et kjemisk detox nå hvis ikke vil du aldri klare det men bare bli mer avhengig.

Kokain har ødelagt mange av vennene mine og drepte kjæresten min så ja fraråder deg det sterkt. Alle startet forresten bare med å bruke det i fylla.
Røyk en feit J evt litt molly,MÅ jo ikke drikke men skjønner greia di..vært der sjøl.
Anonym bruker
"Ergerlig Rein"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta litt heroin. Evt. Litt metamfetamin. Skjønner greia di..vært der sjøl
Alt er avhengigskapende.
Ta deg sammen bare
Jeg har tatt drikkepause nå i corona og det går overraskende fint å bare drikke en alkoholfri drink og ta tidlig kvelden men å fått med seg det sosiale lell.
Jeg sluttet å drikke fordi frontallappen min blir borte når jeg passerer 3 pils og noe mindre enn det har jeg ikke selvkontroll til. Blir en narkohund på fylla og kan sniffe frem drugs på de mest usannsynlige steder, så nå er det munkholm på fest for meg. Kjipt, men det var konsekvensen for min del iaf. Lykke til!