Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 929
jeg tenkte jeg skulle laste ned OpenOffice for jeg gidder ikke og kjøpe. Men det er et lite problem den OpenOffice versjonen for intel mac kan kun lastes ned på French og German. Er det noen som hvet hvor jeg kan få tak i en som er engelsk. Eller om det går and og gjøre om en av dem til engesk. Skolen starter snart og jeg trenger et skrive progran og et regne program.
Sitat av slashdot
Vis hele sitatet...
Lenken på den sida fører hit, og jeg finner ingen engelske versjoner der.
Her er det en. "Within non productive enviroments you may use the latest 2.0.3RC7 which can be dowonloaded from the good-day.net mirror."

Mvh Meg.
Trådstarter
83 0
Det er så mange der hvem skal jeg velge?
OOo_2.0.3rc7_MacOSXIntel_nb.dmg for norsk, eller OOo_2.0.3rc7_MacOSXIntel_en-US.dmg for engelsk.
Du kan jo også sjekke ut NeoOffice http://www.neooffice.org/
Funker på PPC og Intel Mac og du trenger ikke X11 innstallert.
Anbefaler virkelig NeoOffice framfor OpenOffice. Forskjellen er at NeoOffice bruker Java, men OpenOffice bruker X11 som er litt treigere. Samt har NeoOffice litt bredere støtte til Mac OSX, noe du sikkert vil merke hvis du prøver det.
NO støtter en rekke forskjellige språk deriblant engelsk og norsk. NO har også et regneprogram som heter Calc, noe alá Excel.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Korleis nokon kan påstå at java er raskare enn X11 er eit mindre mysterium for meg. I så fall *må* grunnen vere en elendig X-server...
Trådstarter
83 0
er det mulig og lage tekst filer i NeoOffice som kan opnes i word?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Ja. Det er mulig. FOOBAR
Sitat av slashdot
Korleis nokon kan påstå at java er raskare enn X11 er eit mindre mysterium for meg. I så fall *må* grunnen vere en elendig X-server...
Vis hele sitatet...
NeoOffice kjører i alle fall mye raskere enn OpenOffice på både iMacen og Powerbooken min.
Og når det gjelder både Gimp og Inkscape, som begge bruker X11, får juling av PS som kjører via Rosetta på iMacen min…
Ga bare anbefalninger ut fra egne erfaringer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sondrebb
NeoOffice kjører i alle fall mye raskere enn OpenOffice på både iMacen og Powerbooken min.
Og når det gjelder både Gimp og Inkscape, som begge bruker X11, får juling av PS som kjører via Rosetta på iMacen min…
Ga bare anbefalninger ut fra egne erfaringer.
Vis hele sitatet...
I så fall har du en råtten X-server At Cocoa/Quartz kan vere raskare enn X er en ting, men at java er raskare...