Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 4695
Jeg har et lite problem, det er en hengelås som skiller meg fra målet mitt.
Låsen er nok noen år gammel, men den virker som den er av god kvalitet. Metallbuen på låsen er ca 1cm i diameter. Det er mulig å kjøre bil veldig nærme låsen. Låsen er en kodelås med 4 tallrekker (altså 9999 muligheter), men å prøve ut alle er veldig tidkrevende.

Mine ideer:

Rive den opp via forbindelse til bil (tåler bilen/hengerfestet dette?)
Sage opp (fungerte dårlig med liten sag, tenker isåfall på elektrisk sirkelsag)
Avbiter tang (vanskelig å få tak i riktig størrelse)

Ønsker særriøse forslag, og det haster.
få tak i noe flytende nitrogen eller hva det heter og hell dette over låsen og slå litt på låsen med liten hammer knas ^^
men seriøst hvis det er bilen du er redd for ( hva er henge låsen satt fast i da mann)
få tak i ei kjetting tang så klippe du låsen lett.
10mm bøyle er ikke bare bare å klippe av.
Flytende nitrogen er ikke bare bare å få tak i heller. Bruk heller et 12kg Co2 apparat, det finner du nesten hvor som helst. Det frøser ned stålet til -72 grader, og da er det sprøtt. Klin til det med spett, men bruk briller og hansker.

Men har man bil så kan man bruke en skikkelig wire eller kjetting, og dra av låsen. Men i alle tilfelle så smeller det bra, samme hva man velger.

Det er vel ikke SÅ hast med å få den opp, det er vel ikke før i morgen kveld det skal brukes alikevel!
Hvis man har bil må det jo gå an å få med seg noe strøm, vinkelsliper med god skive skjærer greit gjennom det meste.
Pics? Merke? Finnes en del hengelåser det går an å bypasse.
Sitat av Lynet
Låsen er en kodelås med 4 tallrekker (altså 9999 muligheter), men å prøve ut alle er veldig tidkrevende.
Vis hele sitatet...
Ikke for å pirke, men det gir deg faktisk 10.000 forskjellige kombinasjoner, ikke 9999.
Har du sett på låsen og verifisert at det ikke er en slik lås som har 0-9 + A-D i kombinasjonen? I så fall så ryker du plutselig på 38.416 forskjellige kombinasjoner....
./ru.sh
Trådstarter
CO2 apparat var en fin og mulig idè, M&G (og ja det er 10.000 kombinasjoner, ikke 9999 eller 38.416)
Regner med at en vanlig personbil klarer å dra av låsen med kjetting til låsen og tilhengerfestet.

Låsen er festet i en stål dør, men det er totalt uvesentlig.
Ønsker vidre innspill.
Takker for svar

1 cm diameter er nok å ta noe i, men det er uten tvil en kraftig lås. Du har forsåvidt rett i at den ikke trenger å være åpnet før i morgen, men tidspresset går på at utstyret måtte bli kjøpt i dag.

Gikk på Clas Ohlson og fikk en fin og ganske stor og tung tang (hva er riktig ord?) som han sa skulle fikse det meste.. Får håpe han snakket sant..

edit: Ser selvfølgelig at å kutte av låsen ikke er like artige løsninger som dere kom med..
Sist endret av djemb; 30. desember 2006 kl. 17:51.
Det er vel ikke en kontainer med fyrverkeri dere skal inni?
./ru.sh
Trådstarter
neeeeeesten like moro
Hva er det, gi oss i allefall ett tips
Håper det er dynamittkontainer :P
Hvis det er en kode lås, så kan du prøve å dra selve låse nedover. Da blir det press på låsen, så tar du vrir rundt på tallene. Etter verdt som du vrir vil det være veldig tungt å vrir videre med mindre du løsner på låsen slik at det ikke er noe presse. Hvis du gjør det med alle tallene vil du få koden. Funker fett, bortsett fra at det kan være en feilmargin på 2 opp og ned, men det er det jeg har funnet ut. De låsene jeg har prøvd på har vært slitt, så det kan være en feil der, men når du har fått et tall til å stå prøv å vrir begge veier. Kan være vanneskelig for en som ikke har gjort dette før, men prøv værtfall og det krever ingen ting. Da slipper du å ødelegge låsen.

Men ha en bakkup plan, hvis denne feiler.
Ingen problem å kutte en 10mm bøyle..
Hvorfor ødelegge den når du kan dirke den opp.

Hvis det jeg skrev ikke funker kan du vri hjulet helt til du hør et klikk. Funker det og, men kan ta lenger tid eller ikke klare det i det hele tatt.
Ingen av disse som vil fungere da? http://www.biltema.no/products/produ...&iItemId=80899

Der er det tenger med kapasitet helt opp til 19 mm
Kjøpte meg en liten baufil jeg kan ha på innerlomma jeg, funker fett til det meste og den er ikke så vanskelig å drasse med seg
Tar heller å lag/kjøp deg et dirke sett. Da er like lett for å bli busta, ingen vil undersøke noe hvis hengelåsen er i orden. Det kan ta lang tid å sage over noe, mens å dirke opp noe tar som oftest kort tid.
Sist endret av Marcen; 31. desember 2006 kl. 16:20.
Sitat av Marcen
Det kan ta lang tid å dirke opp noe, mens å dirke opp noe tar som oftest kort tid.
Vis hele sitatet...
Kan ikke si meg annet enn enig SKÅL!
Det kan ta lang tid å sage over noe, mens å dirke opp noe tar som oftest kort tid.
Men det kommer ann på ferdighetene, hvor fort man får opp en lås.
Sitat av Marcen
Det kan ta lang tid å sage over noe, mens å dirke opp noe tar som oftest kort tid.
Men det kommer ann på ferdighetene, hvor fort man får opp en lås.
Vis hele sitatet...
Ja, var ganske grei til å dirke før jeg også, men lite øvelse etter hvert :P

Men hvordan går du frem for å dirke en kodelås egentlig?
Du tar og fester buen i et eller annet, så tar du og trekker låsen ned over. Det vil da dannes press, når du vrir tallene rundt vil de etter hverdt finne sinn posisjon og dermed vil det bli nesten umulig å vrir videre. Når du har gjort det med alle skal du ha koden. Men som jeg har funnet ut er det ofte en feilmargin på 2 opp og ned av det riktige tallet. Så hvis du tror du har riktig tall er det bare å prøve å vri motsatt vei. Hvis den sitter fast er det nokk det riktige tallet.

Det jeg fant også ut at det var lettere å starte på det nederste tallet. Bare skaff deg en kodelås og sett den på 000. Så vrir du urundt uten at du ser og lukker øynene før du prøver. Det kan kanskje ta litt tid første gangen, men så funker det fett de neste.

De henge låsene jeg hadde vår slitt så det kan hende det ikke er noe feilmargin på noen helt nye.
Trodde det funka bare på slike dritt-sykkellåser jeg..
Nope, har ikke testet på sykkellåser. Jeg tror de har en annen låse mekkanisme, så det vil nok ikke funkje på dem.
Om du ikke har tilgang på CO2 kan du demontere et kjøleskap og bruke freongassen i denne. Broren min har flere ganger kjølt ned metall med freongass, dog ikke for å ødelegge det.
Merk at dette er annenhåndskunnskaper, og jeg vet egentlig ikke mer enn jeg har hørt.. Tenkte dette var nyttig siden du har sikkert tilgang til et kjøleskap.
Sitat av tribalgoth
få tak i noe flytende nitrogen eller hva det heter og hell dette over låsen og slå litt på låsen med liten hammer knas ^^
men seriøst hvis det er bilen du er redd for ( hva er henge låsen satt fast i da mann)
Vis hele sitatet...
Du kan få tak i "vorte middel", som er altså flytende nitrogen... Vet ikke om det er nok til å få synn en lås da.. men det går jo ann å prøve, tror det koster rundt 200,- for en sånn nitrogen flaske...
Sitat av Marcen
Det kan ta lang tid å sage over noe, mens å dirke opp noe tar som oftest kort tid.
Men det kommer ann på ferdighetene, hvor fort man får opp en lås.
Vis hele sitatet...
Knekke låsen tar lite tid, sag over tar litt mere tid, dirking tar oftest lengst tid.
Dirking bruker man når det er behov for å lage minst mulig lyd, eller det ikke er aktuellt å ødelegge låsen. Som f.eks dersom man ikke vil at det skal oppdages at det er/har vært et entry der.

Sitat av mopplest
Hater CS; I am 19% addicted to Counterstrike. What about you?
Vis hele sitatet...
0 - NULL- % !
Thermite... billig, lett og effektivt
etrrr ikek bare å knusn A=??
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Sitat av hedning*
Om du ikke har tilgang på CO2 kan du demontere et kjøleskap og bruke freongassen i denne. Broren min har flere ganger kjølt ned metall med freongass, dog ikke for å ødelegge det.
Merk at dette er annenhåndskunnskaper, og jeg vet egentlig ikke mer enn jeg har hørt.. Tenkte dette var nyttig siden du har sikkert tilgang til et kjøleskap.
Vis hele sitatet...

Broren din heter vell ikke tilfeldighvis macgyver?
sliter med samme problemet... det er en container bak en butikk som inneholder masse fyrverkeri fra nyttårsaften... det er en svær hengelås på den med vanlig nøkkellås... noen som kan komme med noen tips? og nei, jeg kan ikke bruke bil!
Ville satsa på boltsaksa. Kjappt og stille! De største på biltema skulle holde.
Sitat av tribalgoth
( hva er henge låsen satt fast i da mann)
Vis hele sitatet...
Sitat av Marcen
De henge låsene jeg hadde ...
Vis hele sitatet...
Sitat av mopplest
Du kan få tak i "vorte middel" ...
Vis hele sitatet...
For guds skyld da ... [/ot]

Sikker på at boltsaksa er stor nok? Den størse på Clas Ohlson tar 8 mm.
Fy fa... til mye BS her!

Vortemiddel? CO Boltsakser? Tror dere virkelig dette biter på en "normal" lås som tilfredsstiller så lite som den laveste FG klassen? Tullinger!

Det er en grunn til at enkelte (f.eks mine) hengelåser koster rundt 1000 lappen for bare huset, og at f.eks CO låsene koster 49,90.- for en "sett" med 3-5 låser. Klarer dere luringene å tenke dere til hvorfor?

Om dere ikke fatter det, så kan jeg ta bilde av de to nevnte typer ved siden av hverandre, så kan dere se selv med deres egne øyne.

Tror dere virkelig at vortemiddel eller litt saltsyre fungerer på en syrefast lås? Tror dere at en CO boltsaks med billig stål i kjeften fungerer på en spesial herdet 10-12mm lås bøyle? Både huset og bøylen på slike låser er sinnsykt seige, og står i mot det meste. Den beste måten er rett og slett å gjøre stålet mindre seigt, og mer sprøtt.
du finner tips om hvordan man kan "hacke" en hengelås på http://www.i-hacked.com/
Ekke no vits aa stresse. Gjort detta selv, da naboen tok moppeden min; hehe: Hent en "slegge" og slaa nedover. Hjelper ikke aa slaa rett paa den. Braaker som ett helvette, men hvis det er viktig er det vaert det. Pluss: hvis noen vaakner er det bare og beine.

EDIT: Ettersom at du har vaert borti laasen noen ganger: faa vekk fingeratrykk. Hvis det er noe som er vaert aa lage en stor sak ut av, vil de nok anmelde det.