Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1852
Free to air kanaler og tuner
Noen som har erfaring med det? har tragisk kabel tv og vurder tuner og tallerken.
Priser på tuner?
10 kr fra canal digital
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Robin1705
10 kr fra canal digital
Vis hele sitatet...
Da forplikter du deg nok til å kjøpe kanalpakke fra dei, altså ikkje free to air.

Meiner å hugse at parabol + tuner ligg på ca. 2000 inkl kabel og slikt? Er ikkje enklaste å stikke innom ei elektrosjappe å spørje?
Trådstarter
34 0
Noen som har erfaring med dette http://www.satelitt1.no/product_info...oducts_id=1164
Hvor stor tallerken trenger man ?
Får man signalene fra Eurobird 1 - Astra 2A 2B 2D @ 28.5/28.2° East her i norge?
Lars
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Nå er vel ikke han ute etter en pakkeløsning slik som jeg forstår det.

Priser på tunerer varierer jo etter hva du er ute etter. Du kan jo få en tuner fra noen hundrelapper opp til flere tusen. Dreambox er vel kongen av tunere for parabolentusiaster.

Om du leser litt på forumet her vil du få svar på en god del.
Sitat av Eskimo
Noen som har erfaring med dette http://www.satelitt1.no/product_info...oducts_id=1164
Hvor stor tallerken trenger man ?
Får man signalene fra Eurobird 1 - Astra 2A 2B 2D @ 28.5/28.2° East her i norge?
Lars
Vis hele sitatet...
Hei

Jeg har ingen erfaring med det kortet, men jeg har erfaring med å ta inn signalene fra Astra 2. Jeg bor i Aust-Agder og tar inn Astra 2, dvs BBC, ITV + en haug med andre kanaler, på en 75cm Nokia offset parabolantenne. Min erfaring er at den er litt i minste laget, jeg bør nok opp i minimum 90cm for å ikke miste signal når det f.eks regner eller er tåke. Ta et søk på google med "astra 2 footprint" som søkeord, der burde du finne info om hvor stor parabol du bør ha.
Sitat av vidarlo
Da forplikter du deg nok til å kjøpe kanalpakke fra dei, altså ikkje free to air.

Meiner å hugse at parabol + tuner ligg på ca. 2000 inkl kabel og slikt? Er ikkje enklaste å stikke innom ei elektrosjappe å spørje?
Vis hele sitatet...

canal digital, betalte 1400 for ett helt år(grunnpakken), med montør, plate, kablel og tuner. ferdig installert.

litt billigere enn 2k.

venter nå på dreambox, så får vi se om det er værdt penga:P