Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2437
Stusser litt over hvorfor produsenter gidder å brande produktet dersom det aldri dukker opp igjen..? I løpet av årene har jeg aldri kommet over samme typer som har falt i smak tidligere.. Er det fordi vi er såppass langt unna produksjonsland.. ? Må vel være noen aktører som driver på i stor nok skala til at man treffer på samme produktet i ny og ne? Elaborate plox
Anonym bruker
"Villig Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke noe vondt ment, men du fremstår i overkant ignorant på mange måter.

For det første.....kan nettverket og kontaktene dine være årsaken til det du legger frem som din erfaring?
Dernest er det ikke i nærheten av hva jeg har erfaring med selv.....nå er jeg selvsagt en "grønnskolling" med mine 15år som pusher og med et egetforbruk på 1kg i året gjennom mange år.....bare for å understreke det, så er dette et tilbakelagt kapittel i mitt liv.

Uansett....la meg gi deg ett eksempel på at det umulig stemmer helt med realitetene det du legger frem :
Gullstempla sorting er en variant som har dukket opp jevnt gjennom mange år. Det samme var tilfelle med såkalt "french paper".

For å ta med litt andre relevante aspekter :
Shitten er ulovlig og ikke standardisert på noen måte. Dette i seg selv fører gjerne til at ting har variabler.

Samtidig så er det gjerne forskjell på alle platene fra samme parti, i tillegg til de nevnte variabler i forskjellige "batcher". Altså, mottar du en eller flere kilo med en type shit......da forstår du nok fort hva jeg snakker om


Sier meg ferdig snakka der jeg
Nå er det ikke sånn at det er 10 plater som merkes, men kan fort være 100+ stk.

100kg med hasj er ingenting sånn helt egentlig, så realistisk sett vil «luksus hasj» med brand ha vært innført i større partier en som så. Dette holder kustus på nettverk og gir en grov oversikt hvor ting havner, samt noe å referere til ved ønske om å kjøpe samme type senere for kunder.
trent tufs
fuckdapopo's Avatar
Trådstarter
Ignorant for å stille spørsmål haha

mulig det, kan ikke skryte på meg å kjenne de største fiskene. uansett, skjønner ikke at nettverket mitt skal være av så stor betydning? partiene ender jo til syvende og sist opp hos plate gate-dealerne.

De som har holdt på enda lenger enn deg må jo ha noenlunde greie kontakter for å alltid kunne selge, selv i tørke-tider.

15år i gamet og du har 2 eksempler å komme med, om noe så understreker jo det bare spørsmålet mitt.

Selvom det er ulovlig så betyr det jo ikke automatisk at det ikke ligger noe organisering bak å produsere, transportere og selge flere hundre/tusen kg.

Ser ikke for meg at mafiaen i marrokko går rundt til 10000 forskjellige small-scale bønder for å samle opp tusenvis av forskjellige typer hvert år.
Ser heller ikke helt for meg at bøndene som er drevet av profitt for å overleve bytter på strains for hver avling.

Variabler i naturen er jeg faktisk innforstått med. Kvalitetsforskjeller i samme batch er i denne sammenhengen irrelevant; det jeg spør om er hvorfor samme stempler tilnærmet aldri dukker opp igjen?

Det må jo være bra business for dem som er involvert i å erverve visse typer plater som forsvinner 10 ganger fortere enn andre typer?
Oppsummering

Smuglere / bakmenn / medarbeidere høyt oppe i forskjellige nettverk tar inn enorme, jeg mener enorme mengder med de stoffene de forhandler. Vi snakker her om hasj.

Når de som forhandler dette tar inn enorme mengder, er det det samme som at det er stor etterspørsel/høyt forbruk generelt. Politiet jubler over et beslag på 70-80kg hasj og 30kg amfetamin, men i realiteten er dette piss i havet.

Det finns ingen eksakt tall på hva som føres inn i landet og distribueres, da det kun er beslagene som fører statistikken. Men har i mange år fått et bra innsyn i forskjellige miljøer, som hevder å være 4. ledd. (Altså to forhandlere + en bakmann over dem).

De som er «så langt nede» selger vanligvis kiloer, og skjelden under f.eks 100g av gitt stoff. De over dem selger større og sikter seg ofte inn på 5-10kg per salg, de over der igjen selger som regel 50kg+ og gjerne hele parti avhengig av hvor stort parti/nettverk det er.

De som er under 4. ledd, altså 5. ledd er din typiske dealer. Han har sikre leverandører og kan få tak i greie mengder på ganske kort varsel på grunn av lagerføring/logistikk høyere opp.

Nå i corona tider så har det vært tørke på hasj. Dette er jo logisk siden stoffer med mindre volum gir bedre avkastning kontra hasj som er ganske billig i forhold til volum (om vi ser på prisene før corona). Amfetamin og kokain som et eksempel har gått opp i styrkegrad og ned i pris. Dette fordi det har vært prioritert av de som fører disse stoffene inn.

Altså, om man ikke ser samme «brand» flere ganger, så betyr det ikke at det er lite av det, svært skjelden at noen tar seg bryet med å smugle en enkelt kilo f.eks når du uansett får streng straff.

Når en ny brand kommer som har bra kvalitet, så spres ordet og salget øker enda kraftigere.

For ordens skyld, nei jeg er ikke langer. Bare (u)heldig med folk jeg har treft på.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om en dealer solgte plater, og alle var uten stempel... Da kan du jo ikke vite hvilken som er bra? Du må fysisk prøve alle

Mens om de har stempel kan det være en du har kommet over den før eller noen av kontaktene vet om det stempelet har rykte på seg for å være bra..

Det hjelper iverfall for meg
Anonym bruker
"Gul Fossegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er ikke sikker på om jeg skjønner hva du mener... Men de som fremstiller hasjen blir også tatt og dermed ny strains hos ny produsert. Veldig ofte er det ikke engang kilden til varene som stempler det, men de som får fra produsenten eller de som er neste ledd der igjen og importerer. Disse blir også tatt og man ser ikke samme stempel i sirkulasjon kontinuerlig. Ingen i produksjons, smugler eller langer bransjen varer for evig..
Det er også forskjellig tilgang på frø og en stadig jakt i å lage bedre hybrider, men det er mer vanlig at en god weed strain består år etter år enn at et platestempel gjør det og det er ikke alltid engang stempelet sier noe om hasjen i seg selv men om hvor den kommer fra eller hvilken gjeng som har smugla den eller pusher klossene på den.
New generation
colakork's Avatar
Hey hey hey. Ikke alle gledesspredere som blir tatt Gul Fossegrim.

Lsd lordene i California/USA/verden har vel aldri blitt tatt, ettersom de har en annen visjon enn andre typer importører.

Tenk det
Anonym bruker
"Villig Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du ikke har forstått essensen av nettverket ditt så er det ikke mye hjelp å kunne gi deg uansett hva.

Generelt fremstår du som et individ som med stor fordel kan se litt dokumentarer, lese noe bøker og sette deg inn i noen grunnleggende faktorer.

At jeg dro frem to eksempler var med full viten og vilje, men det fløy tydeligvis umerkbart over huet ditt.

Det å spørre spørsmål er fair, men hvis det er nytt for deg at hvordan man spør og hva man spør om gir indikasjoner på hvor skapet står.....vel, tjommie. Jeg kan ikke annet enn å ønske deg lykke til på livets reise.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av colakork Vis innlegg
Hey hey hey. Ikke alle gledesspredere som blir tatt Gul Fossegrim.

Lsd lordene i California/USA/verden har vel aldri blitt tatt, ettersom de har en annen visjon enn andre typer importører.

Tenk det
Vis hele sitatet...
Da har du tydeligvis sovet i historietimen.

f.eks William_Leonard_Pickard ble tatt i 2000 da de flyttet laboratoriet sitt. Den største LSD produksjonssaken i historien.
Trådstarter søk på Google, la linea hash confiscación.
Ser du samme merkinger på de fleste «baller» så og si nok.

Er nok ikke mer en 5-10 forskjellige «merker» som går ut av Marocco, så du har nok røyka samme type ofte, bare folk «stempler» de på nytt når de når midt Europa med spesielle navn så de bl.a har kontroll over sine partier for videre innføringer samt «nye typer» for forbrukerne..
Klimafiendtlig troll
TS har åpenbart lite innsikt i hva vedkommende prater om.

Forøvrig er de beste skivene (for meg i hvert fall. Lett presset og lys type, ZeroZero eller tilsvarende sortering) jeg har hatt alltid umerket/ustempla. Ekte, skikkelig førsteklasses håndtverk med andre ord.

Stempling og merking har ingenting å si, det kan være siste sortering med kul merking. Det kan virke som om gode falsknere benytter seg av "kul merking" og kopierer kjente merkinger.

Jo mer påfallende merkingen er, jo nøyere sjekkes produktet.

Avstanden til Marokko har ikke så mye å si. Inntrykket mitt er at de bedre sorteringene kommer til Norge i større grad enn for 10+ år siden. Vi har mer penger og genene i Marokko er endret, så Norge og skandinavia er nok veldig lukrativt for de som driver med import/eksport.

Forøvrig så har det alltid vært familiene eller gårdene som står for pressingen (og den karakteristiske pakkingen i cellofan) og stemplingen av platene. At noen skiver merkes om på veien kan godt hende, men det er lite logisk. Det ville være veldig høy risiko å gjøre dette i f.eks Norge, og veldig dumt uansett.

"Fake hash" som blir nevnt av og til her inne er svært sjeldent. Har bare sett dette et par ganger, ofte vekkes det mistanke lenge før man rekker å sjekke produktet. Alltid noe bøff eller dårlig falskneri mtp pakking og materialer. Kanskje de lurer drittungene, men selv har jeg kun sett dette et par ganger.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Om en dealer solgte plater, og alle var uten stempel... Da kan du jo ikke vite hvilken som er bra? Du må fysisk prøve alle

Mens om de har stempel kan det være en du har kommet over den før eller noen av kontaktene vet om det stempelet har rykte på seg for å være bra..

Det hjelper iverfall for meg
Vis hele sitatet...
For noe pissprat, er du helt fullstendig kjørt i huet? Hvis det eneste som gjør at du ser forskjell på tjallen din er stemplingen så synes jeg litt synd på deg.
Sist endret av Taert; 17. oktober 2020 kl. 20:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Taert Vis innlegg
For noe pissprat, er du helt fullstendig kjørt i huet? Hvis det eneste som gjør at du ser forskjell på tjallen din er stemplingen så synes jeg litt synd på deg.
Vis hele sitatet...
Så så mister, stått opp med feil fot idag eller?
Klimafiendtlig troll
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så så mister, stått opp med feil fot idag eller?
Vis hele sitatet...
Nei, riktig fot som alltid ! Blir bare litt oppgitt når jeg leser sånne ting, som om hasj var noe mystisk som kun var synsing og overtro.
Sist endret av Taert; 17. oktober 2020 kl. 20:46.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Taert Vis innlegg
Nei, riktig fot som alltid ! Blir bare litt oppgitt når jeg leser sånne ting, som om hasj var noe mystisk som kun var synsing og overtro.
Vis hele sitatet...
Åjja det var de du reagerte på? Alstå synsvinkelen jeg skrev det på? Du må jo forstå det var et eksempel
Klimafiendtlig troll
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Åjja det var de du reagerte på? Alstå synsvinkelen jeg skrev det på? Du må jo forstå det var et eksempel
Vis hele sitatet...
Det er ingenting som heter "alstå" eller "synsvinkelen jeg skrev det på". Hvordan skal jeg forstå hva du skriver, når du ordlegger deg så utrolig kålete og bare prøver å kverulere?

Dessuten, denne synsvinkelen din er såpass skakkjørt og du sprer feilinformasjon. Synes du det er noe ålreit selv da? Det er jo du som skriver svada, ikke jeg.
Sist endret av Taert; 17. oktober 2020 kl. 20:59.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Taert Vis innlegg
Dessuten, denne synsvinkelen din er såpass skakkjørt og du sprer feilinformasjon.
Vis hele sitatet...
Feilinformasjo? Hva er fasitsvaret da?

Om du leste hele innlegget mitt skrev jeg at det funket for meg
Sitat av Taert Vis innlegg
Nei, riktig fot som alltid ! Blir bare litt oppgitt når jeg leser sånne ting, som om hasj var noe mystisk som kun var synsing og overtro.
Vis hele sitatet...
Synsing og overtro er vel det du er ekspert på hvis du mener at merking er bortkastet eller?

For øvrig virker det som ikke alle har sett når man henter partier på flere hundre kg får man ikke alt som 100G plater men det er som regel 1000G plater som blir delt opp og pakket inn på nytt. Når jeg hentet KG fra første ledd så fikk jeg en KG plater oftere enn hekkere og enten måtte jeg få
Med stempel eller så fikk jeg et motiv som bare skulle printes på ark og teipes sammen med maisplasten
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 420master Vis innlegg
Synsing og overtro er vel det du er ekspert på hvis du mener at merking er bortkastet eller?

For øvrig virker det som ikke alle har sett når man henter partier på flere hundre kg får man ikke alt som 100G plater men det er som regel 1000G plater som blir delt opp og pakket inn på nytt. Når jeg hentet KG fra første ledd så fikk jeg en KG plater oftere enn hekkere og enten måtte jeg få
Med stempel eller så fikk jeg et motiv som bare skulle printes på ark og teipes sammen med maisplasten
Vis hele sitatet...
Såppass! De gangene jeg kjøpte kilo var det 10 plater med stempel plastet sammen.. Slik som dette

Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av colakork Vis innlegg
Hey hey hey. Ikke alle gledesspredere som blir tatt Gul Fossegrim.

Lsd lordene i California/USA/verden har vel aldri blitt tatt, ettersom de har en annen visjon enn andre typer importører.

Tenk det
Vis hele sitatet...
Nå var det jo to av disse LSD lordsa som ble busta for ikke så veldig mange år siden. Det var grådighet som felte dem, samme som tar alle de andre også.
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Flere ganger vært borti plater som med stempel/merke på, så har den forsvunnet og så har det gått noen måneder/år også har jeg funnet samme merke igjen.
Ca 50% av tilfellene JEG har opplevd så har det ikke vært samme hasj, men det hender det også.