Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1362
Bli'me på apedansen!
JohnnyBravo's Avatar
Halllaaa

Sitter med en heineken øl "keg" i frankrike, LMFAO ikveld
kjøpte meg en 5 liters øl "keg" men har litt problemer med den nå,
kommer BARE skum ut når jeg prøver å tappe....
hva faanden gjør jeg feil ? ))
den må være ordentlig avkjølt, minsker skum veldig, og tappe med en "tilt" på glasset hjelper også, bortsett ifra
det så kan du kanskje ha rista den vel mye? om ikke så er det stort sett temperaturen og tilt'en som utgjør mengde skum forsåvidt jeg vet.
Bli'me på apedansen!
JohnnyBravo's Avatar
Trådstarter
Takk, har satt den i kjøleskapet å funnet frem 40%'en

Da blir øl imorgen
Haha, jeg hadde akkurat samme problemet sist jeg var i Barcelona. Endte opp med å bare droppe hele greia Lykke til!
Har hørt at disse er veldig dårlige, så tror egentlig ikke det er verdt bryet engang.
Sett den i kjøleskapet eller i en bøtte med is og salt ellernoe og ikke rør på den, så skal du kanskje klare å tappe sånn tålig greit.
har hatt flere heineken keg'er, funker tålelig, men må avkjøles og stå oppreist helst ganske lenge, 1-4 grader celsius i 12-24 timer, får litt skum, men det er mersom pynt på toppen, 1-2 cm skum.

bedre løsning er samme prosess med f.eks OBH nordica tappekran, brukte det seinest i går kvled/natt her
på fest. godt avkjølt, og stått lagret til kjøling i bruks posisjon og behandlet forsiktig funka kjempe, ikke
noe skum å syte over bortsett ifra pyntelig skum øverst i glasset
Neida, disse her er helt optimale!
Men som sagt, så må den være avkjøt. På baksiden (noe relativt på en rund boks) er det avbildet et hvit omriss av en flaske, om jeg ikke husker feil. Når denne er blå er den klar til å tappes. Gode instruksjoner finnes på både lappen rundt tappe-hendelen og bakpå.

Merk at om du er på et hotellrom er det godt mulig den ikke blir fullstendig avkjølt.