Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1292
Hei. Jeg lurer på hvordan det funker med oppkobling mot internett, (vanlig koberkabel) i et seksjonert hus som er gjort om til 3 selvstendige leiligheter og som er satt opp i et sameie.

Saken er at vi har fått beskjed om at det ikke er ledig kapasitet til adressen, slik at vi ikke kan få bredbånd levert. De andre to leilighetene på adressen har adsl og det er en oppkoblingboks i hagen utenfor på tomta.
Jeg fårstår det slik at alle ledningene inn er opptatt og vi ikke får pga dette.

Har vi rett på å få lagd ny kabel inn på tomta og er det mulig uten graving?
Har de andre boenhetene "mer" rett en oss til å bruke dem!?
Burde det stått i prospektet når vi kjøpte?

Setter pris på litt feedback
Sitat av Bodegaman Vis innlegg
Hei. Jeg lurer på hvordan det funker med oppkobling mot internett, (vanlig koberkabel) i et seksjonert hus som er gjort om til 3 selvstendige leiligheter og som er satt opp i et sameie.

Saken er at vi har fått beskjed om at det ikke er ledig kapasitet til adressen, slik at vi ikke kan få bredbånd levert. De andre to leilighetene på adressen har adsl og det er en oppkoblingboks i hagen utenfor på tomta.
Jeg fårstår det slik at alle ledningene inn er opptatt og vi ikke får pga dette.

Har vi rett på å få lagd ny kabel inn på tomta og er det mulig uten graving?
Har de andre boenhetene "mer" rett en oss til å bruke dem!?
Burde det stått i prospektet når vi kjøpte?

Setter pris på litt feedback
Vis hele sitatet...
Det skulle stått om det er bredbånd tilknytning i prospektet, ofte hvem som også tilbyr. Det er så vidt jeg vet, ikke lenger leveringsplikt på kobbernettet.. Telenor som leverandør gjør ikke utbygginger/utbedringer om de overstiger et visst beløp, 15 000 tror jeg på privatlinjer.
Sist endret av Grossie; 8. desember 2015 kl. 09:52.
Tryggeste er vel å bestille isdn. Da er du sikret å få et egent trådpar helt til sentralen. Så bestiller du bare dsl på denne og sier opp isdn.
Sitat av Stesolidhode Vis innlegg
Tryggeste er vel å bestille isdn. Da er du sikret å få et egent trådpar helt til sentralen. Så bestiller du bare dsl på denne og sier opp isdn.
Vis hele sitatet...
telenor har vel ikke leveringsplikt på slik lengre, så de kan fort si at man heller får anskaffe seg mobiltelefon